    From: "Serwiz" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Firma udzielająca kredytu - czy to nie przekręt?
    Date: Wed, 30 Jan 2002 08:41:31 +0100

    Użytkownik "Sławomir Partyka" napisał w wiadomości:
    > Witam!
    >
    > Jest firma TeFi I Ogólnopolski Otwarty Fundusz Mieszkaniowy, która
    twierdzi,
    > że udziela kredyty mieszkaniowe z niewielkim oprocentowaniem i z
    minimalnymi
    > formalnościami. Nie wymagają od kredytobiorcy zaświadczenia o zarobkach
    ani
    > poręczycieli a ich zabezpieczeniem jest weksel lub hipoteka. Jest jedno
    duże
    > ALE: umowę możemy przeczytać dopiero przed podpisaniem. W związku z tym
> [...]
    Forma jaką tu opisujesz jest stosowana już od dawna w przypadku kredytowania
    samochodów, krótko mówiąc jest to mały wałek zgodny z prawem. Kredyt ten to
    kredyt w systemie aregentyńskim (poczytaj w sieci bo na ten temat już nie
    jeden się rozpisywał) tzn. że oni sami nie udzielają kredytów jednynie
    obracają pieniedzmi innych naiwnych którzy podpisali umowę i wpłacają
    peniądze (zazwyczaj już jako raty) w nadziei że dostaną ten kredyt.
    W żadnym wypadku nie wpłacaj tam pieniędzy bo już ich więcej nie zobaczysz.
    Ciekaw jestem jak napisana jest umowa w przypadku mieszkania bo umowę na
    zakup samochodu z takich systemów już widziałem. Najbardziej mnie rozbraja
    tekst: "Formularze umów przystapienia do funduszu są drukami ścisłego
    zarachowania" oczywiście formularze nie wypełnione.

    Fundusz nie wymaga zadnych dokumentów ponieważ im to jest nie potrzebne. Po
    przystapieniu do "Funduszu" wpłacasz raty wliczane na poczet kredytu. Jak
    jakimś trafem dostaniesz ten kredyt to wtedy zaczyna sie rodeo ponieważ
    wtedy wymagane są dokumenty potrzebne do określenia zdolności kredytowej
    oraz zaczynają się poszukiwania żyrantów (zazwyczaj 2) którzy mają również
    pełną zdolność kredytową. Jesli tych warunków nie spełnisz to o kredycie
    możesz zapomnieć a pieniądze które wpłaciłeś dostanież może po kilku latach
    (im większa kwota tym dłużej czekasz).

    Żeby rozwiać wątpliwości dotyczace funkcjonowania tego "Funduszu" należy
    zapoznac się z umową którą podsuwają do podpisu. Na 99% jest tak jak pisałem
    wcześniej.

    Serwiz