  • 21. Data: 2005-10-19 09:21:31
    Temat: Re: Dziwne rondo
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Jasko Bartnik napisał(a):

    > Obie strony beda winne.

    Co ty piszesz?
    Jeden jechal droga z pierwszenstwem, drugi jechal droga podporzadkowana
    i winny bedzie tylko jeden.
    Natomiast ustalenie ktora droga byla podporzadkowana moze byc dyskusyjne.

  • 22. Data: 2005-10-19 13:18:25
    Od: Jasko Bartnik <b...@j...waw.pl>

    Dnia Wed, 19 Oct 2005 09:37:23 +0200, Artur Golanski napisał(a):

    > Tak, to dziwne, bo dla mnie będzie winien ten który wymusił
    > pierwszeństwo.

    Nieznajomosc absurdu polskich parafek nie uchroni przed mandatem.
    Z retrospekcji : pojazd A stoi na pasie do skretu w lewo/jazdy prosto z
    zamiarem skretu. Zapala sie zielone swiatlo, samochod A wykonuje manewr.
    Pojazd B w tym czasie wyprzedza pojazd A z lewej strony przekraczajac
    podwojna linie ciagla, wyprzedzajac na skrzyzowaniu i przejsciu dla
    pieszych po czym uderza w skrecajacy pojazd A. Mandat zostal przyznany obu
    kierowcom. B - za wyzej wymienione wykroczenia zwiazane z wyprzedzaniem (i
    ze wzgledu na ilosc punktow zapewne zabrane prawko). A - za spowodowanie
    kolizji. Pamietajmy w jakim kraju mieszkamy ...

    > Co ma tu prędkość i cała reszta do wymuszenia pierwszeństwa ?

    A tyle ma, ze gdyby obie strony dostosowaly predkosc do warunkow jazdy nie
    byloby kolizji.

    Z retrospekcji raz jeszcze : znajomy jedzie samochodem przez skrzyzowanie o
    ruchu okreznym (takie gdzie dwie drogi dwujezdniowe sie przecinaja tworzac
    kwadratowe pseudorondo) na zielonym swietle palacym sie juz od jakiegos
    czasu. Na 'rondzie' z lewej strony na czerwonym wjezdza samochod
    przecinajac tor jazdy samochodu mojego znajomego. Dochodzi do kolizji,
    ktorej obie strony byly winne. Policjant stwierdzil, ze pojazd znajomego
    nie mial prawa wjechac na skrzyzowanie poniewaz :
    a) z lewej nadjezdzal rozpedzony pojaz ...
    b) ... ktory byl juz na skrzyzowaniu wiec musial je niezwlocznie opuscic, w
    czym przeszkodzil samochod znajomego
    c) obie strony nie zachowaly szczegolnej ostroznosci co doprowadzilo do
    kolizji. Prokuratura potwierdzila ta wersje dodatkowo obarczajac znajomego
    kosztami postepowania.

    Wiem, ze absurd ... ale tak u nas bywa.

  • 23. Data: 2005-10-19 14:29:04
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "Jasko Bartnik" <b...@j...waw.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Pojazd B w tym czasie wyprzedza pojazd A z lewej strony przekraczajac
    > podwojna linie ciagla, wyprzedzajac na skrzyzowaniu i przejsciu dla

    Normalne, przed wykonaniem manewru skrecania nalezy sie upewnic czy zaden
    pojazd nie zaczas nas wyprzedzac itp. Nie widze tu nic nadzwyczajnego

    > c) obie strony nie zachowaly szczegolnej ostroznosci co doprowadzilo do
    > kolizji. Prokuratura potwierdzila ta wersje dodatkowo obarczajac znajomego
    > kosztami postepowania.

    To byli jacys ranni?? Bo jesli nie to po co prokuratura zajmowala sie ta
    sprawa??

    Jacek

  • 24. Data: 2005-10-19 16:00:20
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Jasko Bartnik <b...@j...waw.pl> napisał:

    >Nieznajomosc absurdu polskich parafek nie uchroni przed mandatem.
    Przede wszystkim zacząć należy od znajomości PoRD :-)

    >Z retrospekcji : pojazd A stoi na pasie do skretu w lewo/jazdy
    Skoro z 'retrospekcji' - w którym pojeżdzie ty znajdowałeś sie (tak z
    ciekawości).

    >ze gdyby obie strony dostosowaly predkosc do warunkow jazdy nie
    >byloby kolizji.
    A skąd ta pewność ? W tej sytuacji, NA PEWNO można powiedzieć kto komu
    wymusił pierwszeństwo i niewiele nt. prędkości i gdybania co by było
    gdyby było.

    >skrzyzowanie o ruchu okreznym (takie kwatowe pseudorondo)
    Już bez retrospekcji - popularne określenie 'rondo' oznacza właśnie
    skrzyżowanie o ruchu okrężnym.

    >Dochodzi do kolizji, ktorej obie strony byly winne.
    To tylko opinia pojedyńczego policjanta. Zawsze można mieć inne
    zdanie, MK nie przyjąć. Należałoby tylko udowodnić, że wjeżdżający
    miał zielone światło.

    Artur Golański

  • 25. Data: 2005-10-19 16:26:37
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Tomasz Pyra napisał(a):
    > Jeden jechal droga z pierwszenstwem, drugi jechal droga podporzadkowana
    > i winny bedzie tylko jeden.

    a dopuszczasz do siebie myśl że żaden? :)

    KG

  • 26. Data: 2005-10-19 19:46:11
    Od: Jasko Bartnik <b...@j...waw.pl>

    Dnia Wed, 19 Oct 2005 16:29:04 +0200, castrol napisał(a):

    > To byli jacys ranni?? Bo jesli nie to po co prokuratura zajmowala sie ta
    > sprawa??

    Tak, byli ranni. Poza tym moj znajomy odmowil przyjecia mandatu uwazajac ze
    to nie mozliwe zeby byla jego wina ...

  • 27. Data: 2005-10-19 19:51:30
    Od: Jasko Bartnik <b...@j...waw.pl>

    Dnia Wed, 19 Oct 2005 18:00:20 +0200, Artur Golanski napisał(a):

    > Skoro z 'retrospekcji' - w którym pojeżdzie ty znajdowałeś sie (tak z
    > ciekawości).

    "retrospekcja - odwoływanie się do wcześniejszych faktów lub wcześniejszych
    stadiów jakiegoś zjawiska (...)" - cytowane za SJP PWN

    > Już bez retrospekcji - popularne określenie 'rondo' oznacza właśnie
    > skrzyżowanie o ruchu okrężnym.

    Co jest czesto popelnianym bledem ;P

    > To tylko opinia pojedyńczego policjanta. Zawsze można mieć inne
    > zdanie, MK nie przyjąć. Należałoby tylko udowodnić, że wjeżdżający
    > miał zielone światło.

    Jak pozniej wyszlo nie tylko jednego policjanta. Ale life is brutal.

  • 28. Data: 2005-10-20 14:05:05
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Jasko Bartnik <b...@j...waw.pl> napisał:

    >"retrospekcja - odwoływanie się do wcześniejszych faktów
    Nie miałem nic innego na myśli - chcesz powiedzieć, że obserwowałeś
    opisaną oprzez ciebie sytuację jako zewnętrzny widz ? Skąd tyle
    szczegółów przebieg zdarzenia, rozstrzygniecie policjanta, PJ)

    >Co jest czesto popelnianym bledem ;P
    Wyjaśnisz co masz na myśli ? Czego ten błąd dotyczy ?

    Artur Golański

  • 29. Data: 2005-10-20 19:21:16
    Od: Jasko Bartnik <b...@j...waw.pl>

    Dnia Thu, 20 Oct 2005 16:05:05 +0200, Artur Golanski napisał(a):

    > Wyjaśnisz co masz na myśli ? Czego ten błąd dotyczy ?

    Nie kazde skrzyzowanie o ruchu okreznym jest rondem. Przyklad z Warszawy :
    przeciecie dwoch drog dwujezdniowych (wierzchem jeszcze idzie wiadukt ale
    ta czesc zgodnie z kodeksem do skrzyzowania sie nie zalicza) : Trasy
    Torunskiej i Broniewskiego. Jest na nim zmieniona organizacja (pozostajacy
    na rondzie ma pierwszenstwo) i dodatkowo sygnalizacja swietlna. Zgodnie ze
    znakami pionowymi jest skrzyzowaniem o ruchu okreznym (ale do ronda mu
    brakuje ... nawet nie zyskal miana placu). Niektore takie skrzyzowania
    dostaja przedrostek 'plac'. W rzeczywistosci w Warszawie sa tylko dwa ronda
    ... jedno z nich to Rondo Zgrupowania AK Radoslaw (AKA Rondo Babka). Reszta
    to zwykle skrzyzowania, ktore 'rondo' maja tylko w nazwie.

  • 30. Data: 2005-10-20 19:57:33
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Jasko Bartnik napisał(a):

    > W rzeczywistosci w Warszawie sa tylko dwa ronda
    > ... jedno z nich to Rondo Zgrupowania AK Radoslaw (AKA Rondo Babka). Reszta
    > to zwykle skrzyzowania, ktore 'rondo' maja tylko w nazwie.

    Trochę więcej, niż dwa ;-) Ale z praktycznego punktu widzenia podzielam
    całkowcie uwagi o "rondach".

    M.