  • 21. Data: 2020-07-23 20:41:22
    Temat: Re: Głosował 3 razy!
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 23.07.2020 o 17:35, Liwiusz pisze:

    >ano, JF ciągle gdyba, a przecież łatwo sprawdzić :
    >https://www.gov.pl/web/gov/glosowanie-poza-miejscem
    -zameldowania

    Ale tu jest sama teoria, a jak widac - praktyka zawiodla :-)

    J.

  • 22. Data: 2020-07-23 20:42:16
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 23.07.2020 o 20:38, J.F. pisze:
    > O - mama narzekala, ze do lekarz jej nie przyjal, bo komputery "nie
    > działaja".
    > Takie skutki informatyzacji.

    co z informatyzacji jeśli nadal czeba robić papierki, a komputery tylko
    dodają roboty ?

  • 23. Data: 2020-07-23 20:48:15
    Temat: Re: (Twierdzi że) Głosował 3 razy! [3miasto]
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    >Czy te listy są archiwizowane w formie elektronicznej *czy
    >papierowej* ?

    >Bezpośrednio w komisji wyborczej ja widzę "tylko papier" z parafkami
    >wiec kto gdzie i kiedy przenosi z papieru na formę elektroniczną?
    >Czy może jest system do zeskanowania papieru?

    Byc moze nikt nie przenosi, bo roboty duzo, a uzytecznosc niewielka.
    Szczegolnie, ze trzeba je jeszcze rozpoznawac, jesli ma byc z tego
    pozytek.

    A system powinien byc szczelny na innym poziomie - np takim ze
    zaswiadczenie zostawia sie w komisji, wiec dwa razy nie zaglosujesz.

    Aczkolwiek ... jakby zaswiadczenie podrobic, lub znajomy urzednik
    wystawil kilka ...

    Protokoly komisji skanuja i gromadza elektronicznie, ale i tak
    przetwarzanie jest na podstawie danych zrodlowych w komputerze, a nie
    skanu.

    J.

  • 24. Data: 2020-07-23 21:23:17
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 23.07.2020 o 20:41, J.F. pisze:
    > Ale tu jest sama teoria, a jak widac - praktyka zawiodla

    skąd wiesz ? w merdiach dużo fejków, ja z doświadczenia wiem, że
    zaświadczenie do głosowania mi komisja zabrała za granicą i nie mogłem
    nigdzie indziej głosować, więc albo fejk, albo oszustwo, albo błąd
    komisji, wątpliwe, aby aż dwa razy komisje się pomyliły

  • 25. Data: 2020-07-23 21:35:48
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-07-23 o 19:15, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    > A jako informatyk mysle algorytmicznie :-)
    >
    > Komisje spisy maja, wiec ktos je drukuje. Własciwe urzedy gmin ?
    > A kiedy? Z duzym wyprzedzeniem, to koniecznosc aktualizacji papieru.
    > Mozna, o ile kolejka po zaswiadczenie krotka.
    >
    > W sobote - to ryzyko, ze chocby drukarka sie zepsuje.
    > W piatek po 16:00 ?
    >
    > Mimo braku centralnej bazy, aktualizacje spisow regionalnych mozna
    > zalatwic elektronicznie i automatycznie, i dosc szybko ... o ile awaria
    > łączy nie nastapi.
    >
    > Wiec system moglby byc w miare szczelny ... ale jak widac nie jest ...

    Dopisywanie przez ePUAP działało do bodajże czwartku włącznie. W każdym
    razie w piątek już nie było można.

    Ale z informatycznego punktu widzenia: przecież to jest tylko
    kilkadziesiąt milionów rekordów, z czego tylko część w wieku
    pozwalającym głosować. Co za problem zrobić bazę on-line?
    W zasadzie wystarczyło by kilka pól, jak np. [PESEL] i flaga
    [głosowanie] na_miejscu/gdzie_indziej/zaświadczenie.

    Od początku maja 2019 działa centralne repozytorium kas (fiskalnych).
    Tam chyba dużo większy przemiał jest.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 26. Data: 2020-07-24 00:17:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 23 Jul 2020 21:23:17 +0200, u2 napisał(a):

    > skąd wiesz ? w merdiach dużo fejków, ja z doświadczenia wiem, że

    Jest mozliwe. Ale w burdel urzedowy wierze bardziej :-)

    > zaświadczenie do głosowania mi komisja zabrała za granicą i nie mogłem
    > nigdzie indziej głosować, więc albo fejk, albo oszustwo, albo błąd
    > komisji, wątpliwe, aby aż dwa razy komisje się pomyliły

    Nie dwa, ale raz, a moze wcale.

    W jednej glosowal na podstawie zaswiadczenia. To komisja dopisala do
    listy i karte wydala.
    W drugiej na podstawie dopisania do spisu. Byl na liscie, to glosowal.

    Pozostaje pytanie, dlaczego go nie wykreslil ze spisu przy wystawianiu
    zaswiadczenia i przy wpisaniu do innego spisu.

    P.S
    Warszawa, dnia 5 stycznia 2015 r.
    Poz. 5
    ROZPORZĄDZENIE
    MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH 1)
    z dnia 29 grudnia 2014 r.
    w sprawie spisu wyborców

    § 13. 1. Ze spisu wyborców skreśla się osoby:
    5) w odniesieniu do których otrzymano urzędowe zawiadomienie o
    wpisaniu do rejestru wyborców lub o wpisaniu do
    spisu wyborców w innym obwodzie głosowania;
    6) wpisane do spisu wyborców w innym obwodzie głosowania na obszarze
    gminy;
    7) którym wydano zaświadczenie o prawie do głosowania, o którym mowa w
    art. 32 § 1 Kodeksu wyborczego;

    2. W przypadku skreślenia wyborcy ze spisu wyborców w rubryce ,,Uwagi"
    zamieszcza się adnotację określającą przyczynę
    skreślenia. Stosownie do okoliczności wpisuje się: ,,skreślenie z
    rejestru wyborców", ,,reklamacja", ,,omyłka", ,,zawiadomienie
    - art. 10 § 2 Kodeksu wyborczego", ,,§ 13 ust. 1 pkt 6 rozporządzenia w
    sprawie spisu wyborców", ,,zawiadomienie
    o wpisaniu lub dopisaniu do spisu", ,,zaświadczenie", ,,UE - § 3 ust. 2
    rozporządzenia w sprawie spisu wyborców"
    lub ,,opuszczenie zakładu".

    No i nie wiem - urzednicy sie pomylili i nie skreslili, komisja nie
    zauwazyla skreslenia, czy owo urzedowe zawiadomienie szlo, szlo i
    doszlo po terminie ...

    J.

  • 27. Data: 2020-07-24 00:49:42
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Kiedyś tak chyba było (lata 90-te), miałem jechać na urlop, wziąłem zaświadczenie,
    nie pojechałem, idę do swojej komisji, tam jestem
    wykreślony w spisie, ale okazuję zaświadczenie i głosuję.
    Pamiętam nawet rozmowę członków komisji na ten temat "no miał wyjechać, ale się
    rozmyślił i głosuje u nas".
    BTW miałem wtedy w ręku paszport, nie dowód, adres w dowodzie to chyba nigdy komisji
    nie interesował (no może jak w mrówkowcu same
    Jany Nowaki).

    -----

  • 28. Data: 2020-07-24 07:53:01
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > które utraciły z rożnych przyczyn prawo do głosowania *wyroku
    > ubezwłasnowolnienia i utraty praw publicznych), oraz obcokrajowców, bo
    > te osoby mają PESEL, a nie mają praw wyborczych.

    > Albo samolot spadnie na komisje wyborcą? Możliwości problemów jest masa.
    > Program przy zerwanym łączu będzie gromadził te dane. a po odzyskaniu
    > połączenia wyśle "paczkę" kilku.

    > Wzięła tam zaświadczenie i tu głosowała.

    > Nie mam pojęcia. Na pewno, jak byłe w pierwszej turze głosować, to
    > komisja wiedziała, że córa dopisała się gdzie indziej. Tu była wykreślona.

    Problem jest taki, że w drugiej turze zazwyczaj chyba korzysta się z
    tych samych list co w pierwszej. I pewnie nie zrobiono adekwatnych
    adnotacji. Pewnie ilość zmian ich przerosła. Zazwyczaj pewnie było
    takich zmian między pierwszą a drugą turą niewiele, a teraz dużo - ze
    względu na okres wakacyjny stąd zamieszanie mogło powstać.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 29. Data: 2020-07-24 11:21:53
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 24.07.2020 o 00:17, J.F. pisze:
    > Jest mozliwe. Ale w burdel urzedowy wierze bardziej

    czyli lubisz kopulować w burdelach, ale to nie na temat, starasz się
    ośmieszyć polskie komisje wyborcze, z czyjego nadania uprawiasz tutaj
    antypolską agitkę ?

  • 30. Data: 2020-07-24 11:31:13
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 23 Jul 2020 17:40:51 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > zrobienie programu, do którego członek komisji wpisze PESEL
    > pobierającego kartę i który będzie sprawdzał, czy karty już poprzednio

    Trzeba jeszcze wyposażyć każdą komisję w komputer z dostępem do internetu,
    a właściwie w kilka komputerów, bo w mojej były trzy stanowiska dla różnych
    grup bloków.
    Nie jest to niemożliwe, ale wymaga roboty i nakładów finansowych.
    Z drugiej strony utrzymywanie urzędników, którzy wydają te wszystkie
    zaświadczenia o prawie głosowania też kosztuje, więc może tablety za
    200-300 złotych zwróciłyby się po kilku wyborach.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl