  • Data: 2003-04-02 22:59:33
    Temat: Odp: Dziecko i nazwisko
    Od: "Sandra" <J...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Przemyslaw Lipin <p...@o...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b6f7qo$8c3$...@n...onet.pl...
    > "Kamil Gołaszewski" <k...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag

    > Teoretycznie ma pewna mozliwosc - poprzez powodztwo prokuratora (art. 86
    > kro).
    tak a jak prokurator wykaże ,że ten własnie mężczyzna jest tym właściwym na
    oświadczenie matki ,że nie zna tego człowieka i nie chce miec nic z tym
    wspólnego a wierz mi ,że wiele kobiet tak własnie postępuje ...co zrobisz
    jako prokurator ?

    Wiem, ze to raczej abstrakcja, bo prokuratorzy maja wazniejsze rzeczy
    > na karku, ale gdyby sie ktoremu zechcialo i ojciec by go przekonal co do
    > swojego ojcostwa i nieprawdziwosci twierdzen matki dziecka, to prokurator
    > moglby wytoczyc powodztwo bez zgody matki.

    prokurator w tej kwesti reprezentuje interes dziecka a występuje przeciwko
    domniemanemu ojcu w kwestii ustalenia na wniosek matki i na tym ta sprawa
    i uczestnictwo prokuratora polega ...

    > Regulacja tego wszystkiego wychodzi z zalozenia, ze to zwykle ojcowie sie
    > wzbraniaja przed uznaniem dziecka i to matka musi sie starac o sadowe
    > ustalenie ojcostwa. Okazuje sie, ze zalozenie nie calkiem sluszne.

    ale poki co to nie jest to do załatwienia ....

    Sandra