    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ewidencja użytkowania auta prywatnego
    Date: Mon, 21 Sep 2009 18:41:50 -0500

    Jan wrote:
    > Witam,
    >
    > Czy istnieje obowiązek prowadzenia ewidencji przez prywatnego
    > właściciela auta (auta nie będącego firmowym) jego użytkowania - tzn.
    > kto, kiedy itp., gdzie go użytkował.

    Nie ma wymogu prowadzenia ewidencji. Jest wymóg wiedzenia komu się dało
    samochód. Metoda "wiedzenia" dowolna. Możesz nawet do wróżki w tym celu
    pójść.

    > Chodzi oczywiście o fotoradar.
    >
    > Interesuje mnie namiar na nr ustawy ew. Dziennik ustaw, rozporządzenie
    > itp. - ogólnie mówiąc, podstawa prawna.

    Jak masz prawko, to podstawę powinieneś mieć na blachę wykutą.

    art 78 PORD

    4. Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie
    uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w
    oznaczonym czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i wiedzy
    przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec.