    From: Catbert <v...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Fotografia slubna a prawo autorskie (dlugie)
    Date: Tue, 09 Dec 2003 12:23:08 +0100

    On 2003-12-09 07:55, WSm wrote:
    [.....]

    > Teoretycznie ma rację - jest to zgodne z ustawą o prawie autorskim i prawach
    > pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r.

    Dla mnie to pachnie hucpą - można zrozumieć, że fotograf ma prawa
    autorskie do zdjęc, które robi na wystawę, do swego portfolio, na
    zamówienie czasopisma etc. - to jest oczywiste.
    Natomiast zdjęcia ze ślubu - nawet, jeżeli najwspanialsze - to
    rzemiosło, a fotograf nie tyle troszczy się o "prawa autorskie", co o
    kasę - bo bez zgody zainteresowanych może te zdjęcia wsadzić sobie w
    d... - chyba, że małymi literami w umowie zawarł, że wolno mu wszystko,
    czego zapragnie, łącznie z fotomontażem.

    Pzdr: Catbert