  • Data: 2005-07-03 23:03:00
    Temat: Re: Fotoradary nielegalne
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Tomek wrote:

    > Przepraszam jeśli uważasz ze byłem nieprzyjemny. Taki już jestem. Ale nie uważam
    > żeby to była moja największa wada. No właśnie nie wiesz jak działają. To są
    > Dooplerowskie radary. W nich nie mierzy się czasu tylko zmiane częstotliwośći.
    > Te z pomiarem czasu były wykorzystywane w wojnę. Jakieś 60 lat temu. Pitagoras
    > ma niewiele wspólnego z dokładnosćią dooplerowskich radarów. Ja nie chcę zeby

    Się mądrzusz rzucając słówkami typu "dopplerowski"... a ich kompletnie
    nie rozumiesz.

    Zmiana częstotliwości odbitej fali zależy nie tylko od wartości
    prędkości, ale też i od kierunku. Dokładnie tak samo, jak w przypadku
    mierzenia różnic czasów odbicia. Jak będziesz 'strzelać' taki radarem w
    pojazd pod kątem 90stopni, to prędkość wyjdzie zero.

    A wymaganie idealnej precyzji także 'w dół' jest przy namirzaniu
    przekraczających prędkość kompletnie bez sensu - grunt, żeby radar nie
    zawyżał. Jak zaniża a i tak się kierowca na przekroczenie "załapie" - to
    może się tylko cieszyć, że nie da się wykazać, że jechał jeszcze szybciej.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)