  • 61. Data: 2005-12-21 12:29:15
    Temat: Re: ENION i nielegalny pobór energii pomocy
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jerzy Wawrzyniak wrote:
    > w wiadomości news:43a88fd9$1@news.home.net.pl...

    > Do odpowiedzialności możesz zostać pociągnięty. Czy wygrasz? Na dwoje

    Winę należy udowodnić. Nie niewinność.

    > babka wróżyła. Sądy rządzą się całą masą reguł niepisanych, ogólnie
    > nieznanych. Paragrafy to ostateczność.Wiesz dobrze, że wygrywa nie ten
    > co ma rację ale ma więcej kasy na dochodzenie swojego.

    Jasne. Czary-mary, masoneria i globalny spisek.

    Na szczęście sądy jenak z reguły trzymają się przepisów prawa - i nawet
    tak majętna firma, jak taka z twojej ukochanej branży, może przegrać z
    tzw. szarym obywatelem.

  • 62. Data: 2005-12-21 16:44:16
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 21 gru o godzinie 10:12, na pl.soc.prawo, grey napisał(a):

    > Nie, każdy lokator ma taką skrzynkę za swoimi drzwiami, na korytarzu.

    Powolutko, bo coś plączesz.
    Skoro "za drzwiami" to jak "na korytarzu"?
    W mieszkaniu masz już zabezpieczenia topikowe (z reguły, w starych
    instalacjach) - przed to są zabezpieczenia główne, piętrowe.

    > Jak przyjdzie monter z napraw telefonów to też zagląda do tej skrzynki.

    No cóż.... ciekawe czy szuka tam butelki z piwem czy dzisiejszej gazety ;)

    > Może i główna, ale tylko dla określonego mieszkania.

    Jeżeli dla *każdego* mieszkania - to w takim razie są to zebezpieczenia
    przedlicznikowe - i winny być zaplombowane /każde wcześniejsze zresztą
    także/

    > Hmmm...

    No co "hmmmm" ?
    Jeżeli nie jest choinka wpięta za układem pomiarowym administracyjnym - to
    jest najpospolitsza kradzież.

    > Może i tak jest, ale tylko elektrycy z administracji mają dostęp do tej
    > skrzynki i oni tylko wiedzą co zdzialali.

    No i bardzo dobrze - po co tam ma grzebać kowalski, nowak czy czesiek spod
    4 ?

    > Nieraz tak tam "kombinują z kablami", że w którymś mieszkaniu albo wysiądzie
    > światło, albo mrugają żarówki.

    Bez uzasadnionej przyczyny i bez poinformowania odbiorców o pracach i
    wyłączeniu dostawy energii elektrycznej - nie mają prawa wyłączać
    odbiorców. Zerknij zresztą do UoSEE - masz tam jakie są dopuszczalne
    przerwy w dostawie energii przez ZE - więc jak masz "przerwę" zgłaszaj to
    do dyspozytora - jeżeli w ciągu roku przerwa to zostanie przekroczona ...
    ;)
    Ty będziesz "atakować" ZE a ZE wtedy zainteresuje sie tym zarządca budynku
    :)

    > Składałam, prosiłam w administracji, ale byli nieugięci.

    ROTFL
    Obawiam się że to Ty byłaś za mało stanowcza.

    > Skoro moga wyłączyć prąd w danym mieszkaniu - jak coś majstruja w tej
    > głównej skrzynce ( w której jest m.in automat do włączania i wyłączania o
    > określonej godzinie światla na korytarzach), to chyba mogą?

    No i po co mącisz?
    W tej głównej tablicy nie mogą poprzełączać w taki sposób by "leciało na
    Twój licznik" - amen basta.

    > Nie raz już prosiłam w Stoenie. Nikt nie chce się podjąć.

    Nie, nie - to nie ich sprawa.

    > Gdzie takiego fachowca szukać i ile może kosztować taka ekspertyza?

    Od razu ekspertyza ..... ;)
    Od ekspertyz są eksperci - Ci nie zajmują się z kolei takimi bżdzinami ;)

    O wykonanie pomiarów poproś jakąkolwiek firmę elektryczną, prywatną. Im
    firma będzie dłużej działał na rynku - tym solidniejsza pewnie będzie.
    Kwota uzależniona będzie od ilości punktów pomiarowych, ilości obwodów w
    mieszkaniu i szybkości dokonania inwenteryzacji tych obwodów.

    > Najgorsze jest to, że nieraz w mieszkaniu piętro wyżej coś robią w nocy (
    > diabli wiedzą co), to mi w kontaktach strzela. Jak ich nie ma to nic nie
    > strzela.

    Wiesz co - przypomina się taki jeden telefon pani która zadzwoniła do
    dyspozytora z żądaniem założenia jej niebieskiego licznika ;)
    Jak odszukam ten pliczek to go dam posłuchać ;)

    > Jaką nazwę ma ta firma wykonująca pomiary i ile to może kosztować?

    LOL
    Nazwa firmy.... :)
    A wejdź sobie do jakiejś PKT, PF czy innej bazy internetowej i przeszukaj
    po np. swojej miejscowości i branży elektrycznej - na pewno wypluje Ci z
    kilka/dziesiąt adresów firm elektrycznych, elektroinstalatorskich.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 63. Data: 2005-12-21 18:17:06
    Temat: Re: ENION i nielegalny
    Od: "Jerzy Wawrzyniak" <W...@k...chip.pl_i_to_tez>

> [...]
    >

    > W mojej ocenie energetyka domagając się instalowania tych zegarów poza
    > domami sama sobie naważyła piwa. Bo dokąd zegar był w przedpokoju, to
    > w sposób oczywisty można było dowieść, że jeśli nawet sam gospodarz
    > nie psuł tego zegara, to miał obowiązek i możliwość dopilnowania, by
    > tego inni nie czynili. A w wypadku ulokowania tego poza lokalem
    > obowiązek ów staje się problematyczny. Tyle, że u nas mało kto się nad
    > takimi aspektami zastanawia i energetyką nie procesuje. Zwłaszcza, że
    > energetyka stosuje niejako przymus polegający na groźbie odcięcia

    Groźba dopuszczalna Prawem Energetycznym. Wbrew temu co sugerujesz, aby
    Odbiorcy odciąć dopływ energii elektrycznej (nie prądu - odbiorca jest
    nabywcą medium energetycznego, a nie zjawiska fizycznego) muszą być
    spełnione warunki określone w rozporządzeniu MPiPS z dnia 20.12.2004 r. Co
    do układu pomiarowego poza lokalem? Każde rozwiązanie ma swoje wady i
    zalety, ale to już nie temat na tę grupę.

    --
    Jerzy Wawrzyniak
    W...@k...chip.pl_i_to_tez

  • 64. Data: 2005-12-21 18:18:50
    Od: "Jerzy Wawrzyniak" <W...@k...chip.pl_i_to_tez>

    > Jerzy Wawrzyniak [W...@k...chip.pl_i_to_tez]
    > napisał:
    >
    > Chyba, że wina odbiorcy wynika z innych przesłanek.

    Właśnie, ale i ta wina jest udowodniona również jeśli wystąpiła.

    --
    Jerzy Wawrzyniak
    W...@k...chip.pl_i_to_tez

  • 65. Data: 2005-12-21 18:20:06
    Od: "Jerzy Wawrzyniak" <W...@k...chip.pl_i_to_tez>

    > Jerzy Wawrzyniak [W...@k...chip.pl_i_to_tez]

    > dwoje
    > ten
    >
    > Jurek! Nie szerz herezji. Sądy rządzą się głównie ustawami i innymi
    > przepisami, a nie jakimiś magicznymi regułami.

    Robercie! Nie wszystkie. Przykłady nie na grupę.

    --
    Jerzy Wawrzyniak
    W...@k...chip.pl_i_to_tez

  • 66. Data: 2005-12-21 18:23:55
    Od: "Jerzy Wawrzyniak" <W...@k...chip.pl_i_to_tez>

    wiadomości news:43a94a9c@news.home.net.pl...

> [...]
    >
    > Na szczęście sądy jenak z reguły trzymają się przepisów prawa - i nawet
    > tak majętna firma, jak taka z twojej ukochanej branży, może przegrać z

    Jeśli ten obywatel mający rację będzie wiedział jak jej dojść (i miał na to
    środki).
    Nie bronię tu energetyki w każdej sprawie, ale w walce ze złodziejami tak.
    Przecież za nielegalny pobór (jak to się pięknie w języku prawnym nazywa) de
    facto płaca uczciwi odbiorcy.

    --
    Jerzy Wawrzyniak
    W...@k...chip.pl_i_to_tez

  • 67. Data: 2005-12-22 00:14:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    napisał:
    > wiadomości news:dobfej$706$1@inews.gazeta.pl...
    > Właśnie, ale i ta wina jest udowodniona również jeśli wystąpiła.

    Gdybyś uprzejmie rozwinął, bo w powiązaniu z zacytowanym przez Ciebie
    fragmentem mojego posta, to nie mam zielonego pojęcia co miałeś na
    myśli.

  • 68. Data: 2005-12-22 00:17:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    napisał:

    > Robercie! Nie wszystkie. Przykłady nie na grupę.

    Jeśli nawet istnieją takie sądy, które działają inaczej, to są to
    przypadki które powinny być tępione, napiętnowane i zwalczane, a nie
    wskazywane za wzór i jako spodziewany wynik postępowania. Nie mogę
    wykluczyć że gdzieś tam w Polsce jakiś sędzia nie popełnił błędu. No
    ale od tego są odpowiednie procedury i odwoławcze z międzynarodowym
    trybunałem łącznie. I gwarantuję każdemu wygraną przed tym
    międzynarodowym trybunałem, gdyby się okazało, że sąd zamiast opierać
    się na prawie oparł się na jakiś mglistych przemyśleniach sprzecznych
    z tym prawem.

  • 69. Data: 2005-12-22 00:20:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    napisał:

> [...]
    > tak. Przecież za nielegalny pobór (jak to się pięknie w języku
    prawnym
    > nazywa) de facto płaca uczciwi odbiorcy.

    Co nie oznacza, że a' priori w każdym wypadku zatem trzeba uznać winę
    odbiorcy. Zresztą co innego naliczenie opłaty korygującej do wysokości
    ewentualnej nadwyżki zużycia nad zapłatą (mniejsza o to jak to
    ustalimy). Ale Ty chcesz odbiorcę karać za to, że ktoś uszkodził jego
    licznik! Jak już ponosiłem, to uważam, ze energetyka sama sobie jest
    winna, bo wylano dziecko z kąpielą. Przeforsowali unormowanie prawne,
    zgodnie z którym licznik powinien być w miejscu publicznie dostępnym,
    tylko nikt nie pomyślał, kto owego licznika będzie zatem pilnował.

  • 70. Data: 2005-12-22 00:23:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    napisał:

    > Groźba dopuszczalna Prawem Energetycznym.

    I tak, i nie. Zwłąszcza, gdy bywa nadużywana.

> [...]
    > nabywcą medium energetycznego, a nie zjawiska fizycznego) muszą być
    > spełnione warunki określone w rozporządzeniu MPiPS z dnia 20.12.2004

    A czy ja napisałem, że nie muszą? Tyle, że często gęsto należności są
    mocno sporne, a w zasadzie wyssane z palca i oparte na widzimisie
    kogoś tam.

    > Co do układu pomiarowego poza lokalem? Każde rozwiązanie ma swoje
    wady i
    > zalety, ale to już nie temat na tę grupę.

    Uważam, ze akurat jak najbardziej na tę grupę. Ktoś nie pomyślał i
    prawnie nałożył na odbiorcę obowiązek, z którego nie jest w stanie się
    on wywiązać.