    From: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dziwny akapit z umowy
    Date: Tue, 17 Jan 2006 18:21:23 +0100

    nijou wyskrobał(a):
> [...]
    > wykorzystania przez Zamawiającego Dzieła oraz materiałów dostarczonych
    > przez Zamawiającego. Wykonawca zobowiązuje się do zwrotu Zamawiającemu
    > wszelkich kosztów poniesionych w związku z tymi roszczeniami."
    >
    > Agencja tłumaczy się, że to po to, aby zabezpieczyć się na wypadek
    > mojego plagiatu albo wykorzystania zastrzeżonych nazw itp. Wg mnie
    > paragraf jest o wiele szerszy i może np skutkować tym, że Agencja
    > dostarczy mi "materiały" nie będące ich własnością, ja nieświadomie na
    > ich podstawie coś zrobię a za to będzie gonić mnie "osoba trzecia".

    Jest to szerokie. Będziesz odpowiadał także za "kradzione" materiały, które
    dostarczy Ci zamawiający. Ja bym skreślił fragment "oraz materiałów
    dostarczonych przez Zamawiającego" i na samym końcu dodał zdanie "Powyższe
    zobowiązanie Wykonawcy nie dotyczy rosczeń zgłoszonych wobec Zamawiającego
    przez osoby trzecie, jeśli dotyczyły dzieła w związku z materiałami
    dostarczonymi przez Zamawiającego."

    > PS: poza tym brzmi to cokolwiek dziwnie - czy nie powinno być
    > "...dostarczonych przez Wykonawcę"?

    Hm... No tu jest założenie, że oni Ci coś dostarczą - typowe w umowie o
    dzieło. Żeby pisać teksty reklamowe musisz mieć jakieś materiały na
    przykład, prawda?

    --
    .B:artek.