  • Data: 2003-04-03 00:47:27
    Temat: Re: Dziecko i nazwisko
    Od: "Przemyslaw Lipin" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Sandra" <J...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag
    news:b6fq5l$cu0$1@absinth.dialog.net.pl...

    > tak a jak prokurator wykaże ,że ten własnie mężczyzna jest tym właściwym
    na
    > oświadczenie matki ,że nie zna tego człowieka i nie chce miec nic z tym
    > wspólnego a wierz mi ,że wiele kobiet tak własnie postępuje ...co zrobisz
    > jako prokurator ?

    Wybacz, ale ani grama nie rozumie o co Ci chodzi. Jaki mezczyzna? Jakie
    oswiadczenie matki? Przeciez da sie dowiesc w prawie 100%-tach, ze ten a nie
    inny jest ojcem. A jedyne, czego moze chciec prokurator - jesli sie da
    faktycznie przekonac przez rzekomego ojca + wzglednie jego swiadkow, ktorzy
    potwierdza, ze sie oboja z matka w ogole znaja - to wyjasnienie, jak jest
    naprawde. I na tym przeciez polega tutaj jego rola, w przeciwnym razie
    zbedne bylyby jego procesowe uprawnienia.

    > Wiem, ze to raczej abstrakcja, bo prokuratorzy maja wazniejsze rzeczy
    >
    > prokurator w tej kwesti reprezentuje interes dziecka a występuje przeciwko
    > domniemanemu ojcu w kwestii ustalenia na wniosek matki i na tym ta sprawa
    > i uczestnictwo prokuratora polega ...

    Niekoniecznie. Tak moze i byla ta regulacja pomyslana, bo najczesciej takie
    przypadki sa dla dziecka i dla matki klopotliwe. Ale legitymacja prokuratora
    jest przeciez ujeta w sposob ogolny i musi byc rozumiana jako ogolna
    mozliwosc czy wrecz koniecznosc ustalenia rzeczywistego pochodzenia dziecka.
    Poza tym nie wiem dlaczego ustalenie rzeczywistego ojcostwa nie mialoby byc
    zgodne z interesem dziecka? Jesli prokurator ma reprezentowac interes
    dziecka, to chyba predzej ten wlasciwy, niz ten ktory sugeruje wylacznie
    matka.

    > ale poki co to nie jest to do załatwienia ....

    Moze i nie jest praktycznie do zalatwienia, bo sie prokuratorom nie chce,
    maja przeciez wazniejsze sprawy, ale nikt mnie nie przekona, ze w swietle
    prawa takia
    mozliwosc jest wykluczona.

    > Sandra

    Przemek