  • 1. Data: 2009-04-19 12:10:58
    Temat: Geodezja - caławieś stoi w innym miejscu
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    Witam.

    Sprawa jest nietypowa, ale być może słyszał ktoś o jakiś precedensach. Wiele
    lat temu podzielił człowiek pole na działki i zaczął sprzedawać. Ten który
    kupił pierwszą działkę pobudował się. To były dawne czasy, więc postawił
    chałupę (solidną i murowaną) metr od granicy działki. Później następni zaczęli
    kupować działki, grodzili je i budowali się już w odpowiedniej odległości od
    granicy (to już było już po 1994 r. - a więc obowiązywało nowe prawo
    budowlane). Ostatnio ten pierwszy (który pobudował się wieki temu metr od
    granicy) wziął geodetę (bo chciał się wreszcie ogrodzić:) i wtedy okazało się,
    że stare plany i wyrysy były niedokładne. Nie wiem czy zrobili nowe mapy
    satelitarne, w każdym razie wychodzi na to, że cały teren jest przesunięty o
    ponad metr. To dotyczy całej tej miejscowości - wszystkie działki i drogi są
    nie w tych miejscach w których być powinny. Z drugiej strony tych działek jest
    bita droga gminna - ona według nowych planów też jest w złym miejscu, tzn. leży
    częściowo z jednej strony na terenach prywatnych a z drugiej strony powinna iść
    częściowo po polu następnego właściciela. No i co teraz mają zrobić właściciele
    a zwłaszcza ten pierwszy? Chałupy przecież nie przesunie a wychodzi na to, że
    pobudował się u sąsiada (niewiele, z 50 cm, ale zawsze...). On chce wybudować
    teraz solidny płot z podmurówką, ale nie chce go w przyszłości rozbierać
    (dotychczas stało tam prowizoryczne ogrodzenie - słupki i siatka). Czy jest
    jakieś jest logiczne rozwiązanie problemu? Przesunięcie drogi, nawet bitej,
    będzie bardzo uciążliwe, poza tym na innych działkach stoją ogrodzenia...
    Zainteresowanych jest mnóstwo bo jak napisałem wyżej problem dotyczy całej
    miejscowości. Ten dom stoi już ze 20 lat, płoty kilkanaście. Sąsiedzi raczej
    zgodni są, idzie się dogadać, choć jak w grę zacznie wchodzić kasa, to może być
    różnie.
    Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 2. Data: 2009-04-19 15:06:28
    Temat: Re: Geodezja - caławieś stoi w innym miejscu
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Czapla" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    [cut]
> [...]
    > są
    > nie w tych miejscach w których być powinny. [cut]

    wrzuc to na pl.misc.budowanie
    z tego co wiem to trzeba wziasc geodete i ustalic stan faktyczny
    na podstawie tego mozna kombinowac co dalej,
    ten metr co gdzies zniknal gdzies sie pojawi
    i wtedy kombinacje jak dalej rozwiazac sprawe
    bo komus ubylo a komus innemu napewno przybylo

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 3. Data: 2009-04-19 15:16:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    HANA wrote:
> [...]
    > ten metr co gdzies zniknal gdzies sie pojawi
    > i wtedy kombinacje jak dalej rozwiazac sprawe
    > bo komus ubylo a komus innemu napewno przybylo

    Prosto.
    Wszystko sie przesunie, a ten komu przybylo zapłaci temu co ubyło i już :)

  • 4. Data: 2009-04-19 15:48:28
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    Raczej nie. Stare pomiary były niedokładne.

    Jeśli już, to przybyło pewnie lasom państwowym. Tylko przed lasem jest droga -
    i to taka międzynarodowa raczej. Wychodzi na to, że też przesunięta.

    > Prosto.
    > Wszystko sie przesunie,

    Jezioro, domy, drogi?

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 5. Data: 2009-04-19 16:02:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Czapla" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jezioro, domy, drogi?

    O przesunięcie granic pewnie chodziło, czyli krysek na mapach.
    A nie stanu istniejącego.

  • 6. Data: 2009-04-19 16:39:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Czapla wrote:

    > Jezioro, domy, drogi?

    na mapce :)

  • 7. Data: 2009-04-19 16:40:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Cavallino wrote:
    > Użytkownik "Czapla" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > O przesunięcie granic pewnie chodziło, czyli krysek na mapach.
    > A nie stanu istniejącego.

    śmiałem się tylko, że ten bogu ducha winny co dostał mimo nawet tego ze
    nie chciał, bedzie musiał zapłacić temu co zabrali.

  • 8. Data: 2009-04-19 17:02:57
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > na mapce :)

    Nowe zaktualizowane mapy są. Problem jednak jest taki, że przez kilkadziescia
    lat ludzie kupowali grunty, brali geodetów do wytyczania działek, budowali się
    i teraz wszystko stoi w złym miejscu. Pal diabli to, co już stoi, ale jak ten
    pierwszy gościu ma postawić nowy płot? Na miejscu starego? I co będzie, jak
    jego sąsiad zaprotestuje, bo teraz już precyzyjnie wiadomo gdzie idzie
    granica... Jest jakiś sposób, żeby to prawnie rozwiązać?

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 9. Data: 2009-04-19 17:48:12
    Od: mt <m...@m...pl>

    Czapla pisze:

> [...]
    > jego sąsiad zaprotestuje, bo teraz już precyzyjnie wiadomo gdzie idzie
    > granica... Jest jakiś sposób, żeby to prawnie rozwiązać?

    Jestes pewien czy GPS tak ci pokazuje ?

    Jesli to GPS to 2-3 metry odchylu to normalka.

  • 10. Data: 2009-04-19 17:59:01
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Jestes pewien czy GPS tak ci pokazuje ?

    Ja to w Polsce niczego już nie jestem pewien :). Problem zauważyli geodeci w
    ostatnim czasie, jak już nowe mapy były. Geodeci wcześniejsi kroili grunty
    według starych planów.

    > Jesli to GPS to 2-3 metry odchylu to normalka.

    Nie, w ogóle nie używam GPS (jeszcze :).

    Pozdrawiam

    Czapla