    From: "Chmielu" <j...@A...pccom.info>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Firma JTT w upadłości. Jakie szanse na odzyskanie sprzętu?
    Date: Thu, 1 Jan 2004 12:10:32 +0100

    > Przedmiot sprawy: Zakupiony w sklepie komputerowym komputer w lutym 2003.
    > listopadzie tego roku uszkodzodziła się karta graficzna,
    [ciach]
    > Problem: Sklep komputerowy przestał istnieć około sierpnia
    [ciach]
    > Problem2: ...hurtownia, w której sklep się zaopatrywał (firma JTT),
    została
    > zamknięta i jest w stanie upadłości z powodów podatkowych,
    [ciach]
    > Pytanie: Co moglibyście mi poradzić? Jakie mam prawa, na dochodzenie
    > swojego.

    Częściowo odpowiedzią na Twoje pytanie jest post Pana Roberta Tomasika z
    wątku "Gwarancja"
    (cytują za źródłem):
    "... Gwarancji udziela producent. Może ona być, albo może jej nie być. Może
    być na 12
    miesięcy albo na 30 miesięcy. Sprzedawca nie ma na to wpływu, chyba że
    jest jednocześnie wytwórcą.

    Natomiast rękojmia obowiązuje sprzedawcę. I jest to niezależne od
    gwarancji. Tak więc ważnym jest, czy złożyłeś reklamację z gwarancji
    (wówczas zastosowanie ma umowa zawarta w gwarancji), czy z rękojmi
    (wówczas treść gwarancji i jej istnienie lub nie nie ma znaczenia).

    Zastosowanie mają przepisy obowiązujące w chwili zakupu.
    ..."
    --
    Jarosław Chmielewski [alias: Chmielu]