  • Data: 2018-11-22 12:58:09
    Temat: Re: Globalna firma kłamie i naraża na straty - mam dowody
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:59a872a0-d663-4a9e-8b64-de1021a7a164@go
    oglegroups.com...

    >Info: Sind Radarwarner erlaubt?
    >Nach §23 Abs. 1b der StVO ist es in Deutschland untersagt, "ein
    >technisches Gerät zu betreiben oder betriebsbereit mitzuführen, das
    >dafür bestimmt ist, Verkehrsüberwachungsmaßnahmen anzuzeigen oder zu
    >stören. Das gilt insbesondere für Geräte zur Störung oder Anzeige von
    >Geschwindigkeitsmessungen (Radarwarn- oder Laserstörgeräte)." Andere
    >Staaten haben andere Regelungen, die man im Internet findet. Bei
    >Garmin kann man sich noch damit herausreden, dass das Unternehmen die
    >Radarfallendaten nicht selbst zur Verfügung stellt.

> [...]

    Tylko jeszcze przetlumacz.
    Kluczowe jest tu chyba "anzuzeigen" - "pokazuje srodki kontroli
    ruchu".
    Oraz "betreiben oder betriebsbereit mitzuführen" - stosowac/uzywac ?

    U nas jest
    4. Zabrania się:
    4) wyposażania pojazdu w urządzenie informujące o działaniu sprzętu
    kontrolno-pomiarowego używanego przez organy kontroli ruchu drogowego
    lub działanie to zakłócające albo przewożenia w pojeździe takiego
    urządzenia w stanie wskazującym na gotowość jego użycia;

    Hm, wydaje mi sie, ze kiedys bylo "wykrywajacego", co by nawigacje
    wyłaczało, ale teraz mamy "informujace".

    Telefon w kieszeni moze jednak informowac, ale czy mozna nawigacje
    wstawic w uchwyt przyklejony do szyby, czy to juz "wyposazanie
    pojazdu" ? :-)

    J.