  • 1. Data: 2005-10-03 19:45:26
    Temat: Firmy zajmujące się odzyskiwaniem odszkodowań - Sprawa cywilna ?
    Od: "Tomasz" <p...@N...pl>

    2 lata temu uległem wypadkowi podczas którego doznałem uszczerbku na
    zdrowiu, mój ubezpieczyciel przyznał mi 5 % uszczerbku. Jestem przekonany że
    ten uszczerbek jest jednak zaniżony w stosunku do stanu faktycznego (pewien
    znajomy mając dokładnie taki sam uraz u tego samego ubezpieczyciela dostał
    11%, róznica w kwocie odszkodowania jest dość poważna). Dwa razy odwoływałem
    się od otrzymanej decyzji i za każdym razem ubezpieczyciel podtrzymywał
    wcześniejszą decyzję. Pozostaje mi już chyba tylko sprawa sądowa i tu
    pytanie czy warto w takich przypadkach korzstać z firm tego typu:
    http://www.likwidator.com/
    http://www.odszkodowanie.pl/

    Czy może iść do zwykłej kancelari adwokackiej? A może zająć się tym samemu,
    potrafię napisać urzędowe pismo, ale w sprawach prawnych jestem raczej
    niezorientowany.

    Jakie mogą być ew. koszty takiej sprawy w sądzie i jaka jest szansa
    powodzenia?

    Pozdrawiam
    TK

  • 2. Data: 2005-10-03 20:19:50
    Od: "Lookasik" <l...@o...pl>

    1. proponuje kancelarie
    2. zbyt malo informacji aby ocenic szanse powodzenia

    pozdrawiam

    Łukasz

  • 3. Data: 2005-10-04 07:17:04
    Od: SzerszeN <s...@t...pl>

    Tomasz wrote:

    > zdrowiu, mój ubezpieczyciel przyznał mi 5 % uszczerbku.

    moze cos palne, ale od kiedy to ubezpieczyciel jest organem uprawnionym
    do wydawania decyzji o stopniu uszczerbku
    zawsze mialem wrazenie ze to komisja lekarska w zusie, albo w innym
    miejscu jest do tego uprawniona

    moze po prostu udac sie do niezaleznej instytucji uprawnionej do
    wydawania tego typu decyzji i tam zasiegnac jezyka