  • 41. Data: 2004-10-15 04:51:51
    Temat: Re: GG - podmiana banera
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tristan Alder wrote:

    > Wg mnie powinny w pełnej rozciągłości.

    Jasne. Za napad w obuwiu na nogach. Taki wyrok będzie, że umarł w butach...

    A inwalidzi bez kończych dolnych będą traktowani jak terroryści i
    dywersanci.

  • 42. Data: 2004-10-15 04:52:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tristan Alder wrote:

    > A nie powinno. Niby dlaczego właściciel nie może określić sobie zasad?

    Rażące naruszenie zasad współżycia społecznego. To tak na dzień dobry.

  • 43. Data: 2004-10-15 04:57:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]

    Muzea (niektóre - np. muzeum kolejnictwa nie ;)) wymagają kapciuszków w
    celu ochrony obiektów muzealnych (a konkretnie ich podłóg). Nie jest to
    czyjeś widzimisię czy też chęć zbicia fortuny na produkcji papuci. Aby
    wykazać kompletną bezsensowność analogi Tirstana wspomnę jeszcze o tym,
    że owe kapciuszki są wypożyczane przy wejściu do muzeum i są dostosowan
    do nakładania na normalne obuwie.

    > W odniesieniu do sklepu, to się najprędzej zakończy karą dla właściciela.
    > Ale w odniesieniu do serwera masz jaknajbardziej masz rację.

    Wymagać może. Grozić blokadą konta też. Ale odpowiedzialność karna czy
    nawet cywilna? Ciekawe na jakiej podstawie...

  • 44. Data: 2004-10-15 12:53:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tristan Alder wrote:

    > Nie wiem, ale na pewno powinno być.

    Ręce opadają...

    Ty i prawo to jak król Herod i Towarzystwo Przyjaciół Dzieci.

    > sms express sp. z o.o. udostępnia zasoby
    > serwera oraz łącza, wydając na to kupę kasy. Udostępnia na określonych
    > warunkach, tym warunkiem jest używanie oryginalnego oprogramowania
    > dostępowego. Jeśli więc ktoś chce korzystać z prywatnych zasobów sms
    > express sp. z o.o., powinien stosować się do ich zasad.

    A wszyscy powinni być dla siebie mili o powinni sobie wzajemnie pomagać.
    Na pewno powinno być takie prawo, które by karało za bycie
    niesympatycznym egoistą.

  • 45. Data: 2004-10-15 13:39:55
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Tristan Alder <s...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > oprogramowania dostępowego. Jeśli więc ktoś chce korzystać z
    > prywatnych zasobów sms express sp. z o.o., powinien stosować się do

    Nie powiem żebym nie zgadzał się z Tobą całkowicie, powiem więcej, nawet
    do pewnego stopnia się zgadzam (tak z ciekawości: jaki politycznie
    kierunek wyznajesz?).

    Ale zgadzam się bardziej w przypadku butów niż w przypadku konta.

    No bo o ile butami kontaktuje się bezpośrednio ze sklepem, to w
    przypadku klienta nie ma bezpośredniego kontaktu miedzy klientem a
    serwerem. Klient generuje pakiety i te pakiety kontaktują się z
    serwerem. Mój klient działa na moim komputerze na który _ja_ wywaliłem
    kupę kasy i jakim prawem sms express sp. z o.o. miałoby prawo określać
    czy ja te pakiety generuje ich programem GaduGadu, czy też z libgadu czy
    też generuje je ręcznie z palca (sic!).

    Moim zdaniem sms express sp. z o.o. ma prawo tylko określic dokładnie
    jak te pakiety mają wyglądać, ich format czy nawet timing.
    I jeśli zaobserwują pakiet który różni się choć 1 bitem od specyfikacji,
    mieliby jakieś podstawy do oskarżenia mnie o włamanie. Ale jak mój
    pakiet wysłany z palca jest kubek w kubek jak ten z programu GaduGadu,
    to wara im od tego czym ten pakiet wygenerowałem.

    To jest moja prywatna sprawa co mam w domu, i byłoby nieuzasadnionym
    narudzeniem prywatności gdyby wysłali policjanta z nakazem przeszukania
    aby sprawdził czy nie uzywam innego programu czy też palca do
    generowania tych pakietów.

    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl
    Protect Europe from a law-disaster. Petition for a Software Patent Free Europe
    http://www.noepatents.org/index_html?LANG=en

  • 46. Data: 2004-10-15 14:50:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A nie powinno. Niby dlaczego właściciel nie może określić sobie zasad?

    Bo sklep jest miejscem publicznym. Było już w odniesieniu do plecaków w
    marketach i nie tylko na tym forum.

  • 47. Data: 2004-10-15 16:06:10
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia pią 15. października 2004 15:39 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Miernik:

    > Nie powiem żebym nie zgadzał się z Tobą całkowicie, powiem więcej, nawet
    > do pewnego stopnia się zgadzam (tak z ciekawości: jaki politycznie
    > kierunek wyznajesz?).

    Socjalizm.

> [...]
    > kupę kasy i jakim prawem sms express sp. z o.o. miałoby prawo określać
    > czy ja te pakiety generuje ich programem GaduGadu, czy też z libgadu czy

    A dlaczego nie?

    ,,Mój krakerski program generuje pakiety i te pakiety kontaktują się z
    atakowanym serwerem. Mój program działa na moim komputerze na który _ja_
    wywaliłem kupę kasy i jakim atakowany miałby prawo określać
    czy ja te pakiety generuje w celach włamu czy nie.''

    Wyobraź sobie, że każdy użyje czegoś innego niż GG -- sms express padnie.
    No i druga sprawa: to ich serwer, więc mogą sobie ustalać zasady dostępu
    doń. Mogą nawet dzisiaj go wyłączyć i tyle.

    Wyobraź sobie, że istnieje Centrum Obliczeniowe Ważnej Uczelni, które
    udostępnia moc Drogiego Klastra z dostępem przez Ważny Program. I co? Oni
    dają moc obliczeniową i mają prawo homologować programy dostępowe, bowiem
    są one przez nich autoryzowane, a do tego banery reklamowe pobierają opłatę
    za dostęp. Obchodzenie tych banerów to jak używanie programów shareware po
    okresie próbnym bez wniesienia opłaty.

> [...]
    > pakiet wysłany z palca jest kubek w kubek jak ten z programu GaduGadu,
    > to wara im od tego czym ten pakiet wygenerowałem.

    Nie wara, bo to ich program, ich sposób pobierania opłat, ich sposób
    ewidencjonowania użytkowników.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder (numer seryjny #231723)
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 48. Data: 2004-10-16 09:15:26
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia pią 15. października 2004 16:50 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Robert Tomasik:

    > Użytkownik "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Bo sklep jest miejscem publicznym.

    ale dlaczego? I co jest sklepem? Czy jeśli sobie wynajmę jakieś
    pomieszczenie i pozwolę interesantom wchodzić, to od razu będzie to miejsce
    publiczne?

    > Było już w odniesieniu do plecaków w
    > marketach i nie tylko na tym forum.

    No ale właśnie nigdy nic precyzyjnego nie padło.

  • 49. Data: 2004-10-16 10:30:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > ale dlaczego? I co jest sklepem? Czy jeśli sobie wynajmę jakieś
    > pomieszczenie i pozwolę interesantom wchodzić, to od razu będzie to
    miejsce
    > publiczne?

    Skoro go publicznie udostępnisz? Twoje prawo, ale wowczas stanei się
    miejscem publicznie udostepnionym, czyli publicznym. Możesz jako właściciel
    go publicznie nie udostępniać. nakazu otwierania sklepu nie ma nigdzie.

    > No ale właśnie nigdy nic precyzyjnego nie padło.

    Padło. Przejrzyj. Być może nie chcesz zauważyć.

  • 50. Data: 2004-10-16 20:03:37
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia sob 16. października 2004 12:30 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane Robert Tomasik:

    > Użytkownik "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > miejsce
    >
    > Skoro go publicznie udostępnisz?

    A kto powiedział? Może właśnie udostępniam nie publicznie, a Nosicielom
    Dresa W Paski?

    > Twoje prawo, ale wowczas stanei się
    > miejscem publicznie udostepnionym, czyli publicznym. Możesz jako
    > właściciel go publicznie nie udostępniać. nakazu otwierania sklepu nie ma
    > nigdzie.

    No więc o tym mówię właśnie. Otwieram sklep tylko dla gejów, tylko dla
    Murzynów, tylko dla kobiet, tylko dla panów z łysą głową i bez karku, tylko
    dla ludzi w sandałach....

    > Padło. Przejrzyj. Być może nie chcesz zauważyć.

    Możliwe. Dyskusje są zawsze burzliwe. Nie znalazłem sensownego wyjaśnienia.
    Uważam, że jeśli otwieram sobie sklep, mam prawo dowolnie (byle jasno i
    wprost) ustalać warunki. I jeśli napiszę na drzwiach, że Amerykanom wstęp
    wzbroniony, to tak powinno być.