  • 1. Data: 2004-01-28 14:12:25
    Temat: Firma +zawieszenie dzialalnosc
    Od: dominik <%dominikmi%@%wp.pl%>

    Witam....
    Mam takie pytanie: Jestem wlascicielem pewnej firmy komputerowej
    jednak jakis czas temu musialem ZAWIESIC swoja dzialalnosc (nadal
    posiadam nip, regon), jednak nadal moge kupowac sprzet komputerowy w
    hurtowniach i w zwiazku z tym mam pytanie...Czy zakup sprzetu na
    wlasny uzytek w czasie kiedy dzialalnosc firmy jest zawieszona jest
    legalny...(nie wypalniam zadnych pitow z wiazanych z
    dzialalnoscia)...Ostatnio zakupilem dla siebie drukarke w hurtownii i
    zastanawiam sie czy nie lamie w jakis sposob prawa (mam zamiar kupic
    dla brata nowy sprzet i musze byc pewny ze nie wejdzie mi na glowe
    fiskus)
    --
    $Linux User $290062$
    # Wszystko powinno sie upraszczac #

  • 2. Data: 2004-01-28 15:23:52
    Temat: Re: Firma +zawieszenie dzialalnosc
    Od: "aga" <j...@p...neostrada.pl>

    Uzytkownik "dominik" <%dominikmi%@%wp.pl%> napisal w wiadomosci
[...]
    Jezeli ten sprzet kupisz prywatnie (nie bedziesz bral faktury na firme) no
    to oczywiscie mozesz kupic, dlaczego nie? (O ile hurtownia bedzie chciala
    sprzedac cos osobie indywidualnej, bo niektore nie chca). A co maja
    powiedziec osoby, ktore sa wlascicielami sklepow spozywczych? Nie beda
    jadly? Ja wlasnie mam taki sklep. Co na sklep to na fakture, a co prywatnie
    to na paragon.Ceny zdecydowanie nizsze niz w sklepie.
    Aga

  • 3. Data: 2004-01-28 15:49:25
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

[...]

    Jezeli kupujesz "na firme" to musisz odwiesic.
    Nie wypelniasz co miesiac kwita do US ?
    Mariusz

  • 4. Data: 2004-01-28 17:13:24
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "aga" <j...@p...neostrada.pl> napisał:

    >Jezeli ten sprzet kupisz prywatnie (nie bedziesz bral faktury na firme)
    To już osoba prywatna nie może wziąźć faktury ?
    A jesli prowadzi działalność na swoje nazwisko, to skąd hurtownia wie
    czy kupuje do sklepu czy dla siebie ?

    P.S. Tnij posty, zaznaczaj co napisał pytający (znak '<') -netykieta

    Artur Golański

  • 5. Data: 2004-01-28 18:47:19
    Od: "aga" <j...@p...neostrada.pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał

    > To już osoba prywatna nie może wziąźć faktury ?

    No moze, oczywiscie

    > A jesli prowadzi działalność na swoje nazwisko, to skąd hurtownia wie
    > czy kupuje do sklepu czy dla siebie ?

    Albo podaje NIP z pelna nazwa firmy i jest na firme, albo nie podaje tych
    danych i jest "zwyklym klientem".
    A jezeli dominik ma sie bac, ze wezmie fakture i US sie czepi, to czy jest
    sens brania takiej faktury? Paragon wystawi hurtownia i czesc.

  • 6. Data: 2004-01-29 08:47:34
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "aga" <j...@p...neostrada.pl> napisał:

    >Albo podaje NIP z pelna nazwa firmy i jest na firme, albo nie podaje tych
    >danych i jest "zwyklym klientem".
    1. Pytałem o firmę jednoosobową (NIP firmy to ten sam NIP osoby !)
    2. Nazwa firmy też może być Jan Kowalski

    >ze wezmie fakture i US sie czepi, to czy jest sens brania takiej faktury?
    Bez przesady ! Jeśli prowadzę dz.g. to powinienem obawiać się wzięcie
    f-ry jako dowodu zakupu towaru dla moich potrzeb ? Przecież nie każda
    firma posiada kasę fiskalną.

    Artur Golański

  • 7. Data: 2004-01-29 11:18:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 Jan 2004, Artur Golanski wrote:

    >+ "aga" <j...@p...neostrada.pl> napisał:
    >+
    >+ >Albo podaje NIP z pelna nazwa firmy [...]
    >+ 2. Nazwa firmy też może być Jan Kowalski

    Poprotestuję sobie wKwestiiFormalnej: nazwą nazwy działalności
    gospodarczej (czyli nazwą firmy) jest IMO zawsze słowo "firma".
    "Jan Kowalski" może być co najwyżej firmą :) (w szczególności
    od ostatniej nowelizacji K.C.).

    >+ >ze wezmie fakture i US sie czepi, to czy jest sens brania takiej faktury?
    >+ Bez przesady ! Jeśli prowadzę dz.g. to powinienem obawiać się wzięcie
    >+ f-ry jako dowodu zakupu towaru dla moich potrzeb ?

    Nie wiem. Na .podatki był kiedyś post dotyczący "przyczepienia się"
    US do "ukrywania kosztów" (mianowicie: skoro ukrywa koszty to
    widać również ma przychody których wykazać nie chce :>). Osobną
    sprawą były "okoliczności towarzyszące" :>
    Jeśli jest VATowcem to zakupy "na fakturę na firmę" powinny formalnie
    być wpisane do zakupów VAT i takoż obłożone VAT z tytułu przekazania
    "na potrzeby własne". Kwestię że należałoby doliczyć "VAT od
    marży" pominę, niemniej - w ustawie zapisana jest (art.15.3 w powiązaniu
    z art. 2.3).

    >+ Przecież nie każda firma posiada kasę fiskalną.

    A o czyjej kasie piszesz ? Bo to IMHO jest właśnie gwóźdź
    programu: nie u kupującego (bo kasie nic do tego) a u sprzedawcy
    (czyli hurtowni): do obrotu "podlegania pod kasę" liczy się
    sprzedaż "osobom nie prowadzącym...".
    Jeśli f-ra będzie wystawiona na firmę "Jan Kowalski" to jest
    problem - i pamietam że ktoś już wyrzekał (chyba nawet tu, na
    .prawo - a nie na .podatki) że taka "firma" to mu właśnie
    "do limitu wchodzi" - bo nie ma jak udokumentować że to jest
    f-ra "na firmę" a nie "na osobę" !
    Należy z tego wnioskować że przyjęcie f-ry "na firmę" jest
    deklaracją (ze strony odbiorcy) iż kupił "w celu związanym
    z działalnością").
    Trzeba przyjąć że f-ra z podaniem oznaczenia DG (czyli czegokolwiek
    innego niż imię i nazwisko) bądź REGONU jest f-rą która powinna być
    wpisana do dokumentów firmy. A co najmniej się w nich (w dokumentacji)
    znajdować celem wyjaśnienia w razie kontroli krzyżowej dlaczego
    nie została tam ujęta !
    IMO oczywiście :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 8. Data: 2004-01-29 15:11:23
    Od: dominik <%dominikmi%@%wp.pl%>

    hm......podsumowanie powyzszych postow....
    Nie ma chyba hurtowni komputerowej (przynajmniej na slasku) ktora
    sprzedaje w detalu...Ja mam firme zarejestrowana w kilku hurtowniach i
    w zadnej nie ma mozliwosci NIE WZIECIA FAKTURY (paragon w hurtowni
    ?????)...a co do marzy to jak kupuje dla siebie sprzet to chyba
    logiczne ze nie musze jej narzucac....a jak nie mam marzy to nie mam
    dochodu....a jak nie mam dochodu to nie mam papierowej roboty
    (tymbardziej ze firma jest ZAWIESZONA)....jak cos jest inaczej niz
    pisze to ktora z tych rzeczy?

  • 9. Data: 2004-01-29 15:12:32
    Od: dominik <%dominikmi%@%wp.pl%>

    Wed, 28 Jan 2004 16:49:25 +0100, "Baczek" <m...@p...onet.pl>
    napisal/a:

    >Nie wypelniasz co miesiac kwita do US ?
    nie...firma ma zawieszona dzialalnosc, nmie odprowadam zadnych skladek
    itp (nie wypelniam nic)

  • 10. Data: 2004-01-29 16:39:20
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Thu, 29 Jan 2004 16:11:23 +0100, na pl.soc.prawo, dominik napisał(a):

> [...]
    > dochodu....a jak nie mam dochodu to nie mam papierowej roboty
    > (tymbardziej ze firma jest ZAWIESZONA)....jak cos jest inaczej niz

    Samo zakupienie na firmę jest podjęciem działalności. To że nie ma
    przychodu nie ma wtym wypadku żadnedo znaczenia.
    Działalność zawieszona powoduje, że nie możesz nie tylko *sprzedawać* ale
    także *kupować* na DG.

    Mieczysław