    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dziecko chore - opiekun utrudnia zabrania do szpitala
    Date: Wed, 22 Dec 2010 20:10:08 +0100

    Użytkownik "GB" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:4d11be90$0$22805$65785112@news.neostrada.pl...

    > Matko jedyna... czyli zakładam, że mogę czy to matka czy ojciec, może
    > męczyć dziecko i trzymać w stanie niezagrażającym życiu ale dręczącym,
    > tylko dlatego że "nie wyraża zgody"... to chore.

    Chore albo i nie. Wszelkie organa prawa działają w oparciu o dowody albo
    przynajmniej uzasadnione podejrzenia. Zakłądając, że sytuacja wygląda w ten
    sposób, ze dziecko jest pod opieką ojca, zaś matka jedynie twierdzi, ze
    dziecko jest chore, bo skoro nie ma do niego dostępu, to skąd może o tym
    wiedzieć, to trudno będzie obiektywnie nabrać choćby podejrzeń, że dziecku
    się dzieje jakakolwiek krzywda. Trzeba wskazać jakieś sensowne dowody
    takiego stanu rzeczy, które wobec brak dostępu do dziecka po prostu trudno
    zdobyć. Odmienne podejście do zagadnienia spowodowałoby, że załóżmy ojciec
    mógłby codziennie powiadamiać Policję, że ma obawę, ze dziecko pozostające
    pod wyłączną opieką matki wymaga leczenia, a ta musiałaby - a jakze - w
    myśl forsowanych tu przez niektóre osoby poglądów wyrywać to dziecko z rąk
    matki i sprawdzać, czy jest zdrowe.