eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoFuzja banków a roszczenia klientów › Re: Fuzja banków a roszczenia klientów
  • Data: 2009-03-16 20:52:09
    Temat: Re: Fuzja banków a roszczenia klientów
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Mon, 16 Mar 2009, Maxi wrote:

    > Witam,
    > w sytuacji gdy jeden z banków łączy się z innym /w stosunku do którego
    > klienci mają roszczenia i jest prowadzona sprawa z Nazdoru Bankowego-
    > klauzule niedozwolone+wyłudzenia nienaleznych opłat/, jak będą prowadzone
    > ewentualne dalsze roszczenia klientów? Jest ich więcej, niż zgłoszonych
    > spraw.
    > Jak bedzie, jesli "wchłonięty" bank będzie funkcjonował pod inną nazwą ?
    > proszę o sugestie.

    IMHO to samo co w każdym przypadku przejęcia jednej firmy przez
    drugą - czyli mamy "następcę prawnego".
    I tenże następca realizuje zobowiązania.
    "H" dlatego, że pamiętam iż kiedy PKO przejmowało Inteligo
    to jedynie nagabywało klientów do zaakceptowania przejęcia
    zobowiązań przez PKO (pozostawiając klientowi solidarną
    odpowiedzialność za Bankgesellschaft Berlin Polska czy
    jak mu tam szło oraz PKO), więc *może* istnieje jakaś
    regulacja pozwalająca na "zachowanie" roszczeń wobec *starego*
    podmiotu - bo to że nowy je weźmie sobie na barki jest
    IMO oczywiste.

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1