  • 11. Data: 2006-03-16 15:18:27
    Temat: Re: Dziwny zapis w umowie najmu mieszkania
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Piciuf napisał(a):
    > A od kiedy ten zapis w ustawie dotyczy wynajmu na wolnym rynku?

    akurat ustawa posługuje się innym kryterium niż wolny rynek - ma to być
    lokal z którego właściciel przejściowo nie korzysta w całości lub w
    części w celu zaspokojenia własnych potrzeb mieszkaniowych

    KG

  • 12. Data: 2006-03-16 16:38:59
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2006-03-16, kam <#k...@w...pl#> wrote:

    > akurat ustawa posługuje się innym kryterium niż wolny rynek - ma to być
    > lokal z którego właściciel przejściowo nie korzysta w całości lub w
    > części w celu zaspokojenia własnych potrzeb mieszkaniowych

    A co to znaczy, że "przejściowo nie korzysta" i "w celu zaspokojenia
    własnych potrzeb"?

    Renata

  • 13. Data: 2006-03-16 17:12:24
    Od: "Piciuf" <p...@p...onet.pl>

    "kam" <#k...@w...pl#> napisał w wiadomości

    > akurat ustawa posługuje się innym kryterium niż wolny rynek - ma to być
    > lokal z którego właściciel przejściowo nie korzysta w całości lub w części
    > w celu zaspokojenia własnych potrzeb mieszkaniowych

    To dla uproszczenia było :o)

    Chyba nie chcesz powiedzieć, że gdy najemca jest w ciąży, a chciałbym mu
    wypowiedzieć umowę to muszę mu zapewnić lokal socjalny?
    Ten zapis odnosi się do mieszkaniowego zasobu gminy lub do mieszkania, w
    którym czynsz jest niższy niż 3% wartości odtworzeniowej lokalu w skali
    roku.

    Jeśli jest to najem "na wolnym rynku" mamy do czynienia z tzw. najmem
    okazjonalnym i ABSOLUTNIE nie trzeba zapewnić takiemu najemcy lokalu
    socjalnego.

  • 14. Data: 2006-03-16 21:00:27
    Od: ...@...c

    Dnia Thu, 16 Mar 2006 18:12:24 +0100, Piciuf napisał(a):

    > To dla uproszczenia było :o)
    >
    > Chyba nie chcesz powiedzieć, że gdy najemca jest w ciąży, a chciałbym mu
    > wypowiedzieć umowę to muszę mu zapewnić lokal socjalny?

    obawiam się że tak

    > Ten zapis odnosi się do mieszkaniowego zasobu gminy lub do mieszkania, w
    > którym czynsz jest niższy niż 3% wartości odtworzeniowej lokalu w skali
    > roku.

    obawam się że nie

    > Jeśli jest to najem "na wolnym rynku" mamy do czynienia z tzw. najmem
    > okazjonalnym i ABSOLUTNIE nie trzeba zapewnić takiemu najemcy lokalu
    > socjalnego.

    żadnen sąd w Polsce nie może wydać nakazu eksmisji kobiety w ciąży bez
    lokalu socjalnego art 14 p1 p1. Ust o ochronie praw lokatorów.

    --
    pozdrawiam,

  • 15. Data: 2006-03-16 21:27:56
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    ...@...c napisał(a):
    > żadnen sąd w Polsce nie może wydać nakazu eksmisji kobiety w ciąży bez
    > lokalu socjalnego art 14 p1 p1. Ust o ochronie praw lokatorów.

    art.3 ust.1 ustawy

    KG

  • 16. Data: 2006-03-16 21:28:33
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Piciuf napisał(a):
    > To dla uproszczenia było :o)

    ale to nie jest to samo

    KG

  • 17. Data: 2006-03-16 23:25:17
    Od: "Piciuf" <p...@p...onet.pl>

    > ale to nie jest to samo

    Wielkie sorry, ale chyba mylicie pojęcia - poczytajcie o najmie
    okazjonalnym. Nie ma takiej opcji, by przy ciąży najemczyni, gdy nie jest to
    lokal z mieszkaniowego zasobu gminy zapewniać jej lokal socjalny!!! To
    najczęstszy problem omawiany przy umowach wynajmu. Jeśli ktoś ma jeszcze
    jakieś wątpliwości, polecam telefon do jednej z dużych agencji nieruchomości
    w dowolnym rejonie kraju, do któregoś ze stowarzyszeń regionalnych lub do
    Polskiej Federacji Rynku Nieruchomości - ktoś tam powinien potwierdzić moje
    słowa.

  • 18. Data: 2006-03-17 08:29:13
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Piciuf napisał(a):
    > Wielkie sorry, ale chyba mylicie pojęcia - poczytajcie o najmie
    > okazjonalnym.

    Tak?
    To zdefiniuj najem okazjonalny i wskaż na jakiej podstawie to robisz, bo
    jak dla mnie uczyniono to w art.3 ust.1 ustawy.
    Najmem okazjonalnym nie będzie sytuacja, w której zbudowałem kamienicę i
    wynajmuję w niej lokale, ale nie zaprzeczysz chyba, że obejmuje to
    pojęcie wolnego rynku?
    "Nowelizacją z 17 grudnia 2004 r. (Dz.U. Nr 281, poz. 2783) - co było
    postulowane od początku obowiązywania tej ustawy - spod działania ustawy
    został wyłączony tzw. najem okazjonalny powstający w związku z
    przejściowym niekorzystaniem z całości lub części lokalu w celu
    zaspokojenia własnych potrzeb mieszkaniowych właściciela. Oczywiście
    dotyczy to - co wynika z treści art. 3 ust. 1 - formuły ,,korzystania z
    lokalu", chociaż niewątpliwie w praktyce najem będzie stosunkiem wiodącym."
    Ale jeśli twierdzisz inaczej, to wskaż przepisy.

    KG

  • 19. Data: 2006-03-19 12:31:08
    Od: "Piciuf" <p...@p...onet.pl>

> [...]

    Kam - z wielkim szacunkiem do Ciebie, ale ustawy się zmieniają, a Ty
    kierujesz się cały czas pierwotną wersją.

    USTAWA

    z dnia 21 czerwca 2001 r.

    o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu
    cywilnego.

    (Dz. U. z dnia 10 lipca 2001 r.)

    USTAWA

    z dnia 17 grudnia 2004 r.

    o zmianie ustawy o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o
    zmianie Kodeksu cywilnego oraz o zmianie niektórych ustaw1)

    (Dz. U. z dnia 29 grudnia 2004 r.)

    i artykuł 14

  • 20. Data: 2006-03-19 22:56:54
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Piciuf napisał(a):
    > i artykuł 14

    i?
    ustęp 1 nadal pozwala orzec o lokalu socjalnym
    przesłanki z ust.3 powodują, że orzeczenie takiego dla kobiety w ciąży z
    niskimi dochodami jest bardzo prawdopodobne
    ust.7 wyłącza jedynie nakaz orzeczenia dla niej lokalu, ale nie uniemożliwia

    KG