  • 21. Data: 2019-09-26 14:54:35
    Temat: Re: Fałszywa zbiórka bezkarna (karnie) - Czy Ziobrotura ma rację? :-) [KK286 ?]
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5d8c3bd1$0$17348$6...@n...neostrad
    a.pl...
    W dniu 26.09.2019 o 06:04, A. Filip pisze:

    >Dlatego, że zapłacił za przekazania kasy na sejcza, a "usługa" ta
    >nie została wykonana.

    Kiedy wlasnie nie zaplacil za zadna usluge ... usluga przekazania
    miala byc darmo.

    I w sumie czy w ogole moze byc mowa o usludze przekazania ?

    >Przez analogię - planowałeś urlop i zapłaciłeś 7 koła za wakacje all
    >inclusive na bali. Biuro podróży wysłało cię do wąchocka. Ty jesteś
    >oburzony, zgłaszasz sprawę do ziobrokaratury, a ziobrokurator mówi,
    >że nie ma tu żadnej twojej szkody, bo chciałeś wydać 7 koło i
    >wydałeś:P

    Tu nie ma zadnej analogii.

    Powiedzmy ze ksiadz by zbieral na wycieczke dzieci z parafi do Rzymu,
    ale wyslal ich w koncu do Czestochowy.
    Byles darczynca, dales na cudze dzieci, zeby pojechaly na wycieczke

    J.

  • 22. Data: 2019-09-26 15:35:38
    Temat: Re: Fałszywa zbiórka bezkarna (karnie) - Czy Ziobrotura ma rację? :-)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
> [...]

    >zgodnie
    >z regulaminem środki przekazane będą stanowić własność organizatora
    >zbiórki i mogą być przez niego dowolnie zadysponowane, przyjął od
    >niego
    >kwotę ...............
    >Rzecz nie jest w tym, na co on te środki przeznaczył i co było w
    >regulaminie, tylko w tym, że w chwili organizowania zbiórki
    >wprowadzał w
    >błąd ludzi, ze to zbiórka na samochód, podczas, gdy z regulaminu -
    >jak
    >ustaliła prokuratura - wynikało, ze to była zbiórka na rzecz

    Robercie ... ale skad wiadomo, ze uzbieralo sie 150 tys ?
    Sam podejrzany musial te kwote podac, bo kto inny ?

    I juz mamy dowod, ze zamierzal przekazac "ofierze", bo po co mialby
    ujawniac ?
    Zeby powk* ludzi i bezsilne organy ?

    A mogl powiedziec ze uzbieralo sie 5, 6, 9 czy 15 tys i przekazac
    seicento czy nawet lepszy :-)

    J.

  • 23. Data: 2019-09-26 15:40:54
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 2019-09-26 00:27, ąćęłńóśźż wrote:
    > Przecież P0 i P0-wski TK postąpiły tak samo z naszymi składkami itp. itd.

    Włożyły te składki _do własnej_ kieszeni?

  • 24. Data: 2019-09-26 15:42:52
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-09-26, Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:
    > Ile dekad ma na wywiązanie się? :-)

    Użyjmy modnego na kartach przepisów prawa cywilnego określenia:
    bezzwłocznie :)

    --
    Marcin

  • 25. Data: 2019-09-26 15:49:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-09-26, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Robercie ... ale skad wiadomo, ze uzbieralo sie 150 tys ?
    > Sam podejrzany musial te kwote podac, bo kto inny ?

    Nie chce mi się grzebać gdzie on to zbierał, ale jak się dorzucałem do
    paru innych akcji na tego typu portalach to zawsze bieżąca kwota była
    podana jawnie i to dla każdego kto tam wlazł.

    --
    Marcin

  • 26. Data: 2019-09-26 16:02:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-09-26, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >paru innych akcji na tego typu portalach to zawsze bieżąca kwota była
    >podana jawnie i to dla każdego kto tam wlazł.

    Hm, brane z konta bankowego, wiec z zalozenia z opoznieniem
    pokazywane.
    Chyba, ze platnosc kartą, to sie organizator dowiaduje wczesniej niz
    pieniadze wplynely.

    Tak czy inaczej - organizator decyduje co tam pokazac, i czy to bedzie
    prawda czy nie.

    Byleby tylko nie przesadzil z klamaniem ...

    J.

  • 27. Data: 2019-09-26 16:08:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-09-26 00:27, ąćęłńóśźż wrote:

    >Włożyły te składki _do własnej_ kieszeni?

    Poniekad.

    Sprawa badziej skomplikowana, bo panstwo bylo nam obywatelom winne
    pieniadze, co potwierdzilo obligacjami wydanymi OFE.
    Rzad w imieniu panstwa wycofal te obligacje, ale dlug przepisal do
    ZUS.
    Tylko w nie w formie dlugu, a "stanu konta".
    Z ktorego wyplaty sa takie troche palcem na wodzie pisane.

    Wiec kto tu zyskal a kto stracil ? :-)

    Idac dalej - obligacje panstwa to kto by splacil ? My, obywatele.
    A premie za dobrze wykonana robote kto wzial ? :-)

    J.

  • 28. Data: 2019-09-26 16:32:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > <adwokat-diabła> Darczyńca tak czy siak pozbyłby się mienia darowizny.
    > Dlaczego więc to co się stało ma być "bardziej niekorzystne" dla
    > darczyńcy (finansowo)? </adwokat-diabła>

    Zakładając, że celem darczyńcy było dołożenie się do zakupu pojazdu dla
    pokrzywdzonego, to "niekorzystność" wynika z faktu, że gdyby jednak
    postanowił ów cel zrealizować, to musi drugi raz się dołożyć.

  • 29. Data: 2019-09-26 16:40:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >pokrzywdzonego, to "niekorzystność" wynika z faktu, że gdyby jednak
    >postanowił ów cel zrealizować, to musi drugi raz się dołożyć.

    Dobra argumentacja ... ale jesli w miedzyczasie koncepcja winy sie
    zmieni i OC Szydło wyplaci ? :-)

    J.

  • 30. Data: 2019-09-26 17:17:41

    W dniu 2019-09-25 o 21:56, A. Filip pisze:

    > W ramach sprowadzenia dyskusji na tory ściśle prawne:
    > z jakich konkretnych paragrafów Kodeksu Karnego powinien organizator tej
    > zbiórki odpowiadać _twoim zdaniem_ ?

    To oczywiste. OSZUSTWO.
    Oszukanie zostali ci co wpłacali.

    Gdzie jak nie tu pasuje?

    Art. 286

    § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę