  • 1. Data: 2009-04-18 16:54:55
    Temat: Nieuczciwy wykonawca
    Od: c...@g...com

    Witam,

    W skrócie:
    Zapłaciłem 1300zł zaliczki człowiekowi, który twierdził, że zbuduje
    dla mnie wzmacniacze gitarowe. Przez około rok czasu z różnych powodów
    przekładał terminy wykonania. Po żądaniu zwrotu zaliczki podał bliski
    termin, którego znowu nie dotrzymał.

    Posiadam dowód bankowy przelewu, archiwum korespondencji
    elektronicznej i kopię strony internetowej wraz z cennikiem, na której
    ten człowiek się ogłasza. Znam ostatni adres zamieszkania, gdyż
    wysyłałem tam elementy do wzmacniacza niedostępne w Polsce.

    Byłem na Policji gdzie od razu skierowano mnie do sądu w celu
    założenia sprawy cywilnej. Nie zdążyłem tego zrobić - musiałem
    wyjechać z kraju. Chciałbym się dobrze przygotować aby załatwić jak
    najwięcej podczas mojego kolejnego pobytu w Polsce, dlatego prosiłbym
    o jakąś instrukcję postępowania (nigdy wcześniej nie byłem w sądzie).

    Jak oceniacie szanse odzyskania pieniędzy?

    Dzięki i pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-04-18 18:18:17
    Temat: Re: Nieuczciwy wykonawca
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <c...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    Macie pisemną umowę? Może chociaż istnieje jakiś dokument stwierdzający
    zawarcie tej umowy i warunki, na jakich się porozumieliście.

  • 3. Data: 2009-04-18 19:21:30
    Od: c...@g...com

    On Apr 18, 7:18 pm, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Macie pisemną umowę? Może chociaż istnieje jakiś dokument stwierdzający
    > zawarcie tej umowy i warunki, na jakich się porozumieliście.

    Wszystkie szczegóły są zawarte w korespondencji elektronicznej.

  • 4. Data: 2009-04-18 19:34:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <c...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    > Wszystkie szczegóły są zawarte w korespondencji elektronicznej.

    Tylko korespondencja elektroniczna nie czieszy się powodzeniem w sądach.

  • 5. Data: 2009-04-18 20:34:25
    Od: c...@g...com

    wiadomościnews:f0bc4c9b-7d62-4e06-ae3c-f0c248ebcb3b@
    u8g2000yqn.googlegroups.com...

    > Tylko korespondencja elektroniczna nie czieszy się powodzeniem w sądach.

    Hmmm, od teraz będę się bał kupować nawet na allegro...

    To może przynajmniej mogę nasłać na niego US za niepłacenie podatku od
    tych 1300zł które mu przelałem? :)

  • 6. Data: 2009-04-18 20:48:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <c...@g...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
    > Hmmm, od teraz będę się bał kupować nawet na allegro...
    > To może przynajmniej mogę nasłać na niego US za niepłacenie podatku od
    > tych 1300zł które mu przelałem? :)

    Czemu nie chcesz spróbować mojego pomysłu z pismem. odpowie i bedziesz miał
    pisemny dowód zawarcia umowy.

  • 7. Data: 2009-04-18 21:26:00
    Od: c...@g...com

    wiadomościnews:c8debd4e-470e-482c-8622-5b72747cb14e@
    w40g2000yqd.googlegroups.com...

    > Czemu nie chcesz spróbować mojego pomysłu z pismem. odpowie i bedziesz miał
    > pisemny dowód zawarcia umowy.

    Chętnie bym spróbował, ale chyba nie rozumiem na czym miało by to
    polegać.

  • 8. Data: 2009-04-19 00:25:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <c...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    m...
    > Chętnie bym spróbował, ale chyba nie rozumiem na czym miało by to
    > polegać.

    Napisz do niego pismo wzywajace go do wykonania takiego, to a takiego
    urządzenia, wspominajace o wielu już nawalonych termionach i wyznaczające
    nowy. Jeśli odpowie i zacznie się tłumaczyć, to bedzie to dowód dla sądu,
    ze umowa była. Przecież gdyby jej nie było, to by facet o tym napisał, a
    nie próbował się tłumaczyć. Czasem się to udaje.

  • 9. Data: 2009-04-19 08:54:24
    Od: c...@g...com

    On Apr 19, 1:25 am, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    > ze umowa była. Przecież gdyby jej nie było, to by facet o tym napisał, a
    > nie próbował się tłumaczyć. Czasem się to udaje.

    OK, dzięki za pomoc.

  • 10. Data: 2009-04-20 12:56:28
    Od: "mariusz" <m...@p...onet.pl>

    > Zapłaciłem 1300zł zaliczki człowiekowi .....

    Byłem w podobnej sytuacji. Zaliczkowałem badanie zarowania gniazdek
    elektrykom. Po kilkakrotnych przypomnieniach i po upływie sporego czasu
    straciłem cierpliwość i poszedłem na policję.

    Tam chcieli mnie trochę jakby zbyć i proponowali, żebym w sądzie sprawę
    cywilną zakładał.
    Ja tymczasem złożyłem doniesienie o popełnieniu przestępstwa - wyludzenie
    (chodziło o 300,-)
    Policja sporządziła jekieś dokumenty, cośtam podpisałem, potem trochę
    upłynęło czasu i negle elektrycy się sami zgłosili, żeby usługę wykonać.
    Już sobie te gniazdka przebadałem, no to oni oddali kasę i flaszkę, żeby ich
    szefowi nie mówić, bo wylecą z roboty.

    No mi sie udało tak.

    Mariusz