  • 1. Data: 2009-04-05 21:42:29
    Temat: Fotoradar ale inaczej
    Od: "krzymek" <k...@t...pl>

    Hej,
    O fotoradarach pewnie było już setki razy ale nie znalazłem mojego
    rozwiązania sytuacji.
    Mianowicie, fotoradar zrobił mi zdjęcie, błysnęło, ok trudno, czekałem na
    korespondencje.
    Po ok 2 miesiacach przyszła, ale nie była adresowana do mnie (wezwanie na
    policje) niodebrałem (niezgadzało się imię odbiorcy), tak naprawde po takim
    czasie zapomniałem że to może chodzić o tą sprawę.
    Po miesiącu przychodzi prawidłowo zaadresowane wezwanie na komende z
    terminem za 2 tyg, Stawiam się punktualnie, dostaję zdjęcie, przyznaje się
    do winy. Mam tylko zastrzeżenie, że sprawa idzie do sądu grodzkiego i będe
    miał dodatkowe koszty. Piszę podanie, iż to nie z mojej winy nastąpiło
    opoźnienie (złe adrsowanie kopert) a ja jak najbardziej poddaje się
    wymiarowi sprawiedliwości (policja wnioskuje o karę 300zł).
    Po ok 3 miesiącach przychodzi list z sądu. Ale znowu żle zaadresowany,
    nazwisko przekręcone tak bardzo iż pani na poczcie nie może mi wydać
    koperty.
    Mija kolejny miesiąc i tym razem przychodzi kolejny list poprawnie
    zaadresowany !!
    Konkretnie dostaję 2 listy polecone, w pierwszym jest wyrok ale na dane
    osobowe te niepoprawne a w drugim liście jest korekta iż ta pomyłka nie ma
    nic do rzeczy i nie zmienia fatku iż popełniłem wykrocznie.
    W wyroku i uzasadnienu nie ma nic wspomnianego o moim podaniu o zwolnieniu z
    kosztów sądowych związanych z opóźnieniem i pomyłkami w adresowaniu kopert.
    Mało tego na wyroku mimo błędnego nazwiska (potem poprawionym) jest błędna
    data urodzenia, pesel jest poprawny.
    I teraz chyba najważniejsze, chciałbym zapłacić za ten mandat/wyrok ale nie
    wiem gdzie i jak. Z googlr wyczytałem iż po jakimś czasie przychodzi kolejy
    list z podanym numerem konta. Ja takiego nie dostałem.

    Podsumowując:
    czerwiec 2008 fotoradar robi zdjęcie
    okolice sierpnia, wrzesnia 2008 stawiam się na komendzie i przyznaje do
    winy.
    styczeń 2009 dostaje wyrok 300+80zł
    ale co dalej mam zrobić to już nie napisali.

    Od policjantki dowiedziałem się że punty karne liczone są od dnia
    popełnienia wykroczenia, wiec zostało mi ok 3 misiące do wyzerowania punktów
    za to przewinienie. Czy są widoczne w rejestrze - tego nie wiem.

    Czy mam jeszcze czekać na list od sądu na jaki rachumek mam wpłacić
    pieniądze ?
    Po jakm czasie bede miał przedawnienie tego mandatu/wyroku ?
    Czy praca w sądzie jest naprawde taka stresująca, że osoba przepisująca dane
    osobowe popełnia tyle błędów ?
    --
    ---==[ krzymek ]==---

    __________ Informacja programu ESET NOD32 Antivirus, wersja bazy sygnatur wirusów
    3988 (20090404) __________

  • 2. Data: 2009-04-05 21:54:59
    Temat: Re: Fotoradar ale inaczej
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    krzymek wrote:
    > Piszę podanie, iż to nie z mojej winy
    > nastąpiło opoźnienie
    ech znowu to samo.
    Formą podstawową w przypadku wykroczenia jest sąd.
    Przywilej wystawienia mandatu zamiast kierowania sprawy do sądu
    przysługuje policji nie tobie.
    Więc o co twoje żale.

    > W wyroku i uzasadnienu nie ma nic wspomnianego o moim podaniu o
    > zwolnieniu z kosztów sądowych związanych z opóźnieniem i pomyłkami w
    > adresowaniu kopert.
    Sąd nie uwzględnił.

    > styczeń 2009 dostaje wyrok 300+80zł
    > ale co dalej mam zrobić to już nie napisali.

    zadzwoń do sądu i się zapytaj gdzie i jak zapłacić.

    > Od policjantki dowiedziałem się że punty karne liczone są od dnia
    > popełnienia wykroczenia, wiec zostało mi ok 3 misiące do wyzerowania
    > punktów za to przewinienie. Czy są widoczne w rejestrze - tego nie wiem.

    Po wyroku sądu zapewne tak. Z datą wstecz.

  • 3. Data: 2009-04-05 23:18:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek pisze:
> [...]
    > Formą podstawową w przypadku wykroczenia jest sąd.
    > Przywilej wystawienia mandatu zamiast kierowania sprawy do sądu

    "...a mógł zabić..." ;->

    > Sąd nie uwzględnił.

    Pewnie - jak się ma immunitet, to nie ma potrzeby odpowiadać za własne
    błędy.

    > zadzwoń do sądu i się zapytaj gdzie i jak zapłacić.

    Po co dzwonić? Normalnie powinno przyjść stosowne pisemko z informacją o
    grzywnie i możliwościach zapłacenia z 30-dniowym terminem uiszczenia.

    Chyba że znowu przyjdzie do kogoś innego albo pod inny adres.

  • 4. Data: 2009-04-05 23:22:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    krzymek pisze:

> [...]
    > i będe miał dodatkowe koszty. Piszę podanie, iż to nie z mojej winy
    > nastąpiło opoźnienie (złe adrsowanie kopert) a ja jak najbardziej

    Ahem - a pisałeś, że przyszło do Ciebie źle zaadresowane, czy też że nic
    do Ciebie nie przyszło?

    Bo formalnie nie dostałeś żadnej korespondencji - tylko jakiś inny
    osobnik, a cudzej poczty nie należy odbierać a już absolutnie nie wolno
    czytać.

    [ciach]

    > Mało tego na wyroku mimo błędnego nazwiska (potem poprawionym) jest
    > błędna data urodzenia, pesel jest poprawny.

    Może sędzia miał imieniny... Trzeba zrozumieć człowieka ;->

    > I teraz chyba najważniejsze, chciałbym zapłacić za ten mandat/wyrok ale
    > nie wiem gdzie i jak. Z googlr wyczytałem iż po jakimś czasie przychodzi
    > kolejy list z podanym numerem konta. Ja takiego nie dostałem.

    Może tym razem adres pomylili? ;)

  • 5. Data: 2009-04-06 03:03:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Lawa wrote:

    > "...a mógł zabić..." ;->

    no właśnie,
    ale się nie wyrobił, wiec pozostaje tylko sznur

    > Pewnie - jak się ma immunitet, to nie ma potrzeby odpowiadać za własne
    > błędy.

    a gdzie ten błąd?

    > Po co dzwonić? Normalnie powinno przyjść stosowne pisemko z informacją o
    > grzywnie i możliwościach zapłacenia z 30-dniowym terminem uiszczenia.
    >
    > Chyba że znowu przyjdzie do kogoś innego albo pod inny adres.

    a pod właściwym zjawi się już "komornik" w celu wyegzekwowania.
    Więc może lepiej pilnować własnej d.. i jak nic nie przyjdzie to lepiej
    zadzwonić.

  • 6. Data: 2009-04-06 04:52:16
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > a gdzie ten błąd?

    a adresowanie korespondencji sadowej na calkowicie obca osobe, to pewnei
    standard w naszym wymiarze sprawiedliwosci

    > a pod właściwym zjawi się już "komornik" w celu wyegzekwowania.
    > Więc może lepiej pilnować własnej d.. i jak nic nie przyjdzie to lepiej
    > zadzwonić.

    i tego oczywiscie sad tez niewuzgledni

    a co za problem w lisci gdzie przychodzi orzeczenie i kwota do zaplaty,
    zamiescic numer konta i informacje co dalej, takie to trudne i skomplikowane?

  • 7. Data: 2009-04-06 04:58:24
    Od: "krzymek" <k...@t...pl>

    > no właśnie,
    > ale się nie wyrobił, wiec pozostaje tylko sznur

    Ok, spoko, przecież ja się nie wypieram kary w formie grzywny. Wiem że mam
    do zapłaty 380zł

    Czy takie pismo jest nadawane jako list polecowny ?
    Czy na kopercie jest pieczęć że to jest z sądu ?
    Wtedy poczta nie wyda takiego listu nikomu innemu niż adresatowi.

    > a pod właściwym zjawi się już "komornik" w celu wyegzekwowania.
    > Więc może lepiej pilnować własnej d.. i jak nic nie przyjdzie to lepiej
    > zadzwonić.

    Jak się zjawi to mu zapłace :) oby tylko mial poprawne dane osobowe :)
    Ale obawiam się że predzej sprawa trafi do skarbówki.

    Jak to jest z tym przedawnieniem, ilę mam czekać aby przestać martwić się tą
    sprawą ?

    Dzwonić nie będe bo nawet nie wiem gdzie. Ja nigdy nie byłem w sądzie, a
    tylko dwa razy na komisariacie policji, raz jak ukradli mi radio i
    zgłaszałem to a drugi raz jak przyznawałem się że facjata na zdjęciu to ja.

  • 8. Data: 2009-04-06 05:05:38
    Od: "krzymek" <k...@t...pl>

    > Ahem - a pisałeś, że przyszło do Ciebie źle zaadresowane, czy też że nic
    > do Ciebie nie przyszło?

    Tak jak zacytowalem wyżej, po miesiącu przyszło drugie pisemko. Dla
    uogolnienia, odbierałem tylko awiza z poczty poprawnie zaadresowane, żadnych
    innich nie odbierałem.

    > Może sędzia miał imieniny... Trzeba zrozumieć człowieka ;->

    OK, spoko, te błedy już im wybaczyłem :>
    Prosze tylko o zrozumienie, że cała ta sprawa od samego początky jest
    strasznie pomylona.
    Myli się policja, myli się sąd. A co ja mogę zrobić ? Nic, jak płaciłem
    podatki to płacę nadal.

    > Może tym razem adres pomylili? ;)

    W takim razie, list ten powinien do nich wrócić. Czyli mam cierpilwie
    czekać, to poczekam do przedawnienia. Ile to czasu jest ?

  • 9. Data: 2009-04-06 05:38:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek pisze:

    > a gdzie ten błąd?

    Nie uważasz za błąd sytuacji, w której pisma dotyczące sprawy Janusza
    Kowalskiego przychodzą do Jana Kowalskiego, przez co adresat Janusz
    Kowalski nie może ich odebrać?

    > a pod właściwym zjawi się już "komornik" w celu wyegzekwowania.
    > Więc może lepiej pilnować własnej d.. i jak nic nie przyjdzie to lepiej
    > zadzwonić.

    Uhm. Dzwoń raz na tydzień po wszystkich sądach w Polsce, bo może znowu
    jakiś matołek pomylił adresy...

  • 10. Data: 2009-04-06 05:39:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    szerszen wrote:

    > a adresowanie korespondencji sadowej na calkowicie obca osobe, to pewnei
    > standard w naszym wymiarze sprawiedliwosci

    ale jaki to ma wplyw na wystawienie mandatu bądź skierowanie sprawy do sądu?
    Policjant w ogóle nie ma obowiązku wystawić mandatu. Może z marszu
    skierować sprawę do sadu jak będzie miał widzimisie.
    Mandat to jego przywilej, żeby nie musiał się napapierkować i do sądu
    biegać. Może sobie sprawę uprościć ale nie musi. Po 30 dniach już nie
    może sobie sprawy uprościć.
    Może trochę pokrętne wytłmaczenie ale przemawia do wyobraźni.

    > a co za problem w lisci gdzie przychodzi orzeczenie i kwota do zaplaty,
    > zamiescic numer konta i informacje co dalej, takie to trudne i
    > skomplikowane?

    nie mam pojęcia.
    zawsze mandaty płaciłem od razu.