  • 31. Data: 2019-09-26 17:20:33
    Temat: Re: Fałszywa zbiórka bezkarna (karnie) - Czy Ziobrotura ma rację? :-) [KK286 ?]
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-09-26 o 06:04, A. Filip pisze:

    > <adwokat-diabła> Darczyńca tak czy siak pozbyłby się mienia darowizny.
    > Dlaczego więc to co się stało ma być "bardziej niekorzystne" dla
    > darczyńcy (finansowo)? </adwokat-diabła>

    Bo aby obdarować tego kogo chciał obdarować musiałby to zrobić 2 razy ;-)

    PS. Im więcej czytam prawników tym bardziej jestem pewny że to ŁAJDAKI! ;-)

  • 32. Data: 2019-09-26 17:23:35
    Temat: Re: Fałszywa zbiórka bezkarna (karnie) - Czy Ziobrotura ma rację? :-)
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-09-26 o 14:49, J.F. pisze:
    > Biorac pod uwage, ze ten XXX zamierzal darowac pieniadze obcej osobie ...
    > to czy zmiana tej osoby aby na pewno jest niekorzystnym rozporzadzeniem ?

    Czy Ty jesteś prawnikiem? Albo inaczej... Czy napisałeś to na trzeźwo?

    Ja pier...ę

  • 33. Data: 2019-09-26 17:25:39
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-09-25 o 23:56, Animka pisze:
    > Tak jak postąpił ten typ to nawet świnia by tak nie postąpiła.
    > To się nie mieści w głowie jak perfidny potrafi być człowiek...i nie ma
    > na niego żadnego paragrafu!

    Cóż... Takie to środowisko ;-)

  • 34. Data: 2019-09-26 18:05:01
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-09-26 o 17:17, z pisze:

    > To oczywiste. OSZUSTWO.
    > Oszukanie zostali ci co wpłacali.
    >
    > Gdzie jak nie tu pasuje?
    >
    > Art. 286
    >
    > § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę
    > do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą
    > wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do
    > należytego pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze
    > pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.

    A można jeszcze zobaczyć te ogłoszenie? Jak to było sformułowane?

    Robert

  • 35. Data: 2019-09-26 19:20:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.09.2019 o 14:54, J.F. pisze:

    > Kiedy wlasnie nie zaplacil za zadna usluge ... usluga przekazania miala
    > byc darmo.

    Tak czy inaczej nie wykonano usługi. nawet jeśli zgodnie z regulaminem,
    to każdy normalny sąd dopatrzy się w tym oszustwa.

    > Tu nie ma zadnej analogii.

    No jest - twoim celem było wydać kasę, wydałeś, nie ma mowy o oszustwie;)

    > Powiedzmy ze ksiadz by zbieral na wycieczke dzieci z parafi do Rzymu,
    > ale wyslal ich w koncu do Czestochowy.

    Raczej przekazał kochankowi jeśli już ma być analogia do sejcza.

    --
    Shrek

  • 36. Data: 2019-09-26 19:22:25
    Od: z <...@...pl>

    > A można jeszcze zobaczyć te ogłoszenie? Jak to było sformułowane?

    Jesteś prawnikiem? ;-)
    Sorry ale jakby nie było sformułowane to wprowadzało w błąd
    wpłacających. Wkurza mnie relatywizowanie bezczelnego oszustwa w
    zależności od tego kto OSZUKUJE.

    tyle było bicia piany że oszukańcze SMSy to nie OSZUSTWO
    Znowu się zaczyna
    K...a mać

  • 37. Data: 2019-09-26 19:34:30
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-09-26 o 19:22, z pisze:

    > Jesteś prawnikiem? ;-)

    Może organizator zbiórki jest. Wiedział jak je napisać, aby być bezkarnym.
    Dlatego chciałbym poznać ten majstersztyk. :-)

    Robert

  • 38. Data: 2019-09-26 20:23:43
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    > 286§1 kk"

    Nie. 284 par. 2 k.k. - przywłaszczenie powierzonego mienia.

    --
    Sonn

  • 39. Data: 2019-09-26 21:23:51
    Od: z <...@...pl>

    > Może organizator zbiórki jest. Wiedział jak je napisać, aby być bezkarnym.
    > Dlatego chciałbym poznać ten majstersztyk. :-)

    Jeśli dało by się to wybronić w sądzie to rozgoniłbym taki sąd na cztery
    wiatry ;-)

  • 40. Data: 2019-09-26 22:02:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 26 Sep 2019 17:23:35 +0200, z napisał(a):

    > Czy Ty jesteś prawnikiem? Albo inaczej... Czy napisałeś to na trzeźwo?
    > Ja pier...ę

    Bardzo na trzezwo.
    Darczynca zamierzal podarowac kierowcy SC pewna kwote pieniedzy, nie
    otrzymujac nic w zamian, czyli tak w sumie - chcial bardzo
    niekorzystnie rozporzadzic wlasnym majatkiem.

    No a z winy organizatora zbiorki bardzo niekorzystnie rozporzadzil
    wlasnym majatkiem, wiec o co pretensje ? :-)

    J.