  • 21. Data: 2005-12-24 21:49:57
    Temat: Re: Glosy stron a protokol z rozprawy
    Od: " jb" <j...@g...pl>

    > No to proszę.
    > Oskarżony DOPIERO w ostatnim słowie
    > PRZYZNAJE SIĘ DO ZARZUCANEGO MU ZABÓJSTWA.
    > Wyraża skruchę i różne takie...
    > I co? Może mieć znaczenie/wpływ
    > na wyrok a szczególnie jego część dot. wymiaru kary?

    Tylko w wypadku gdyby sprawa zmierzała do uniewinnienia.
    W pozostałych przypadkach - moim zdaniem nie. Taka skrucha - w ostatnim
    słowie, gdy wcześniej się nie przyznawał i wszystko negował (a spotykałem się
    z takimi przypadkami przy mniej poważnych przestępstwach) jest traktowana
    zazwyczaj właśnie jako próba uzyskania korzystniejszego wyroku przy mocnych
    dowodach, pozorna i obliczona na wywołanie lepszego wrażenia. Na szczęście
    zazwyczaj nieskuteczna.

    > Albo inny powód: kontrola instancyjna.

    > Jesteś sędzią?
    > A może sędzia zwierza ci się
    > z tego co myślał przed a co po głosach?
    > Skąd wiesz co się dzieje w sędziowskiej głowie?

    Jestem prokuratorem.

    > Po co więc są głosy stron?

    Po to, aby prokurator przedstawił swoje propozycje co do wymiaru kary.

  • 22. Data: 2005-12-24 21:53:09
    Od: " jb" <j...@g...pl>

    > I jest to uchybienie proceduralne.

    I tu się nie zgadzamy. Ponieważ ja uważam, że przepisy obecnie obowiązującego
    kodeksu postępowania karnego nie nakładają obowiązku protokołowania głosów
    stron "z możliwą dokładnością".

  • 23. Data: 2005-12-27 09:11:00
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    Użytkownik " jb" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > I tu się nie zgadzamy. Ponieważ ja uważam, że przepisy obecnie
    > obowiązującego
    > kodeksu postępowania karnego nie nakładają obowiązku protokołowania głosów
    > stron "z możliwą dokładnością".

    O możliwej dokładnosci nie nalezy czytac doslownie- to bardziej prznosnia.
    Protokół powinien zawierac elementy o ktorych mowa w ustawie k.p.k lub
    k.p.c. Chyba z tym sie zgadzamy??? Jezeli tak to powinien zawierac przebieg
    posiedzenia, stwierdzenia stron, odpowiedzi swiadkow itd.

    Piszesz, ze jestes prokuratorem.
    Ciekawi mnie pewna sprawa... Jakbys postapil wobec osob, ktore w zywe oczy
    modyfikuja tresc twoich wypowiedzi ( sa nagrania), dla jednej ze stron jest
    delikatnie mowiac poblazliwa mimo iz druga strona wskazuje, ze jej adwersarz
    popelnia przestepstwo, dziala wbrew prawu itd. ??? Co wiecej pomimo wnioskow
    i protestow strony nie zostaje to zamieszczone w protokolach. Nie musze
    chyba dodawac, ze jedna z tych osob posiada immunitet a druga nie- od
    drugiej odebrano przyzeczenie. Przeciez poswiadczanie nieprawdy i zatajanie
    faktow to przestepstwa przeciwko wymiarowi sprawiedliwosci. Czy to nie jest
    tak, ze prawo obowiazuje tylko obywateli tego kraju a sedziow i
    protokolantow juz nie ??? Czy to nie jest tak, ze konstytucja mowi o
    rownosci obywateli wzgledem prawa ale tylko tych "innych" nie calego tego
    syndykatu sedziowskiego???
    Przyznam, ze po kilku latach procesowania sie, gdy usiluje sie ze mnie
    zrobic wala a meritum sprawy gdzies ucieklo zaczynam rozumiec dlaczego
    ludzie dokonuja samosadow. Przyznam tez, ze moja sprawa jest cywilna ale
    mysle, ze na poziomie sadow rejonowych jest norma kompletny brak kompetencji
    i nieznajomosc prawa.

    Uwazasz, ze tak powinno byc???

    Pozdrawiam Maver

  • 24. Data: 2005-12-27 09:19:54
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    > Jestem prokuratorem.

    Ale podczas postepowania dowodowego glosy stron odnosza sie do
    przedstawionych dowodow i je skladaja... tego nie trzeba protokolowac ??? A
    gdy strona ma argumenty, ze dowody sa nieprawdziwe, albo gdy dowod z zeznan
    swiadkow w protokole wyglada inaczej niz swiadek zeznaje (inna mysl
    logiczna). A gdy sedzia lamie zasade kontradyktoryjnosci procesu albo prawo
    do zlozenia oswiadczenia....czy to nie podlega protokolowaniu??? To po co
    wlasciwie protokol ???

    Pozdrawiam Maver