    Subject: Re: Frankowicze
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <5d9ee003$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d9f21ec$0$17355$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d9f517f$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d9f9c91$0$17351$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d9f9e75$0$17345$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d9fa52b$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    <5da00910$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
    <5da03fe1$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
    <5da097bb$0$549$65785112@news.neostrada.pl>
    <5da39452$0$545$65785112@news.neostrada.pl>
    <5da3f41f$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Date: Mon, 14 Oct 2019 22:20:38 +0200

    W dniu 2019-10-14 o 06:05, Shrek pisze:

    > Owszem, w pewnych przypadkach zakazuje. I to wyższych od ustawy.

    Niemniej jednak dyskutujemy o prawie pracy.

    > Ten sam co ty. Umowa z zapisami, które ci się nie podobają nie staje się
    > nieważna. Sąd może ją unieważnić, nie ty.

    Ani ja, ani sąd. Sąd może tylko skutecznie potwierdzić, że jest
    nieważna, co jednak nie oznacza, że wówczas staje się nieważna, tylko że
    zawsze taka była. Ja też mogę tak stwierdzić, tylko mi uwierzy mniej
    osób. Ale - wracając znów do nerki - jeśli powiem, że umowa sprzedaży
    Shreka nerki jest nieważna, to istnieje spore prawdopodobieństwo, że
    wszyscy (a przynajmniej dwie zainteresowane strony) uwierzyłyby mi, i
    obeszłoby się bez sądu (co wcale by nie znaczyło, że wówczas umowa o
    sprzedaży Shreka nerki jest ważna, bo sąd jej nie rozwiązał).

    > Jak widać czasem tak.

    Podaj przykład tego czasem, bo zapewne znów coś mieszasz używając
    błędnych terminów w złych kontekstach.

    --
    Liwiusz