  • 11. Data: 2006-07-06 09:08:21
    Temat: Re: GLS->PESEL po raz kolejny....
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 3 lip o godzinie 21:17, na pl.soc.prawo, Robert Tomasik napisał(a):

    > A co do odpisywania numeru PESEL, to generalnie skoro mają prawo
    > wylegitymowania osoby w celu ustalenia, czy jest adresatem (a mają, bo
    > przecież jakoś to muszą ustalić), to naturalną konsekwencją powyższego
    > jest prawo do zapisania sobie wszystkiego, co w tym dokumencie zobaczą.
    ^^^^
    Czy Ty aby nie za bardzo pofolgowałeś sobie Robert z tym twierdzeniem?
    W "starych" dowodach osobistych były zapisy o adresach, dzieciach,
    miejscach pracy itp itd.
    Wysuwasz tezę że byle jełopowaty kurier po prostu "przepisze" mój dowód
    osobisty????
    Wybacz - ale ....... no wiesz co :)

  • 12. Data: 2006-07-06 09:35:57
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Herbi napisał(a):

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^
> [...]
    > miejscach pracy itp itd.
    > Wysuwasz tezę że byle jełopowaty kurier po prostu "przepisze" mój dowód

    Poza tym kiedyś była afera z bodajże Plusem, który kserował sobie dowody
    klientów, i GIODO nakazało mu zaprzestania praktyk.

    Więc to jest następny argument za tym że okazanie dowodu powinno służyć
    tylko do sprawdzenia na miejscu czy dowód zgadza się z adresatem i osobą
    okazującą dowód, a nie do spisywania sobie z niego danych.

    p. m.

  • 13. Data: 2006-07-06 09:43:44
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 6 lip o godzinie 11:35, na pl.soc.prawo, mvoicem napisał(a):

> [...]
    ^^^^

> [...]
    > tylko do sprawdzenia na miejscu czy dowód zgadza się z adresatem i osobą
    > okazującą dowód, a nie do spisywania sobie z niego danych.

    OOO
    Położyłbym nacisk na "OKAZANIE" a nie wręczanie DO kurierkowi.
    Śmieszą mnie ludzie którzy wręczają swoje DO kanarom w środkach komunikacji
    miejskiej a ci z tymi DO oddalają się np. na "kółko" i tam zupełnie
    odwróceni wypełniają druczki opłaty dodatkowej za jazdę bez ważnego biletu.

    Czy ten gość, który w latach ~95` był prężnym przedsiębiorcą, i został
    "wydymany" przez BPH prowadzi jeszcze ta głodówkę prze tym bankiem w
    Krakowie?
    W jego przypadku sprawa była związana z przyjęciem przez bank podpisanego
    kwitu ale w zupełnie innym celu. A bank, wbrew prawu i regulaminowi przyjął
    tak wystawione zaświadczenie a teraz ustami swojego rzecznika mówi że
    owszem bank jest częściowo winny, ale na pewno nie wypłaci żadnego
    odszkodowania ani zadośćuczynienia temu biednemu człowiekowi. Hehee -
    pikanterii dodaje fakt że bank i sąd przed którym toczyła się sprawa mieści
    się w tym samym budynku, oraz to że mąż prezeski pracuje w sądzie (albo
    odwrotnie - ale to nie jest takie istotne).
    Ten wydymany biedak oczekuje (jak dożyje) na rozprawę w Strassburgu która
    przewidywana jest na 2008r. ..... :(

    Robert - nadal będziesz wręczał swoje DO czy inne dokumenty byle łachmycie
    by sobie zanotował wszystko jak leci?

  • 14. Data: 2006-07-06 10:15:21
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Herbi napisał(a):
    [...]>
    > Czy ten gość, który w latach ~95` był prężnym przedsiębiorcą, i został
    > "wydymany" przez BPH prowadzi jeszcze ta głodówkę prze tym bankiem w
    > Krakowie?

    A czy to nie ten sam człowiek który ostatnio dokonał "ataku
    terrorystycznego" na to BPH?. Jeżeli tak, to już raczej nie prowadzi
    głodówki, a na pewno nie przed BPH.

    A jeżeli nie, to widać BPH ugruntowaną tradycję posiadania
    niezadowolonych klientów.

    p. m.

  • 15. Data: 2006-07-06 13:53:01
    Od: "kermit" <d...@d...cds>

    Użytkownik "akala"
    | Moim zdniem należy powidaomić stosownu Urząd
    |
    | akkala

    Ja powiadomilem GIODO - dostalem pismo ze wszynaja postepowanie z urzedu
    przeciko GLS i sprawdza w jaki sposob sa przechowywane dane np PESEL i jak
    kurier je zabezpeicza. A ze opisalem w sprawie ze kurier pisze nr PESEL na
    byle karteluszce i wychodzi z nim z Twojego domyu to nigdy nie wiesz co z
    tymi danymi zrobi ...

    Poza tym ostatnio jak kupuje cos na allwegro od razu prosze zeby nie uzywali
    GLSu i firm, ktore spisuja PESEL :) Zazwyczaj dostaje paczki poczta polska
    ktora spisuje nr DO a pesel ich nie obchodzi.

    P.

  • 16. Data: 2006-07-06 14:21:55
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    akala napisał(a):

    > Ty kolego chyba nie bardzo wiesz co piszesz .Wbij sobie do głowu ,że Nr
    > dowodu osobistego i Pesel to całkiem dwie rózne sprawy. Nr dowodu osobistego
    > to nr druku ,któru wcale nie sluży do identyfikacji osoby.W ciągu jadnego
    > roku możesz mieć chyba co miesiąc nowy dowód, PESEL masz raz i na całe

    Podam Ci PESEL - zidentyfikuj mnie.

    EOT

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 PRRC : RCI2950+LINCOLN+AT 71 Magnum

  • 17. Data: 2006-07-06 15:05:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Herbi [###z...@o...pl.###] napisał:

    To działa podobnie, jak w wypadku naszych dyskusji na tym forum,
    dotyczących fotografowania w sklepach, czy na dworcach kolejowych.
    Skoro doręczyciel jest uprawniony do żądania dowodu osobistego lub
    innego dokumentu stwierdzającego tożsamość, to jest uprawniony do jego
    zobaczenia. A dalej może zapamiętać, zapisać, sfotografować,
    naszkicować itd. to, co zobaczy.

    Jedynym ograniczeniem tego mogła by być ustawa o ochronie danych
    osobowych. Ale po pierwsze mam wątpliwość, czy ustawę tę można
    stosować do samego faktu odnotowania na potwierdzeniu numeru PESEL z
    uwagi na brzmienie art. 2. Bo pokwitowanie to ani nie jest zbór
    ewidencyjny ani informatyczny. Po drugie uważam, że skoro firma
    kurierska jest upoważniona do przetwarzania danych adresatów, to już
    nie ma znaczenia, czy będzie przetwarzać PESEL, czy nie.