    From: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Filmowanie koncertu z widowni a prawa autoskie
    Date: Thu, 22 Jan 2009 15:11:12 +0100

    Michał_Sz pisze:
    > Po przeczytaniu wszystkich wypowiedzi można tylko stwierdzić że okazyjne
    > filmowanie imprez typu występy okolicznościowe organizowane przez urzędy
    > miast lub jakieś inne instytucje czy firmy, można tylko na własny
    > użytek, oglądać siedząc przy kawie w domku, a publiczna (internet)
    > prezentacja tego wydarzenia w formie "fragmentów" złożonych w jakąś
    > całość, jest bez zgody wykonawców zabroniona przez nasze PA.
    >
    > Szkoda że nie można !!
    >
    > Michał Szipluk

    Ci występujący dostają zazwyczaj za występ pieniądze. Za te pieniądze
    godzą sie, by obejrzeli ich ci, którzy na ten konkretny występ przyjdą.
    Inni zainteresowani muszą przyjść na inny występ, za który wystepujący
    też dostaną pieniądze.
    Taka jet rola prawa autorskiego i tyle. Ono ma z założenia chronić m.in
    interes majątkowy właścicieli praw. Nie ma szkoda, że nie można

    --
    Szukam nowej sygnaturki, a skończył mi się żeń szeń.

    Roman Rumpel skype: rumpel.roman
    www.rumpel.pl