    From: "Artur Ch." <s...@r...pbz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ENION i nielegalny pobór energii pomocy
    Date: Wed, 21 Dec 2005 09:16:12 +0100

    Dnia 21 gru o godzinie 00:16, na pl.soc.prawo, grey napisał(a):

    > W moim bloku każdy lokator ma licznik w swoim mieszkaniu. Pod licznikiem 2
    > korki i przyciski do wyłączania/automaty). Natomiast skrzynki z
    > bezpiecznikami, czy cos w tym rodzaju (nie znam się) są na korytarzu, za
    > drzwiami.

    To są zabezpieczenia tzw piętrowe - zabezpieczają kilka mieszkań, min.
    Twoje i sąsiadów.

    > W moim przypadku zabezpieczone przed złodziejami, bo skrzynka jest
    > zamknięta na kłódkę i za kratą....ale jest jeszcze wielka skrzynka na cały
    > blok - na parterze, przy mieszkaniu dozorcy

    Główna - są tam zabezpieczenia WLZów -
    relacja Główna-Tablice Piętrowe

    > Jak u dozorcy coś robili i potrzebowali prądu, to włączali nie u dozorcy w
    > mieszkaniu, tylko w tej skrzynce (licznik mu przynajmniej nie nabijał).

    Czyli nastąpiła kradzież energii elektrycznej, ponieważ energie pobierano
    sprzed układu rozliczeniowo-pomiarowego.

    > Teraz w tej skrzynce jest podłączony kabel/wtyczka do choinki, na której
    > lampki palą się non-stop. Jak myślisz/myślicie - z którego mieszkania będzie
    > naliczony prąd?

    Z żadnego mieszkania - to też jest kradzież.
    Ta choinka winna być "wpięta" w obwód administracyjny która ma wydzielony
    układ pomiarowy - oczywiście za owym układem musi być wpięta.

    > Natłucze któremus lokatorowi na liczniku, czy nie?

    Nie natłucze - choinka "kradnie" energię elektryczną.

    > Następna sprawa to coś takiego:
    > Kiedyś nam elektrycy/administracja wyłączyli jeden pion z oświetlenia
    > korytarza. Paliło się wszędzie, a w naszym pionie było ciemno. Nie chcieli
    > włączyć.

    Złożyłeś pismo o usunięcie awarii, usterki?
    Za energię "wspólną" tj. oświetlenie piwnic, klatek schodowych, windy itp
    itd - płaca wszyscy mieszkańcy - tzn powinni płacić- ale na pewno są
    rozliczani wszyscy.
    W piśmie zaznaczyłbym że sytuacja taka grzoi np. złamaniem nogi,
    pośliżniećiem się - ogólnie doznaniem uszczerbku na zdrowiu - jeżeli nie
    usuną tej awarii - zlecisz to na ich koszt firmie z uprawnieniami - że w
    razie doznania szkody, wypadku będziesz żądał odszkodowania i
    zadośćuczynienia. Potwierdzoną kopię trzymaj - zobaczysz w ciągu tego
    samego dnia Twoja część klatki będzie oświetlona jak w LosAngeles :)

    > Teraz mam pytanie: czy elektrycy z administarcji mogli na parterze w tej
    > głównej skrzynce podłączyć tamtym światełko kosztem mojego mieszkania?

    Nie mogli, nie ma szans technicznych - przecież układ pomiarowy masz
    wewnątrz mieszkania - więc aby to nabijało na Twój licznik - musieliby
    wpiąć się pod obwód z Twojego mieszkania ;)

    > Teraz też płacę niemało i mam wrażenie, że, elektrycy tak popodłączali kable
    > itp, żeby pobierało prąd ode mnie.

    W prosty sposób tego sie nie da zrobić, musiano by ingerować w Twoje obwody
    wewnętrzne, znajdujące się w mieszkaniu.

    > Już raz mało co pożaru u mnie nie było, ciągle coś strzelało w
    > ścianach i kontaktach, a oni nic nie widzieli. Wreszcie raz wystrzeliło (to
    > był straszny huk!) z puszki, ściana była czarna i inspektor od elektyków
    > zarządził, że administarcja naprawi szkody. Zrobili nam nowe
    > gniazdko/kontakt.

    No cóż - instalacja pewnie aluminiowa, możliwe że puszki łączone na
    "baranka" ;)

    > Cały czas mnie nurtuje to zagadnienie jak to się robi, żeby administracja
    > mogła kraść prąd od jakiegoś lokatora na korzyść swojego pupilka?

    Skoro płacisz rachunki za energie elektryczną bardzo wysokie - dlaczego nie
    wynajmiesz firmy elektrycznej i nie zlecisz im wykonania prac
    kontrolno-pomiarowych w swoim mieszkaniu. Przy zlecaniu tych prac powiedz
    że nie chodzi Ci tylko o skuteczność ochrony przeciwporażeniowej i stany
    izolacji kabli i przewodów ale TAKŻE o sprawdzenie instalacji pod kątem
    "podłączenia się do Ciebie innych instalacji". W sumie to nic dodatkowego
    nie będą wykonywać, ale powiesz im o co chodzi ;)

    Jeżeli wyniki pomiarów co do skuteczności ochrony p-por. albo stanów
    izolacji będą poniżej normy - to z kopią protokołów otrzymanych od firmy
    wykonującej pomiary udajesz się do właściciela mieszkania, - nie wiem czy
    to spółdzielnia, jakiś zarząd budynków - i nakazujesz im doprowadzenie
    instalacji do użytku ponieważ stwarza zagrożenia zdrowia, a nawet utraty
    życia. Ponadto zażądaj zwrotu za wykonanie pomiarów, ponieważ właściciel
    mieszkania jest zobligowany do wykonywania takich pomiarów co najmniej raz
    na 5 lat.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423