  • 1. Data: 2009-04-19 00:41:36
    Temat: Nasza Klasa
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Nasza-Klasa: Twoje dane pod specjalnym nadzorem

    Ochronie prawnej podlegają wszystkie fakty dotyczące przeszłości
    określonego człowieka - wynika z wyroku Wojewódzkiego Sądu
    Administracyjnego w Warszawie, który uchylił decyzję GIODO odnośnie
    przetwarzania danych osobowych w serwisie Nasza-Klasa. - taką informację
    podał Dziennik Internautów.

    Cała historia rozpoczęła się od umieszczenia w SMS-owym serwisie numeru
    telefonu warszawskiego przedsiębiorcy. Oczywiście bez jego wiedzy i zgody.
    Wiadomość umieszczona na serwisie towarzyskim uprzykrzyła mu życie.
    Została ona wrzucona przez pracownika Biura Obsługi Abonenta Polskiej
    Telefonii Cyfrowej, któremu Tomasz W. wytoczył proces. Z czasem okazało
    się, że PTC zbiera o nim różne informacje. W internecie i innych miejscach
    znalazłem co nieco o sobie, praktycznie wszystko udało mi się "wykasować"
    lub ograniczyć do niezbędnego minimum - opowiada Tomasz W. Jedynym
    serwisem, jaki nie wykonał prośby usunięcia informacji była Nasza-Klasa (w
    dodatku skarżący nigdy nie zarejestrował się na tym serwisie, ktoś inny
    wrzucił treści naruszające jego prywatność).

    Tomasz W. udał się z wnioskiem do Generalnego Inspektora Ochrony Danych
    Osobowych, jednak ten wydał dwie kolejne, sprzeczne decyzje. Pierwsza
    mówiła - jak podaje Dziennik Internautów - że nie doszło do naruszenia
    prawa, gdyż Nasza-Klasa świadczy na rzecz zarejestrowanych użytkowników
    usługę polegającą na przechowywaniu danych w systemie teleinformatycznym
    (zgodnie art. 23 ust. 1 pkt 5 ustawy o świadczeniu usług drogą
    elektroniczną). Druga była bardziej kontrowersyjna. Mówiła bowiem, że
    zestawienie imienia i nazwiska i starej fotografii nie pozwala na
    identyfikacje bez nadmiernych kosztów i czasu. Tę właśnie decyzję Tomasz
    W. zaskarżył do WSA w Warszawie.

    Z opublikowanego w Centralnej Bazie Orzeczeń Sądów Administracyjnych
    uzasadnienia wyroku WSA w Warszawie ze skargi Tomasza W. przeciwko
    Generalnemu Inspektorowi Ochrony Danych Osobowych wynika, że o tym, czy
    mamy do czynienia z danymi osobowymi, decydują nie tylko wiadomości
    dotyczące aktualnej sytuacji osoby fizycznej, ale także informacje
    odnoszące się do tego, co robiła i kim była w przeszłości. W końcu to
    wszystko składa się na tożsamość jednostki - czytamy w Dzienniku Internautów.
    Dziennik Internautów
    2009-04-10 (16:17)

    --
    animka

  • 2. Data: 2009-04-19 07:25:02
    Temat: GIODO i definicja danych osobowych [było: Nasza Klasa]
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 19 Apr 2009 02:41:36 +0200, animka napisał(a):

> [...]
    > Administracyjnego w Warszawie, który uchylił decyzję GIODO odnośnie
    > przetwarzania danych osobowych w serwisie Nasza-Klasa.

    Stare. A temat mylący.

    --
    pozdrawiam, Olgierd | http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2009-04-19 13:16:09
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Olgierd pisze:

    > Stare. A temat mylący.

    Nowe:
    Dziennik Internautów
    2009-04-10 (16:17)

    --
    animka

  • 4. Data: 2009-04-19 19:31:05
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 19 Apr 2009 15:16:09 +0200, animka napisał(a):

    > Nowe:
    > Dziennik Internautów
    > 2009-04-10 (16:17)

    9 dni temu? Nowe??