  • 1. Data: 2019-01-24 10:05:00
    Temat: Gdzie należy zgłosić próbę wymszenia haraczu....
    Od: "Stokrotka" <o...@i...pl>

    Na mój ortograficzny mejl, w pełni darmowy, nigdy nic nie podpisywałam, nie
    prowadziłam działalności gospodaczej itp
    przychodzą faktury i inne dokumenty np ZUS, także przeterminowane.
    Wielokrotnie odpowiadałam nadawcy by się odpieprzył, ale ciągle przysyła,
    więc traktuję to jako probę wymuszenia.
    Gdzie to należy zgłosić?

    Mejle podpisane za każdym razem przez kogoś innego i za każdym razem z innej
    firmy.

  • 2. Data: 2019-01-24 14:18:13
    Temat: Re: Gdzie należy zgłosić próbę wymszenia haraczu....
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-01-24 o 10:05, Stokrotka pisze:
> [...]
    > Gdzie to należy zgłosić?
    >
    > Mejle podpisane za każdym razem przez kogoś innego i za każdym razem z

    To spam, a skoro go otwierasz, to znaczy, że na twoim kompie masz już
    wirusa na wirusie, współczuję.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2019-01-24 14:41:02
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-01-24 o 14:18, Liwiusz pisze:

    > To spam, a skoro go otwierasz, to znaczy, że na twoim kompie masz już
    > wirusa na wirusie, współczuję.

    Buahahaha. Informatyczka...

    --
    Sonn

  • 4. Data: 2019-01-24 14:41:46
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

> [...]
    > Gdzie to należy zgłosić?
    >
    > Mejle podpisane za każdym razem przez kogoś innego i za każdym razem z

    W twoim przypadku proponuję zgłosić to swojemu psychiatrze

    --
    Sonn

  • 5. Data: 2019-01-24 17:24:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24-01-19 o 10:05, Stokrotka pisze:
> [...]
    > Gdzie to należy zgłosić?
    >
    > Mejle podpisane za każdym razem przez kogoś innego i za każdym razem z

    To są wirusy. Otwarcie tych załączników instaluje na komputerze złośliwe
    oprogramowanie. Przeskanuj czymś dobrym komputer (o ile to otwierałaś),
    a poszczególne wiadomości dla upewnienia się też. Kiedyś to od komornika
    spod Warszawy przychodziło. Teraz nowa odmiana polega na wysyłaniu
    kretyńskich faktur.

  • 6. Data: 2019-01-24 19:56:35
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

> [...]
    > a poszczególne wiadomości dla upewnienia się też. Kiedyś to od komornika
    > spod Warszawy przychodziło. Teraz nowa odmiana polega na wysyłaniu

    Nie pierdziel. Stokrocia jest INFORMATYCZKĄ, więc na pewno nie ma w
    swoim komputerze RZADNYCH wirusuf. A jej poziom intelektualny widać już
    wyraźnie po tym, że odpowiadała na maile z fakturami (w których zapewne
    były wirusy) i na rzekome pisma z ZUS.
    A na przyszłość, nawet nie próbuj z tą idiotką dyskutować bo sprowadzi
    cię tylko do swojego poziomu i pokona doświadczeniem i głupotą. Jest tak
    samo inteligentna jak ta jej "ortografia". Polecam jej "twórczość" na
    pl.pregierz.

    --
    Sonn

  • 7. Data: 2019-01-24 20:03:42
    Od: "Stokrotka" <o...@i...pl>

    > To spam, a skoro go otwierasz, to znaczy, że na twoim kompie masz już
    > wirusa na wirusie, współczuję.

    NIe otwieram załączników.
    Mejl zwykle zgrywam na dysk i otwieram Notatnikiem.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 8. Data: 2019-01-24 23:53:52
    Od: Kviat

    W dniu 2019-01-24 o 20:03, Stokrotka pisze:

    > NIe otwieram załączników.
    > Mejl zwykle zgrywam na dysk i otwieram Notatnikiem.

    A twórcy wirusów nie wpadli na to, że trafią na odbiorę
    INFORMATYKA-STOKROTKĘ, która otworzy załącznik w notatniku,

    Brawo.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 9. Data: 2019-01-25 01:28:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24-01-19 o 23:53, Kviat pisze:

    > A twórcy wirusów nie wpadli na to, że trafią na odbiorę
    > INFORMATYKA-STOKROTKĘ, która otworzy załącznik w notatniku,
    > Brawo.

    Wielu ludzi to otwiera, bo na dany email dostaje masę faktur i nie
    zwraca uwagi no to od kogo.
    Z nieznanych mi powodów nie dość, ze tych emaili się nie podpisuje
    elektronicznie, to treść faktury wrzuca w załączniki - jakby nie mogło
    być w treści e-maila.

  • 10. Data: 2019-01-25 07:29:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > Z nieznanych mi powodów nie dość, ze tych emaili się nie podpisuje
    > elektronicznie, to treść faktury wrzuca w załączniki - jakby nie mogło

    Nie prowadziłeś nigdy firmy, to nie wiesz :)
    Faktury zwykle generuje się do plików typu .pdf, a nie dostaje w formie
    jakiegoś kodu xml.

    --
    Liwiusz