  • Data: 2009-01-22 09:04:28
    Temat: Re: Filmowanie koncertu z widowni a prawa autoskie
    Od: Michał_Sz <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Debowski pisze:

    > Mógłbys to zrobić jedynie w sytuacji gdybyś rozbudował całość i np.
    > stworzył reportaż/relację z tego koncertu. Wtedy podpadałbyś pod Art. 29. u.1.
    > "Wolno przytacza w utworach stanowicych samoistną calość urywki
    > rozpowszechnionych utworów lub drobne utwory w calości, w zakresie
    > uzasadnionym wyjanianiem, analizą krytyczną, nauczaniem lub prawami
    > gatunku twórczosci."
    >
    > Jak dasz jedynie skrót, to złamiesz art. 17.

    Właśnie próbuje, może źle nazwałem to jako "skrót".
    Teraz zastanawiam się jak prawo interpretuje reportaż a "skrót".

    W mojej pracy nie ma całości nagrań są ok 1min fragmenty, często
    nieciągłe przerywane obrazami (przebitkami).
    Całość koncertu może występu który trwał ok 1.2h skróciłem do 8min.

    może wystarczy tylko dodać na końcu że materiał pochodzi z takiej
    imprezy z takiej czy innej okazji, nikt na tym nie ma zamiaru zarabiać
    tu chodzi o pokazanie że i w tym mieście coś się dzieje, taki był cel.
    A teraz abym ja nie miał problemu chciałbym tak to przedstawić aby prawo
    mnie potem za taki uczynek nie ścigało, bo burmistrz mi wtedy nawet nie
    pomoże.

    Michał Szipluk