  • 1. Data: 2007-01-10 11:01:32
    Temat: Dzierżawa gruntu na 30 lat?- co by wtopy nie było-pytanie
    Od: "PabloGT" <p...@i...pl>

    witam!

    Planuje wydzierżawić grunt na conajmniej 30lat i wybudować na niej
    nieruchomość pod działalność określoną w umowie dzierżawy gruntu. Nie
    wspomnę o inwestycji jak uzbrojenie działki ogrodzenie etc.
    I teraz myk jak obwarować umowę co by właściciel jak się zorientuje że mi
    nieźle (mam nadzieje) idzie to mi wypowie umowę albo działke wystawi na
    sprzedaż (wiadomo, że jej wartość znacznie wzorośnie) i że tak kolokwialnie
    powiem wykopie mnie z interesu.
    Wiem że jest coś takiego jak prawo pierwokupu ale z jakiej ceny jak wystawi
    kosmiczną cene np jak za jeden hektar przy marszałkowskiej w Warszawie, to
    będzie pa Ciociu.
    I wogle nie wiem czy warto wogle się to pchać bo ludzie są ludzie, i jak
    przy spisywaniu czegoś braknie, to później sobie nie daruje że np.
    zapomniałem lub niewiedziałem dopisać "i".
    Będe wdzięczny za podpowiedzi

    pozdrawiam

    Paweł

  • 2. Data: 2007-01-10 11:22:46
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Planuje wydzierżawić grunt na conajmniej 30lat i wybudować na niej
    > nieruchomość

    Chcesz komuś wybudować nieruchomość?

    Jacek

  • 3. Data: 2007-01-10 11:44:35
    Od: "wojtaszek" <v...@i...pl>

    Użytkownik "PabloGT" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wiem że jest coś takiego jak prawo pierwokupu ale z jakiej ceny jak
    > wystawi kosmiczną cene np jak za jeden hektar przy marszałkowskiej w
    Spróbuj napisać w umowie, że w przypadku przedterminowego rozwiązania umowy
    zwróci ci poniesione nakłady. Określ je ryczałtowo, tj. przed upływem 15 lat
    100% nakładów czyli np. 2mln, po upływie 15 lat 50% nakładów np. 1mln.
    Wojtek

  • 4. Data: 2007-01-10 11:45:10
    Od: "PabloGT" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Agent 0700" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Chcesz komuś wybudować nieruchomość?
    >
    > Jacek

    No właśnie :), dlatego obliczyłem, że min 30lat tam zabawie. A jakby co to
    wynajmę firmę wyburzeniową i po kłopocie chyba będe miał prawo?

    Paweł

  • 5. Data: 2007-01-10 11:48:22
    Od: "PabloGT" <p...@i...pl>

    Użytkownik "wojtaszek" <v...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > umowy zwróci ci poniesione nakłady. Określ je ryczałtowo, tj. przed
    > upływem 15 lat 100% nakładów czyli np. 2mln, po upływie 15 lat 50%

    Dzięki to jest trafna uwaga bo w jakiś sposób właściciela gruntu temperuje
    co by mu niewskazane pomysły do głowy nie przychodziły.

    pozdrawiam i jeszcze raz dziekuję

    Paweł

  • 6. Data: 2007-01-10 13:20:05
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > wynajmę firmę wyburzeniową i po kłopocie chyba będe miał prawo?

    Chcesz komuś na czymś placu burzyć?

    Przyleci właściciel z Policją i Cię posadzą!!!

  • 7. Data: 2007-01-10 13:39:21
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > Dzięki to jest trafna uwaga bo w jaki? sposób wła?ciciela gruntu temperuje
    > co by mu niewskazane pomysły do głowy nie przychodziły.

    Coz ... inna sprawa, ze moze ci wypowiedziec umowe będąc niewypłacalnym
    albo pod komornikiem ... wtedy kasę za grunt i budynki dostanie pierwszy w
    szeregu wierzycieli albo proporcjonalnie itp itd. :)))

    A jakby zmarł ?

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl

  • 8. Data: 2007-01-10 14:19:18
    Od: "PabloGT" <p...@i...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <jimi@_FALSE_.ceti.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > albo pod komornikiem ... wtedy kasę za grunt i budynki dostanie pierwszy w
    > szeregu wierzycieli albo proporcjonalnie itp itd. :)))

    No właśnie, ale zakładam że budynki bedą moją własnością, czy się mylę?

    pzdr

    Paweł

  • 9. Data: 2007-01-10 14:20:56
    Od: "PabloGT" <p...@i...pl>

    > Chcesz komuś na czymś placu burzyć?
    >
    > Przyleci właściciel z Policją i Cię posadzą!!!

    Na tym placu stawiam myjnie, po kilku latach facio robi foch, więc ja tą
    myjnie biore i rozwalam bo jest moja - zgadza się ?

    pzdr

  • 10. Data: 2007-01-10 14:34:40
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Niestety, budynki i budowle trwale związane z gruntem są własnością tego, czyj jest
    grunt.
    JaC

    > No właśnie, ale zakładam że budynki bedą moją własnością, czy się mylę?

    It has removed 2883 spam emails to date.
    Try SPAMfighter for free now!