  • 1. Data: 2006-09-26 06:38:31
    Temat: Faktura VAT - bez podpisu odbiorcy...
    Od: Wąski <w...@p...onet.pl>

    Witam,

    Dostałem fakturę VAT pocztą za usługę, którą wykonano mi nieprawidłowo.
    W związku z tym nie zgadzam się z kwotą, która jest na fakturze czy mam
    obowiązek zapłaty za całą fakturę dostarczoną mi w ten sposób? Czy fakt,
    że wykonawca nie ma żadnego mojego protokołu zakończenia prac uprawnia
    go do wystawiania faktur?

    Jeżeli tak, to ja też prowadząc działalność gospodarczą (np. sprzedaż
    komputerów) mogę wysłać sobie do pana X fakturę na 10 komputerów? I kto
    mi udowodni, że mu tego nie sprzedałem?

    Prawda to? Pomoże mi ktoś?

  • 2. Data: 2006-09-26 06:45:51
    Temat: Re: Faktura VAT - bez podpisu odbiorcy...
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Wąski napisał(a):

> [...]
    > obowiązek zapłaty za całą fakturę dostarczoną mi w ten sposób? Czy fakt,
    > że wykonawca nie ma żadnego mojego protokołu zakończenia prac uprawnia

    A co pisze w Umowie?

    > Jeżeli tak, to ja też prowadząc działalność gospodarczą (np. sprzedaż
    > komputerów) mogę wysłać sobie do pana X fakturę na 10 komputerów? I kto
    > mi udowodni, że mu tego nie sprzedałem?

    A pan X podpisał protokół odbioru tychże komputerów lub jakikolwiek inny
    dokument dostawy? Jeżeli nie to jak udowodnisz, że On te komputery
    otrzymał?

    j.

    --
    To nie ja głosowałem na PiS.
    http://tinyurl.com/dpuad /kto pierwszy kliknie ten głupi :P/

  • 3. Data: 2006-09-26 06:47:05
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Wąski napisał(a):
    > Jeżeli tak, to ja też prowadząc działalność gospodarczą (np. sprzedaż
    > komputerów) mogę wysłać sobie do pana X fakturę na 10 komputerów? I kto
    > mi udowodni, że mu tego nie sprzedałem?

    problem w tym, że udowodnić trzeba będzie, że sprzedałeś

    KG

  • 4. Data: 2006-09-26 07:27:04
    Od: Wąski <w...@p...onet.pl>

    januszek napisał(a):

    > A co pisze w Umowie?

    Umowa była ustna niestety. Kierownik budowy powiedział mi, że jest tak
    samo obowiązująca i nie mam się martwić. Generalnie wykonawca odmówił
    wykonania poprawek zarządzonych przez kierownika budowy oraz przekroczył
    termin wykonania prac.

  • 5. Data: 2006-09-26 08:35:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 26 Sep 2006, Wąski wrote:

> [...]
    > wykonawca nie ma żadnego mojego protokołu zakończenia prac uprawnia go do

    Problemem jest czy ma INNE Twoje pisemne zapewnienie lub zobowiazanie.
    Był taki wyrok NSA, kiedy to nabywca dał jakieś upoważnienie dla
    sprzedawcy do wystawiania dokumentów w jego imieniu - nie pamiętam
    czy nie dotyczyło to jeszcze stanu prawnego kiedy f-ry miały być
    podpisane, ale idzie nie tyle o konkretny przypadek co o ideę.
    Przez posiadanie pisemnej zgody do wystawiania "dokumentów w imieniu"
    sprzedawca był jednocześnie wyposażony w pełnomocnitwo kupującego
    do tej czynności.

    > Jeżeli tak, to ja też prowadząc działalność gospodarczą (np. sprzedaż
    > komputerów) mogę wysłać sobie do pana X fakturę na 10 komputerów? I kto mi
    > udowodni, że mu tego nie sprzedałem?

    Zasadą w prawie cywilnym jest że ten kto "wyciąga skutki prawne" musi
    przedłożyć dowody. Żądający zapłaty musi przedstawić dowód że wywiązał
    się z umowy.

    IMO to działa w obie strony - kilka razy pisałem że moim zdaniem nie ma
    podstaw aby np. nie zapłacić kontrahentowi za *wykonaną* usługę, jeśli
    on nie wystawił faktury.
    Jak rozumiem *część* tej f-ry masz zamiar zapłacić :)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2006-09-26 08:51:00
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Wąski napisał(a):

    > Umowa była ustna niestety. Kierownik budowy powiedział mi, że jest tak
    > samo obowiązująca i nie mam się martwić.

    Więc niech teraz sam płaci...

    j.

  • 7. Data: 2006-09-26 11:13:03
    Od: Wąski <w...@p...onet.pl>

    > Problemem jest czy ma INNE Twoje pisemne zapewnienie lub zobowiazanie.
    Nie ma żadnych pism ode mnie ani protokołów o zakończeniu i odebraniu prac.

    > Jak rozumiem *część* tej f-ry masz zamiar zapłacić :)

    Część już zapłaciłem... ale nie chcę zapłacić reszty bo nie wywiązał się
    z umowy nawet jeśli była ona ustna.

  • 8. Data: 2006-09-26 11:37:36
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Wąski napisał(a):

    > Część już zapłaciłem... ale nie chcę zapłacić reszty bo nie wywiązał się
    > z umowy nawet jeśli była ona ustna.

    Płatność wynika właśnie z Umowy a nie z faktu wystawiania faktury.

    j.

  • 9. Data: 2006-10-09 07:33:59
    Od: Wąski <w...@p...onet.pl>

    > Płatność wynika właśnie z Umowy a nie z faktu wystawiania faktury.
    >
    > j.

    A faktura wynika z wykonanej pracy zawartej w umowie. Całkowitego
    wykonania zakresu prac nie było.

  • 10. Data: 2006-10-09 07:40:35
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Wąski napisał(a):

    > A faktura wynika z wykonanej pracy zawartej w umowie. Całkowitego
    > wykonania zakresu prac nie było.

    No to teraz pytanie gdzie to jest napisane, ze wykonania takiego nie
    bylo.

    j.