    Date: Wed, 08 Oct 2008 10:39:06 +0200
    From: Buba <h...@a...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dziedziczenie wkładu mieszkaniowego

    Patryk Włos pisze:

    > No to nie trzeba tej książeczki teraz likwidować, tylko ją trzymać i
    > zrealizować dopiero wtedy, gdy się już trafi jakieś mieszkanie - choćby
    > za 20 lat, ale w końcu się tą premię dostanie - a odsetki rosną, więc
    > czas gra na Twoją korzyść.

    Ja to rozumiem doskonale.
    Zastanawia mnie jedynie to, że wkład zawinkulowany, czyli
    zgromadzony cały, pobrany przez spółdzielnię, obecnie wynosi 7 zł, a
    wkład zza którym poszło prawo do mieszkania w lokalu spółdzielczym
    nagle zamienił się w wartość rynkową mieszkania.
    Przecież zgodnie z przepisami właścicielem mieszkania nadal jest
    spółdzielnia.
    Realia pokazują, że wkłady są różnie traktowane. Gdy chciałoby się
    je odzyskać np. z książeczek to uległy denominacji itd. a gdy trzeba
    zapłacić podatek to są wart jakieś góry pieniędzy.
    I właśnie tego ja nie rozumiem.
    Jeśli dziedziczę jakiś majątek, nieruchomość, ruchomość to w
    zasadzie staję się jakoś tam bogatsza. I mam z czego ten podatek
    zapłacić. Ale tu jest sytuacja gdy dziedziczę coś co w zasadzie nie
    istnieje, jest niepoliczalne a obciąża się mnie obowiązkiem
    zapłacenia podatku jak karą za to, że moja mama była moją mamą i
    raczyła umrzeć.
    Ja nie mam pieniędzy na taki podatek :-(

    --
    Buba