  • 11. Data: 2005-10-17 15:54:54
    Temat: Re: Dziwne rondo
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Stasio Podróżnik <B...@o...pl> napisał:

    >http://www.republika.pl/sp_boguch/rower/znaki/n-12b
    .jpg
    Ów znak, który prezentuje 'boguch od rowerów' to znak poziomy P-13
    ("linia warunkowego zatrzymania złożona z trójkątów" wskazuje miejsce
    zatrzymania pojazdu w celu ustąpienia pierwszeństwa wynikającego ze
    znaku pionowego A-7).
    I jak wynika z definicji znak P-13 jest tylko uzupełnieniem znaku
    pionowego A-7 (nie powinien występować sam, bez pionowego), dlatego
    miałem zastrzeżenie do twego słowa "Lub". Znak pionowy musi być, a
    poziomy tylko może i jedynie jako dodatek.

    Artur Golański

  • 12. Data: 2005-10-17 19:57:57
    Od: Jasko Bartnik <b...@j...waw.pl>

    Dnia Mon, 17 Oct 2005 09:10:39 +0200, badzio napisał(a):

    > Rondo to skrzyzowanie drog rownorzednych. To oznazcza ze obowiazuje
    > zasada prawej reki, czyli wjezdzajacy na rondo ma pierwszenstwo. Dopiero
    > znak "Ustap pierwszenstwa" przed wjazdem na rondo zmienia ta sytuacje.

    A gwoli scislosci ten znak nie oznacza ronda tylko skrzyzowania wlasnie ...
    o ruchu okreznym rzecz jasna. W przypadku braku innych znakow pierwszenstwo
    ma ten z prawej (jako ze jest to sytuacja rownorzedna). Nie mamy obowiazku
    patrzenia na poziome znaki innych bo te rzadko mamy okazje zobaczyc wiec
    trzymamy sie naszych ... (co nie zmienia faktu ze przy braku oznaczen
    mialbys pierwszenstwo i poziomy znak u tych po lewej bylby calkowicie
    uzasadniony).

    BTW : coz to konkretnie za rondo?

  • 13. Data: 2005-10-17 21:12:38
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Jasko Bartnik"
> [...]
    > oznaczen
    > mialbys pierwszenstwo i poziomy znak u tych po lewej bylby

    obstawiam, ze to rondo z Francji - tam takie mają :-)
    *** blad ***

  • 14. Data: 2005-10-18 10:46:00
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Artur Golanski napisał(a):

    b.jpg
    > miałem zastrzeżenie do twego słowa "Lub". Znak pionowy musi być, a
    > poziomy tylko może i jedynie jako dodatek.

    A to Cie zasmucę, bo znam conajmniej kilka krzyżówek w Polsce,
    gdzie ów znak stosowany jest indywidualnie ... Ryba w zimie ;)

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 PRRC: Jackson [RIP] + AT 71 Magnum

  • 15. Data: 2005-10-18 14:43:04
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Stasio Podróżnik <B...@o...pl> napisał:

    >A to Cie zasmucę, bo znam conajmniej kilka krzyżówek w Polsce,
    >gdzie ów znak stosowany jest indywidualnie ... Ryba w zimie ;)
    Nie zasmucisz, bo żyje w tym samym kraju i widzę radosną twórczość
    urzędników dyletantów. Nie oznacza to jednak, że tak stanowi prawo.
    Nie oznacza, że gdy jeden go ignoruje powinienem i ja !
    A kontuując temat 'zima' - co będzie , gdy ten (IMHO zbedny) znak
    poziomy pokryje śnieg ? Kto bedzie winny stłuczki ?

    Artur Golański

  • 16. Data: 2005-10-18 15:09:53
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Artur Golanski napisał(a):

    > A kontuując temat 'zima' - co będzie , gdy ten (IMHO zbedny) znak
    > poziomy pokryje śnieg ? Kto bedzie winny stłuczki ?

    A co ze znakami pionowymi pokrytymi śniegiem ? I nie daj bóg
    sygnalizatorami świetlnymi zabitymi śniegiem ?

    :)

  • 17. Data: 2005-10-18 15:14:12
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Stasio Podróżnik <B...@o...pl> napisał:

    >A co ze znakami pionowymi pokrytymi śniegiem ?
    Przesadzasz ! Jeśli znak A-7 jest na tyle pokryty sniegiem, aby nie
    można było odróżnić go od innych (dlatego jest INNY), to oznacza, że
    śniegu napadało ok. 2 m, a to oznacza, ze jeżdzić będą jedynie
    transportery wojskowe ;-)

    Artur Golański

  • 18. Data: 2005-10-18 17:09:48
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Artur Golanski napisał(a):

> [...]
    > można było odróżnić go od innych (dlatego jest INNY), to oznacza, że
    > śniegu napadało ok. 2 m, a to oznacza, ze jeżdzić będą jedynie

    Nie do końca ... Mieszkając prawie całe życie w przemyślu
    przywykłem do takich scenek ;) Parkuję rano auto ... Wychodzę po
    paru godzinach , w pewnych syt. po parudziesięciu minutach i
    masz ... http://ormo.t19.ds.pwr.wroc.pl/~bmw/znaki.jpg

    Nie sfociłem żadnego znaku ... ale czasem znak "toaleta dla
    panów" bywa tam "okrągły" i o ile nie znasz oznaczenia dróg na
    pamięć, to sorry ;)

    P.S. Dowcip zagadka ... znajdź moje auto na tym zdjęciu (auto z
    SIGA :))

  • 19. Data: 2005-10-18 21:48:25
    Od: Jasko Bartnik <b...@j...waw.pl>

    Dnia Tue, 18 Oct 2005 16:43:04 +0200, Artur Golanski napisał(a):

    > A kontuując temat 'zima' - co będzie , gdy ten (IMHO zbedny) znak
    > poziomy pokryje śnieg ? Kto bedzie winny stłuczki ?

    Obie strony beda winne.
    1. Nie dostosowanie predkosci do warunkow jazdy
    2. Nie zachowanie szczegolnej ostroznosci na skrzyzowaniu
    3. Nadmierne zaufanie do innych uzytkownikow drog
    4. Obie strony mogly uniknac wypadku

  • 20. Data: 2005-10-19 07:37:23
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Jasko Bartnik <b...@j...waw.pl> napisał:

    >Obie strony beda winne.
    Tak, to dziwne, bo dla mnie będzie winien ten który wymusił
    pierwszeństwo.

    >1. Nie dostosowanie predkosci do warunkow jazdy
    Co ma tu prędkość i cała reszta do wymuszenia pierwszeństwa ?

    Artur Golański