    From: "Tom(ek)" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dzień Flagi?
    Date: Mon, 24 Jan 2005 20:33:54 +0100
    Sender: "Tom(ek)" <>

    A było to dnia Mon, 24 Jan 2005 19:00:13 +0100, kiedy na pl.soc.prawo osoba
    określana zwykle jako Big Jack popełniła co następuje:

    >(...)

    Kiedy się jednak wczytałem w ten wywiad, to nabrałem poważnych wątpliwości,
    czy poza tym, że tego dnia jest święto, to jest to dzień wolny *dla
    wszystkich*- czyli ustawowo wolny. Bo jedno nie ulega wątpliwości: niemal
    wszyscy, którzy mogą ten dzień odpracowują. I oto co znalazłem:

    Wykaz dni ustawowo wolnych od pracy zawiera ustawa z dnia 18 stycznia
    1951r. o dniach wolnych od pracy (Dz. U. z 1951r., 4, poz.28, z późn. zm.).
    Od 28 kwietnia 1990r. obowiązują następujące dni ustawowo wolne od pracy:
    1. dni niżej wymienione:

    1 stycznia - Nowy Rok,
    pierwszy dzień Wielkiej Nocy,
    drugi dzień Wielkiej Nocy,
    1 maja - Święto Państwowe,
    3 maja - Święto Narodowe Trzeciego Maja,
    pierwszy dzień Zielonych Świątek,
    dzień Bożego Ciała,
    15 sierpnia - Wniebowzięcie Najświętszej Maryi Panny,
    1 listopada - Wszystkich Świętych,
    11 listopada - Narodowe Święto Niepodległości,
    25 grudnia - pierwszy dzień Bożego Narodzenia,
    26 grudnia - drugi dzień Bożego Narodzenia,

    2. niedziele.

    Ruchome święta kościelne, ale już ich wykaz na :
    http://www.pit.pl/print/pages/i/287.php

    Takie informacje powinny być na stronach Ministerstwa Gospodarki i Pracy,
    ale ja ich tam nie znajduję.

    Jako ciekawostkę podam, że 26 VI obchodzi się w Finlandii "Juhannus" i
    jednocześnie święto fińskiej flagi. Jest to dzień wolny od pracy.
    Tradycyjnie rozpala się ogniska nad jeziorami (znajomy kolegi z pracy ma
    tam rodzinę i zawsze wtedy bierze wolne).

    O świętach więcej tutaj: http://www.dni-swiateczne.com/

    Może ktoś wie coś więcej na ten temat??

    ** pl(dot)soc(dot)prawo(at)wp(dot)pl
    ** Tom(ek)