  • 1. Data: 2005-05-17 08:35:46
    Temat: Faktura VAT - od jakiej kwoty?
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    Od jakiej kwoty sprzedawca ma obowiązek wystawić na moje żądanie Fakturę
    VAT? Bo słyszałem różne wersje (10zł, 20zł).

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 2. Data: 2005-05-17 08:53:46
    Temat: Re: Faktura VAT - od jakiej kwoty?
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    kovalek napisał(a):

    > Od jakiej kwoty sprzedawca ma obowiązek wystawić na moje żądanie Fakturę
    > VAT? Bo słyszałem różne wersje (10zł, 20zł).

    O ile wiem, to od czasu kiedy zniesiono rachunki uproszczone dolnego
    limitu nie ma.

    j.

  • 3. Data: 2005-05-17 08:54:18
    Od: "Sarpedon" <f...@t...cy>

    *kovalek* [ k...@o...pl ] napisał(a):

    > Od jakiej kwoty sprzedawca ma obowiązek wystawić na moje żądanie
    > Fakturę VAT? Bo słyszałem różne wersje (10zł, 20zł).

    ja bralem fakture na 2 zl i nikt sie nie czepial

    --
    Sarpedon (nospam)sarpedon(małpa)gazeta(kropka)pl
    Uwaga! Adres e-mail w nagłówku zakodowany w ROT13.

  • 4. Data: 2005-05-18 01:08:15
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Sarpedon" <f...@t...cy> napisał w wiadomości

    > ja bralem fakture na 2 zl i nikt sie nie czepial

    A jeżeli sprzedawca najnormalniej w świecie odmawia wystawienia faktury (po
    prostu nie i już, bo on wystawia od 10zł), to jak można go "zmusić" aby taki
    dokument wystawił?

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 5. Data: 2005-05-18 03:39:43
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Wed, 18 May 2005 03:08:15 +0200, kovalek napisał(a):

    > A jeżeli sprzedawca najnormalniej w świecie odmawia wystawienia faktury (po
    > prostu nie i już, bo on wystawia od 10zł), to jak można go "zmusić" aby taki
    > dokument wystawił?

    Zawiadomić Urząd Skarbowy - odmowa wystawienia faktury jest wykroczeniem
    skarbowym ( co najmniej ) i podlega karze.
    --
    Mieczysław
    ----

  • 6. Data: 2005-05-18 11:59:45
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Mieczysław" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Zawiadomić Urząd Skarbowy - odmowa wystawienia faktury jest wykroczeniem
    > skarbowym ( co najmniej ) i podlega karze.

    Tak, tylko znając życie to sprzedawca przez US pięknie się wyprze.
    I jak mu udowodnić, że nie chciał wystawić faktury?

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 7. Data: 2005-05-18 12:44:59
    Od: Roland Zerek <n...@n...pl>

    kovalek napisał(a):

    > Użytkownik "Mieczysław" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Tak, tylko znając życie to sprzedawca przez US pięknie się wyprze.
    > I jak mu udowodnić, że nie chciał wystawić faktury?

    Zarzadac w obecnosci osoby trzeciej.

    --
    Roland Żerek
    rolandz (na) poczta fm

  • 8. Data: 2005-05-24 09:13:53
    Temat: Odp: Faktura VAT - od jakiej kwoty?
    Od: "S." <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik kovalek <k...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:4289addc$...@n...home.net.pl...
    > Od jakiej kwoty sprzedawca ma obowiązek wystawić na moje żądanie Fakturę
    > VAT? Bo słyszałem różne wersje (10zł, 20zł).

> [...]

    Jeżeli sprzedawca jest płatnikiem VAT to na rządanie klienta
    ma obowiązek wystawić fakture VAT - bez względu na kwotę.
    Jeżeli zaś nie jest płatnikiem VAT (zwolniony z VAT)
    to faktury VAT nie uzyskasz za zadne skarby - co najwyzej
    fakture(rachunek) nie uwzględniającą VAT.

    Pzdr.
    S.