  • Data: 2009-07-16 12:57:50
    Temat: Re: Dziwne orzeczenie spadkowe
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Slawek Kotynski <s...@a...com.pl> writes:

    > 1. Współwłasność nieruchomości (wartość udziału ok.250 tys)
    > 2. Mieszkanie własnościowe, spółdzielcze (ok.200 tys.)
    > 3. Współwłasność działki (wartości udziału ok. 10 tys).
    >
    > Zmarły pozostawił testament, w którym zapisał mieszkanie
    > jednemu z dzieci, natomiast udział w działce 3. jednemu z wnuków.
    > Udział w nieruchomości 1. w ogóle w tym testamencie został pominięty.
    >
    > W czasie rozprawy sędzina powiedziała, że testament musi
    > być potraktowany jako "zapis testamentowy" a nie "testament"
    > Co to znaczy ?

    To znaczy, ze zapisy nalezy wykonac zgodnie z przepisami o zapisie
    (art. 968 i nastepne), a nie zgodnie z przepisami o powolaniu
    spadkobiercow (art. 959 i nastepne).

    > ORZECZENIE sądu brzmi: po 1/3 z całości dla każdego z dzieci.

    O ile dobrze to wszystko rozumiem, to w sumie znaczy, ze zapisobiercy
    dostaja swoje zapisy (mieszkanie i dzialke) a reszte (udzialy w
    nieruchomosci) dzieli sie miedzy spadkobiercow.

    A jeszcze dochodza jakies przepisy o zachowku, ktorych nie rozumiem,
    wiec sie zapytaj fachowcow i w zadnym wypadku nie powoluj na mnie 8-).

    MJ