  • Data: 2005-05-07 23:28:41
    Temat: Re: Falszywa legitymacja szkolna
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    mariposa doux wrote:

    > To zapytam o interpretacje, bo: "Bez uzasadnionej przyczyny" - ale np.
    > podejrzenie barmana, ze kupujacy alkohol nie ma 18 lat jest juz
    > "uzasadniona przyczyna" zeby nie sprzedac mu alkoholu. I nie musi prosic
    > o legitymowanie sie dowodem. Tak?
    > Skoro nie moze prosic o okazanie dowodu, to jak ma stwierdzic, czy jego
    > "uzasadniona przyczyna - podejrzenie" jest sluszne czy nie? Za sprzedaz
    > nieletniemu chyba cos grozi...

    W tej sytuacji może zażądać okazania dowodu tożsamości.

    [ciach]

    > Wlasnie interesuja mnie te "usazadnione przyczyny". Co nia jest a co nie
    > jest. Np. byl koles tydzien temu na imprezeie w klubie i tak sie spil,
    > ze zaczepial klientow a ostatecznie zanieczyscil lokal. Wywiziono go
    > finalnie na izbe. Dwa tygodnie temu chce wejsc, ale bramka odmawia
    > wpuszczenia, gdyz trafil na liste tych klientow nie obslugujemy. Bramka
    > ma uzasadniona przyczyne (zdarzylo sie poprzednio), ze klient znow moze
    > stwarzac problemy. To maja go wpuscic mimo wszystko?

    Nie jest to uzasadniona przyczyna. To, że raz się schlał, nie oznacza,
    że znowu to zrobi.

    Analogicznie - jak sprzedawca w sklepie złapie złodzieja na kradzieży,
    to jeśli ów złodziej (po oddaniu w ręce policji i 'obsłużeniu' przez
    wymiar sprawiedliwości) będzie chciał dokonać w tym samym sklepie
    uczciwego zakupu - sprzedawca nie ma prawa go nie wpuścić.