    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Faktura VAT
    Date: Sat, 02 Aug 2008 07:11:32 +0200

    Andrzej Lawa pisze:

    > No to dostałeś pokwitowanie w formie faktury.
    >
    > Co innego, jakby to była jakaś pro forma albo przelewowa z odroczonym
    > terminem. Ale jak masz gotówkową, to niech spadają.
    >
    > Z ciekawości - jak stara ta faktura?

    > A co ciebie obchodzą ich problemy, hmm? ;)

    Niedawno w gazecie prawnej opisywana była sytuacja: facet dostawał
    faktury gotówkowe, które miały termin płatności 7 dni. Płacił gotówką od
    razu, ale nie dostawał pokwitowania. Po pewnym czasie wystawca zaczął
    domagać się zapłaty. Odbiorca przegrał w sądzie w dwóch instancjach.
    Jeśli na fakturze jest napisane: płatność gotówką, tym bardziej jeśli
    jest wyznaczony termin (7 dni, tego samego dnia itp.) to nie wynika z
    tego, że faktura została zapłacona.

    Zatem przy tego typu fakturach należy się domagać pokwitowania
    zapłaty, lub umieszczenia na fakturze prawidłowego napisu "zapłacono
    gotówką".

    Fakt, że faktura ma sposób płatności jako gotówkowy, nie oznacza, że
    została zapłacona.

    Podsumowując: pytający w tym wątku ma spore szanse na przegranie
    przed sądem, jeśli faktury się nie przedawniły.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz