  • 71. Data: 2005-12-22 00:36:29
    Temat: Re: ENION i nielegalny pobór energii pomocy
    Od: grey <g...@w...pl>

    Wed, 21 Dec 2005 17:44:16 +0100, Artur Ch. napisał(a):

    > Powolutko, bo coś plączesz.
    > Skoro "za drzwiami" to jak "na korytarzu"?

    Na moim piętrze, za drzwiami wejściowymi do mojego mieszkania (wszyscy takie
    mają). Oczywiście mój korytarz jest zabezpieczony kratą, a skrzynka
    zamknięta na kłódkę (moją).

    > W mieszkaniu masz już zabezpieczenia topikowe (z reguły, w starych
    > instalacjach) - przed to są zabezpieczenia główne, piętrowe.

    W mieszkaniu zaś mam w szafeczce licznik z dwoma automatycznymi korkami, czy
    coś (w nich guziki do włączania/wyłączania prądu) i pośrodku nich jest
    jeszcze taki korek czy coś. Ni diabła nie pamiętam jak to się nazywa.

    > No cóż.... ciekawe czy szuka tam butelki z piwem czy dzisiejszej gazety ;)

    Sprawdzają niby czy się ktoś nie podłączył itp. Tam jest telefon podłączony,
    tzn jest jakiś kabel przyłączeniowy i jeszcze jakieś kable (oprócz
    bezpieczników).

    > Jeżeli dla *każdego* mieszkania - to w takim razie są to zebezpieczenia
    > przedlicznikowe - i winny być zaplombowane /każde wcześniejsze zresztą
    > także/

    Te moje np. nie powinny byc zaplombowane, bo to moje.

    Te na korytarzu, na parterze- główne - do pionów (tam gdzie podłączyli
    choinkę), do klatki schodowej to właśnie jakiś czas temu wreszcie zamknęli
    na kłódkę, bo jacyś dowcipnisie bawili się w wyłączanie ludziom (którym
    tylko chcieli) światła. W pionie to jest połączone co 2 piętra, ale jak
    elektrycy z administarcji coś kombinują, to wiedzą już które kabelki idą do
    którego mieszkania.

    > No co "hmmmm" ?
    > Jeżeli nie jest choinka wpięta za układem pomiarowym administracyjnym - to
    > jest najpospolitsza kradzież.

    Tylko, że nikt niepowołany tego nie sprawdzi, niestety.

    > No i bardzo dobrze - po co tam ma grzebać kowalski, nowak czy czesiek spod
    > 4 ?

    Tak jest lepiej. To ja prosiłam o zabezpieczenie tej skrzynki, bo jakieś
    szczyle bawili się wajhą i ciągle dozorczyni(poprzednia) musiała włączać.
    Tak samo było z windami. Skrzynka była nie zamknięta i "złote" dzieciaki
    zatrzymywały sobie windy z jadącymi ludźmi.

    > Bez uzasadnionej przyczyny i bez poinformowania odbiorców o pracach i
    > wyłączeniu dostawy energii elektrycznej - nie mają prawa wyłączać
    > odbiorców. Zerknij zresztą do UoSEE - masz tam jakie są dopuszczalne
    > przerwy w dostawie energii przez ZE - więc jak masz "przerwę" zgłaszaj to
    > do dyspozytora - jeżeli w ciągu roku przerwa to zostanie przekroczona ...
    > ;)
    > Ty będziesz "atakować" ZE a ZE wtedy zainteresuje sie tym zarządca budynku
    > :)

    Światło u mnie teraz jest zawsze, tylko mam wrażenie, że "coś" jest do
    mojego prądu podłączone: prawdopodobnie światło z korytarza, za moimi
    drzwiami, albo sąsiad z piętra wyżej robi jakieś sztuczki z prądem.
    Kiedyś przerobił sobie gniazdko anteny zbiorczej na elektrykę! :D
    Potem firma konserwująca anteny miała "trochę" roboty :-(

    > ROTFL
    > Obawiam się że to Ty byłaś za mało stanowcza.

    Na szczęście jest teraz inny kierownik, tamtego (po wielu latach zresztą)
    zwolnili.

    > No i po co mącisz?
    > W tej głównej tablicy nie mogą poprzełączać w taki sposób by "leciało na
    > Twój licznik" - amen basta.

    Może masz racje, ale oni mają tam różne kabelki. Widziałam jak kiedyś
    przełączali.

    > Od razu ekspertyza ..... ;)
    > Od ekspertyz są eksperci - Ci nie zajmują się z kolei takimi bżdzinami ;)

    > O wykonanie pomiarów poproś jakąkolwiek firmę elektryczną, prywatną. Im
    > firma będzie dłużej działał na rynku - tym solidniejsza pewnie będzie.
    > Kwota uzależniona będzie od ilości punktów pomiarowych, ilości obwodów w
    > mieszkaniu i szybkości dokonania inwenteryzacji tych obwodów.

    Dziękuję.
    Jak taka usługa nie będzie droga ( zresztą obawiam się, ze w środku nocy
    nikt by nie chciał przyjechać, bo to trzeba w nocy sprawdzić), to zamówię.

    > Wiesz co - przypomina się taki jeden telefon pani która zadzwoniła do
    > dyspozytora z żądaniem założenia jej niebieskiego licznika ;)
    > Jak odszukam ten pliczek to go dam posłuchać ;)

    Ja tego też słuchałam, ale nie mam już na dysku i nie pamiętam gdzie to
    było.

    > LOL
    > Nazwa firmy.... :)
    > A wejdź sobie do jakiejś PKT, PF czy innej bazy internetowej i przeszukaj
    > po np. swojej miejscowości i branży elektrycznej - na pewno wypluje Ci z
    > kilka/dziesiąt adresów firm elektrycznych, elektroinstalatorskich.

    Ok, możesz podać pełne nazwy tych firm? (bo nie wiem co to jest PKT)

    Pozdrawiam,grey

  • 72. Data: 2005-12-22 07:15:03
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 22 gru o godzinie 01:36, na pl.soc.prawo, grey napisał(a):

    > W mieszkaniu zaś mam w szafeczce licznik z dwoma automatycznymi korkami, czy
    > coś (w nich guziki do włączania/wyłączania prądu) i pośrodku nich jest
    > jeszcze taki korek czy coś. Ni diabła nie pamiętam jak to się nazywa.

    To są zabezpieczenia na poszzczególne obwdowy które masz w mieszkaniu - np.
    jeden - oświetlenie, drugi - gniazda 230V, trzeci - np. gniazda 230V w
    łazience, kuchni.

    > Te moje np. nie powinny byc zaplombowane, bo to moje.

    Na czym opierasz swoje tezy?
    Zabezpieczenie przedlicznikowe w *zasadzie* nie jest zabezpieczeniem, jest
    raczej *ogranicznikiem*. Dlaczego? Ano dlatego ze stanowi ono zaporę dla
    uniemożliwienia większego poboru mocy niż zamówiona i która widniej na
    UoSEE. Jeżeli przy 1-fazowym zasilaniu masz zabepieczneie 25A - to
    zamówiłaś moc 5,5kW. Od mocy zamówionej zależna była tez opłata
    przyłączeniowa. Więc skoro nie będą zaplombowane to miałabyś możliwość
    wymiany wkładki na np. 32A co odpowiadałoby 7kW mocy. A przyznasz że
    zawarłaś umowę na mniejsza moc - prawda?
    To tylko przykłady - nie znam szczegółów Twoich WTP.

> [...]
    > drzwiami, albo sąsiad z piętra wyżej robi jakieś sztuczki z prądem.
    > Kiedyś przerobił sobie gniazdko anteny zbiorczej na elektrykę! :D

    No comments.

    > Ok, możesz podać pełne nazwy tych firm? (bo nie wiem co to jest PKT)

    Polskie Książki Telefoniczne
    Panorama Firm
    www.google.pl/
    www.bazafirm.pl/
    www.teleadreson.com.pl/
    www.baza-firm.com.pl/
    www.wp.pl
    www.onet.pl

    No rusz głową - przecież masz dostęp do internetu - wszystko Ci trzeba
    podawać na tacy?
    Leniwiec!!!

    No jasna chol..a - teraz zerknąłem że stukasz z warszawki - czy tam jest
    brak firm elektroinstlacyjnych? :/

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 73. Data: 2005-12-22 09:00:25
    Temat: Re: ENION i nielegalny
    Od: "Jerzy Wawrzyniak" <W...@k...chip.pl_i_to_tez>

    > Jerzy Wawrzyniak [W...@k...chip.pl_i_to_tez]

    > I tak, i nie. Zwłąszcza, gdy bywa nadużywana.

    Tak gdzie jest niedopuszczalna nie stosuje się. Pism tego typu nie podpisuję
    portierzy (przy całym szacunku dla też potrzebnej pracy portiera).

    > jest
    > r.
    >
    > A czy ja napisałem, że nie muszą? Tyle, że często gęsto należności są
    > mocno sporne, a w zasadzie wyssane z palca i oparte na widzimisie
    > kogoś tam.

    Należność jednoznaczna jest nie do ustalenia, dlatego są obliczane w oparciu
    o Taryfę Spółki Dystrybucyjnej. Taryfy SD są dokumentami zatwierdzonymi
    przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki i są dokumentami ogólnie
    dostepnymi.

    > wady i
    >
    > Uważam, ze akurat jak najbardziej na tę grupę. Ktoś nie pomyślał i
    > prawnie nałożył na odbiorcę obowiązek, z którego nie jest w stanie się
    > on wywiązać.

    Tak pomyślał o tym Organ Władzy Państwowej. Organ, który Ty też wybrałeś.

    --
    Jerzy Wawrzyniak
    W...@k...chip.pl_i_to_tez

  • 74. Data: 2005-12-22 09:02:48
    Od: "Jerzy Wawrzyniak" <W...@k...chip.pl_i_to_tez>

    > Jerzy Wawrzyniak [W...@k...chip.pl_i_to_tez]
    >
    > Gdybyś uprzejmie rozwinął, bo w powiązaniu z zacytowanym przez Ciebie
    > fragmentem mojego posta, to nie mam zielonego pojęcia co miałeś na
    > myśli.

    Wina nie zawsze zawiniona bezpośrednio przez obwinionego, ale wina za którą
    obwiniony ponosi odpowiedzialność jak za działania własne.

    --
    Jerzy Wawrzyniak
    W...@k...chip.pl_i_to_tez

  • 75. Data: 2005-12-22 09:07:05
    Od: "Jerzy Wawrzyniak" <W...@k...chip.pl_i_to_tez>

    > Jerzy Wawrzyniak [W...@k...chip.pl_i_to_tez]

    > Jeśli nawet istnieją takie sądy, które działają inaczej, to są to
    > przypadki które powinny być tępione, napiętnowane i zwalczane, a nie
    > wskazywane za wzór i jako spodziewany wynik postępowania. Nie mogę
    > wykluczyć że gdzieś tam w Polsce jakiś sędzia nie popełnił błędu. No
    > ale od tego są odpowiednie procedury i odwoławcze z międzynarodowym
    > trybunałem łącznie. I gwarantuję każdemu wygraną przed tym
    > międzynarodowym trybunałem, gdyby się okazało, że sąd zamiast opierać
    > się na prawie oparł się na jakiś mglistych przemyśleniach sprzecznych
> [...]

    Robercie! Czy o dyspozycyjnych sędziach nie słyszałeś? Dyspozycyjnych i
    działających nie tylko na dyspozycje oficjalnej władzy. Mam na myśli czasy
    nie tylko PRLu, ale i współczesne. Dzięki m.in. takim sędziom dziennikarze z
    TVN pracujący w zespole "Uwagi" mają co robić. Co z tego, ze się odwoła
    poszkodowany. On nie raz nie ma za co walczyć o swoje.

    --
    Jerzy Wawrzyniak
    W...@k...chip.pl_i_to_tez

  • 76. Data: 2005-12-22 09:11:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    napisał:

    > Wina nie zawsze zawiniona bezpośrednio przez obwinionego, ale wina
    za
    > którą obwiniony ponosi odpowiedzialność jak za działania własne.

    Takie cuda, to tylko w Erze. Albo ktoś winę ponosi, albo nie. W
    niektórych wypadkach odpowiada się cywilnie nie na zasadzie winy,
    tylko ryzyka (na przykład właściciel samochodu). Ale do taki
    przypadków włamania do skrzynki energetycznej zaliczyć trudno.

  • 77. Data: 2005-12-22 09:12:37
    Od: "Jerzy Wawrzyniak" <W...@k...chip.pl_i_to_tez>

> [...]
    >

    > Co nie oznacza, że a' priori w każdym wypadku zatem trzeba uznać winę
    > odbiorcy. Zresztą co innego naliczenie opłaty korygującej do wysokości
    > ewentualnej nadwyżki zużycia nad zapłatą (mniejsza o to jak to
    > ustalimy). Ale Ty chcesz odbiorcę karać za to, że ktoś uszkodził jego
    > licznik! Jak już ponosiłem, to uważam, ze energetyka sama sobie jest
    > winna, bo wylano dziecko z kąpielą. Przeforsowali unormowanie prawne,
    > zgodnie z którym licznik powinien być w miejscu publicznie dostępnym,
    > tylko nikt nie pomyślał, kto owego licznika będzie zatem pilnował.

    To proszę wskaż idealne rozwiązanie. A czy przeforsowała to energetyka? Mam
    wątpliwości.
    Lobby energetycznego w Sejmie niestety brakuje (mam na myśli nie tylko
    energię elektryczną ale również inne jej postacie). Ale to już temat na
    grupę specjalistyczną o innym profilu.
    --
    Jerzy Wawrzyniak
    W...@k...chip.pl_i_to_tez

  • 78. Data: 2005-12-22 09:16:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    napisał:

    > Tak gdzie jest niedopuszczalna nie stosuje się. Pism tego typu nie
    > podpisuję portierzy (przy całym szacunku dla też potrzebnej pracy
    > portiera).

    A to do naszego kolegi, które zostało napisane do naszego kolegi
    inicjującego tę dyskusję, to kto podpisał?

> [...]
    > oparciu o Taryfę Spółki Dystrybucyjnej. Taryfy SD są dokumentami
    > zatwierdzonymi przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki i są

    I z tym się zgadzam. Wiadomo, że jak nie zmierzyliśmy prądu, to
    ustalenie dokładnie tego jest niemożliwe i mam tego pełną świadomość.
    No ale teraz przykładowo naszego kolegę chcą obciążyć kosztem zegara,
    co jest mocno dyskusyjne.

    > Tak pomyślał o tym Organ Władzy Państwowej. Organ, który Ty też
    wybrałeś.

    Co wcale nie oznacza, że muszę się z jego opinią zgadzać i nie mogę
    uważać, że akurat niezbyt szczęśliwie to rozwiązał. Ustawy tworzą
    ludzie, a ci są z natury omylni.

  • 79. Data: 2005-12-22 09:22:20
    Od: "Jerzy Wawrzyniak" <W...@k...chip.pl_i_to_tez>

> [...]
    > tylko ryzyka (na przykład właściciel samochodu). Ale do taki
    > przypadków włamania do skrzynki energetycznej zaliczyć trudno.

    Można dużo polemizować Robercie, ale to są sprawy zbyt indywidualne, aby
    poruszać na grupie ogólnodostępnej. Ilu nas będzie rozsądzać, tyle będzie
    ocen. Życzę Ci wesołych świąt.

    --
    Jerzy Wawrzyniak
    W...@k...chip.pl_i_to_tez

  • 80. Data: 2005-12-22 09:25:51
    Od: "Jerzy Wawrzyniak" <W...@k...chip.pl_i_to_tez>

> [...]
    >

    > Co wcale nie oznacza, że muszę się z jego opinią zgadzać i nie mogę
    > uważać, że akurat niezbyt szczęśliwie to rozwiązał. Ustawy tworzą

    Wbrew pozorom Ci ludzie wiedzą co robią. W swoich sprawach się nie mylą.

    --
    Jerzy Wawrzyniak
    W...@k...chip.pl_i_to_tez