  • Data: 2005-07-03 11:00:14
    Temat: Re: Fotoradary nielegalne
    Od: "Tomek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Użytkownik "Tomek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Wiesz, ja tylko wypowiedziałem moje zdanie. Poczekamy na te unię i
    > prostowanie, ale jeśli nawet owa mityczna unia uzna, że konieczna jest
    > legalizacja po każdym przeniesieniu, to i tak zdania nie zmienię, że to
    > nie ma sensu.
    >
    > Chyba, że ktoś poda argument merytoryczny przemawiający za taką
    > potrzebą. Bo niby czemu wskazania radaru przestawionego z miejsca na
    > miejsce na trójnogu są prawidłowe, a jak przymocuję go do kawałka
    > żelastwa zabetonowanego w ziemi, to nagle mają odbiegać od
> [...]

    Skąd wiesz że są prawidłowe skoro nie robi się dla nich legalizacji dla
    okreslonego miejsca. Takie urządzenie służy przede wszystkim do rozliczeń
    finansowych, tak jak waga sklepie albo kijek do odmierzania wstążki w
    pasmanterii. Tamte muszą mieć legalizację. A tak skomplikowane urządzenie według
    Ciebie nie musi. Może właśnie nadszedł czas żeby i to wyprostować. Urządzenie
    przeznaczone do rozliczeń musi mieć błąd wskazań nie większy od dopuszczalnego.
    Z reguły jest to nie więcej niż 3%. Na ten błąd wskazań w przypadku fotoradaru
    stacjonarnego może mieć wpływ wysokość umieszczenia. Jak będzie nisko to na błąd
    pomiaru nie będą miały wpływu korony drzew poruszające się przy wietrze. A jak
    będzie wysoko to może ogarniać wiązką również te drzewa i wynik może sie sumować
    albo odejmować od zmierzonego. Poniewaz zdjęcie jest dokumentem i na jego
    podstawie podejmuje sie pewne działania urzędowe to musi być niepodważalne.
    Jeśli nie spełnione są warunki wynikające z obowiązku legalizacji to nie jest to
    dokument i nie można zrobić nic. Żeby takie zdarzenia nie miały miejsca
    potrzebny jest niezależny od policji urzad zajmnujący się określaniem czy dane
    urządzenie jest wiarygodne. Jeśli pracownik tego urzędu twierdzi że takie
    urządzenie ma mieć legalizacje również co do miejsca ustawienia to należy
    przyjać to za pewnik. Takie rozwiązanie jest mądre i obiektywne. A ze przy
    okazji policja będzie miała jakieś problemy, Takie życie, policja też musi
    przestrzegać prawa nawet jak jest dla niej niewygodne. Też znam wielu idiotów
    mających swoje, nie zawsze zgodne z rzeczywistością zdanie. Myślę ze Ty do nich
    nie należysz a to co napisałeś o dokładności fotoradaru było żartem. Tomek