  • 21. Data: 2002-04-01 16:53:32
    Temat: Re: Foto-radar.
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    Użytkownik "Artur Golański" <A...@k...net.pl> napisał w wiadomości
    news:3ca812d1.345708@news.onet.pl...

    > Czyli wracamy do punkru wyjscia: wskazania kto i gdzie (akt prawny)
    na
> [...]
    > samochodem. Policja wzywa mnie i przesłuchuje.. własnie w jakim
    > charakterze, swiadka ? (nic nie wiem, w tym czasie byłem w innym
    > miejscu, nie byłem swiadkiem wykroczenia). Podejrzanego ?
    > Pada pytanie komu pożyczyłem pojazd i własnie moja watpliwosc:
    > - czy w sprawie o wykroczenie mam prawny obowiazek wskazac (art. 65
    §2
    > to za mało do ukarania [brak obowiazku])
    > - pojazd może użytkować np. moja żona jako współwłasciciel
    (wspolnosc
    > majatkowa) i na tych samych zasadach mogla ona kierować lub

    Wg.ciebie wlasciciel takiego obowiazku nie posiada? To po co policji
    takie urzadzenia? We wtorek powiem ci dokladnie na jakiej podstawie
    kieruje policja wnioski za niewskazanie kierowcy.W Niemczech mandat
    placi wlasciciel pojazdu.Nikt tam nie wnika kto kierowal.Chyba wyszli
    z zalozenia ze wlasciciel sam sie "rozliczy" z kierowca ktoremu
    uzyczyl pojazd.

    Leszek

  • 22. Data: 2002-04-01 20:09:54
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 Apr 2002, Leszek wrote:
    [...]
> [...]
    >+ placi wlasciciel pojazdu.Nikt tam nie wnika kto kierowal.Chyba wyszli
    >+ z zalozenia ze wlasciciel sam sie "rozliczy" z kierowca ktoremu

    Tak. Jakiś czas temu w Polsce to *na pewno* był problem
    a w Niemczech *nie* - tamtejsze prawo pozwalało ukarać inną
    osobę niż popełniającą wykroczenie :) nasze nie.
    "Wysoki sądzie,. w grę wchodzi moja żona, córka i kilka
    innych bliskich mi osób; ponieważ nie mam obowiązku
    działać przeciwko nim proszę o zwolnienie mnie..."
    Tak BYŁO. Ponieważ WIEM że miały być jakieś zmiany starałem się
    "...w kubeł i nie bulgotać..." ale nie wytrzymałem :)

    Jak się dowiesz jak z tą podstawą prawną (obiecałeś post
    wyżej) to daj znać !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 23. Data: 2002-04-02 11:35:37
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    A wiec uwaga!!!!!!!!!! Artykul 78 ust.4 "Prawa o ruchu drogowym"
    naklada taki obowiazek.A zarzut idzie z art.65 par.2 K.W w zwiazku z
    tym podanym wyzej.

    Brawa prosze.

    Leszek

  • 24. Data: 2002-04-02 16:08:26
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    "Leszek" <l...@m...icpnet.pl> napisał:

    >Ale jest przepis mowiacy ze pojazd musi byc zabezpieczony przed
    >niepowolanym uzyciem.
    Jest, ale w tej sytuacji własciciel odpowiada za ewentualne szkody
    pojazdem spowodowane, a my zastanawiamy się nad wykroczeniem i
    obowiazkiem wskazania ;-)

    >Wg.ciebie wlasciciel takiego obowiazku nie posiada?
    Podejrzewam, że prawnie nie można go do tego zmusic, dlatego
    zaczepiłem akurat ten watek. Dobrze by było to ustalic, by wiedziec
    wiecej.
    (Uczciwie dodam, ze nie czytałem watku od poczatku, dlatego
    wyjasnienie: moje watpliwosci dotycza "obowiazku wskazania przez
    wlasciciela osoby, ktorej pojazd pożyczyl" i ktora popelnila
    wykroczenie [typu zle parkowanie], nie przestepstwo. Natomiast jesli
    policjant przyniesie mi fotografię [np. z fotoradaru] mojego pojazdu,
    ktorym popelniono wykroczenie i zapyta o tożsamosci kierowcy
    widocznego na zdjeciu [czy go znam i kto to jest], to będe miał
    watpliwosci co zrobić).

    >To po co policji takie urzadzenia?
    Ano po to by ONE Policji pomagały w ustaleniu i identyfikacji
    popełniajacego wykroczenie, a nie zwalały tego na obywatela.

    >W Niemczech mandat placi wlasciciel pojazdu.
    I słusznie. W naszym prawie tu jest luka. Dlatego spokojnie można
    wyrzucić wezwanie zostawione za wycieraczka zle zaparkowanego pojazdu.

    Artur Golański

  • 25. Data: 2002-04-02 19:34:16
    Od: A...@k...net.pl (Artur Golański)

    "Leszek" <l...@m...icpnet.pl> napisał:

    >Brawa prosze.
    B R A W O :-))) Gratuluję rozwiazania problemu.
    Dzieki TEJ dyskusji poszerzyłe swa wiedzę ;-)
    I wlasnie po to jest ta lista, by uczyc sie wzajemnie oraz pomagac
    tym. ktorzy o taka pomoc prosza. Dziękuję.

    Artur Golański

  • 26. Data: 2002-04-02 21:19:03
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Apr 2002, Leszek wrote:

    >+ A wiec uwaga!!!!!!!!!! Artykul 78 ust.4 "Prawa o ruchu drogowym"
    [...]
    >+ Brawa prosze.

    Ano, należą sie ! -:)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 27. Data: 2002-04-03 09:55:59
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Leszek"
    > § 2. Tej samej karze podlega, kto wbrew obowiązkowi nie udziela
    > właściwemu organowi państwowemu lub instytucji, upoważnionej z mocy
    > ustawy do legitymowania, wiadomości lub dokumentów co do okoliczności
    > wymienionych w § 1.

    Alez PANIE LESZKU tu nie chodzi o "nie udzielenie informacji".

    Co Pan sadzi o takiej konstrukcji.

    Wzywa pana SAD i pyta.
    Kto byl kierujacym Panskim samochodzie 8 grudnia 2000 o godzinie 13.

    I wyobrazmy sobie, ze Pan odpowiada NE PAMIETAM, a on na to

    "zgodnie z ... za nieudzielenie informacji....."

    I tu nie chodzi o "niepowolane uzycie tylko o obowiazek PAMIETANIA"
    komu zezwolilo sie na "powolane uzycie".

    Bardzo prosze o jakis przepis nakazujacy "pamietanie".

    Bo widzi pan... bdyby byl przepis..

    "W razie niemoznosci wskazania kierujacego i w sytualci bdy samochod byl
    uzywany za zgoda wlasciciela
    placi wlascicie".... to byloby jasne.

    Boguslaw

  • 28. Data: 2002-04-03 10:34:47
    Od: "ania" <a...@e...pl_#@!%>

    > Wzywa pana SAD i pyta.
    > Kto byl kierujacym Panskim samochodzie 8 grudnia 2000 o godzinie 13.

    a sad bedzie mial czas na wzywanie i prowadzenie spraw - no pewnie! do sadow
    grodzkich wplywa miesiecznie ok 10 tys spraw!!!!
    a sedziow jest kilku - np 2:-)

    mozna byc pewnym ze bedzie umorzenie z powodu przedwanienia

    ania

  • 29. Data: 2002-04-03 12:00:38
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl> napisał w
    wiadomości news:a8ejje$a9f$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

> [...]
    >
    > Co Pan sadzi o takiej konstrukcji.
    >
    > Wzywa pana SAD i pyta.
    > Kto byl kierujacym Panskim samochodzie 8 grudnia 2000 o godzinie 13.

    Watek byl o fotoradarach.Jak ci zrobia fotke to wezwanie dostaniesz za
    ~miesiac a nie po dwoch latach bo sie wykroczenie przedawni.A to ze
    powiesz po miesiacu ze nie pamietasz kto kierowal to juz Twoj(lub
    twego adwokata) problem.A sedzia zadba o to(za zawracanie mu d...)
    abys na drugi raz przyznal sie do kierowania.Po prostu przywali ci
    grzywne kilka razy wieksza niz mandat+koszty postepowania.

    Pozdrawiam

    P.S Jesli wlasciciel pojazdu ma krotka pamiec to ja jako sedzia
    zaproponuje mu zapisywanie w specjalnie prowadzonym kajecie komu
    pozycza.

    Leszek

  • 30. Data: 2002-04-03 12:43:24
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Leszek"

    [...] >
    > Watek byl o fotoradarach.Jak ci zrobia fotke to wezwanie dostaniesz za
    > ~miesiac a nie po dwoch latach bo sie wykroczenie przedawni.

    Byl. Ale to ie zwalnia z zetelnosci.
    A po miesiacu NAPRAWDE mozna nie pamietac,
    kto kierowal pojazdem. ja ne mam problemu, zawsze kueruje.
    ale mam znajomych u ktorych juz tak latwo nie jest.

    > A to ze
    > powiesz po miesiacu ze nie pamietasz kto kierowal to juz Twoj(lub
    > twego adwokata) problem.

    To jakies pomieszanie.
    Dlazego ja mam miec problem z tym, ze nie pamietam?

    Jesli jest przepis ze za niepamietanie grzywna - to nie ma problemu.
    Niepamietam -> place.

    A jesli wolno niepamietac to juz nie moj problem
    .
    > A sedzia zadba o to(za zawracanie mu d...)
    > abys na drugi raz przyznal sie do kierowania.

    cos sie chyba Panu epoki pop......

    Od kiedy to sedzia moze "zadbac" o swiadka za to,
    ze nie pamieta ?

    > Po prostu przywali ci
    > grzywne kilka razy wieksza niz mandat+koszty postepowania.

    ZA CO?
    Niechze mi Pan w koncu wskaze ten przepis, ktory pozwala sedziemu
    "przywalic" swiadkowi grzywne za niepamietanie.

    > Pozdrawiam
    >
    > P.S Jesli wlasciciel pojazdu ma krotka pamiec to ja jako sedzia
    > zaproponuje mu zapisywanie w specjalnie prowadzonym kajecie komu
    > pozycza.

    A na jakiej podstawie ?

    > Leszek

    Boguslaw