    From: "WSm" <w...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Fotografia slubna a prawo autorskie (dlugie)
    Date: Tue, 09 Dec 2003 12:42:43 GMT

    Użytkownik "Catbert" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:br4bar$eih$1@korweta.task.gda.pl...
    > On 2003-12-09 07:55, WSm wrote:
    > [.....]

    > [.........]
    >
    > Dla mnie to pachnie hucpą - można zrozumieć, że fotograf ma prawa
    > autorskie do zdjęc, które robi na wystawę, do swego portfolio, na
    > zamówienie czasopisma etc. - to jest oczywiste.
    > Natomiast zdjęcia ze ślubu - nawet, jeżeli najwspanialsze - to
    > rzemiosło,
    Ale i tak są chronione z mocy ustawy. Ustawa wymienia dokładnie czego nie
    chroni: Art. 4
    a fotograf nie tyle troszczy się o "prawa autorskie", co o
    > kasę
    Też tak myslę. Sądząc po jego zachowaniu wobec klienta.
    - bo bez zgody zainteresowanych może te zdjęcia wsadzić sobie w
    > d...
    Oczywista prawda.
    - chyba, że małymi literami w umowie zawarł, że wolno mu wszystko,
    > czego zapragnie, łącznie z fotomontażem.
    Raczej szeptem ;), bo umowa był ustna.
    WSm