  • 1. Data: 2010-12-21 15:21:12
    Temat: Dziecko chore - opiekun utrudnia zabrania do szpitala
    Od: GB <g...@o...pl>

    Witam,

    Krótko: dziecko jest chore. Powody mogą być różne co wymaga dokładnego
    sprawdzenia, ale lekarze oraz objawy świadczą o tym że głównym powodem
    dolegliwości dziecka jest określona choroba - trzeba to solidnie
    zdiagnozować.

    Ojciec twierdzi, że dziecko jest zdrowe, a objawy wynikają z zaniedbań
    matki i nie zgadza się na szpital, twierdząc że jeżeli dziecko pójdzie
    do szpitala bez jego zgody, to będzie rozpatrywane jako "porwanie"....

    Chciałbym się dowiedzieć jak zgodnie z prawem: krótko, zgrabnie i
    rzeczowo upierd@%$#@ tego głupola?

    GB

  • 2. Data: 2010-12-21 15:49:59
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-12-21 16:21, Użytkownik GB napisał:

> [...]
    > do szpitala bez jego zgody, to będzie rozpatrywane jako "porwanie"....
    >
    > Chciałbym się dowiedzieć jak zgodnie z prawem: krótko, zgrabnie i

    Jeśli dziecko nie kwalifikuje sie do leczenia szpitalnego a
    chcecie je przeforsować w celu odizolowania od ojca to sami
    jesteście głupole. Jak to zrobicie to prawnicy ojca pomogą
    was "upierd@%$#@".
    Dalsze konsultacje radze prowadzić na grupie medycznej z dokładnym
    opisem na co "dziecko jest chore".

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-12-21 15:53:11
    Od: Cubus <c...@n...spam.pl>

    W dniu 2010-12-21 16:21, GB pisze:

> [...]
    > do szpitala bez jego zgody, to będzie rozpatrywane jako "porwanie"....
    >
    > Chciałbym się dowiedzieć jak zgodnie z prawem: krótko, zgrabnie i

    Zawieźć dziecko jak najszybciej na leczenie (skoro to poważne
    to liczy się czas). W wypadku gdyby ojciec próbował to uniemożliwiać
    wezwać policję informując o narażaniu na niebezpieczeństwo zdrowia lub
    życia dziecka.

  • 4. Data: 2010-12-21 15:59:40
    Od: GB <g...@o...pl>

    W dniu 2010-12-21 16:49, RadoslawF pisze:

    > Jeśli dziecko nie kwalifikuje sie do leczenia szpitalnego a
    > chcecie je przeforsować w celu odizolowania od ojca to sami

    Eee uderz w stół a nożyce się odezwą. Rozumiem, że masz odcisk, ale
    punkt widzenia od strony Twojego odcisku to nie jest jedyny punkt :-).

    Nikt nikogo nie chce izolować. Chodzi o to że dziecko wymaga opieki
    bardziej specjalistycznej niż w domu, a tato podtrzymuje że wszystko
    jest super..

    Gb

  • 5. Data: 2010-12-21 16:00:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Cubus" <c...@n...spam.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > to liczy się czas). W wypadku gdyby ojciec próbował to uniemożliwiać
    > wezwać policję informując o narażaniu na niebezpieczeństwo zdrowia lub

    Chyba po to, by sprawców porwania od razu zatrzymali na gorącym uczynku :-)

  • 6. Data: 2010-12-21 16:01:31
    Od: GB <g...@o...pl>

    W dniu 2010-12-21 16:53, Cubus pisze:

> [...]
    > to liczy się czas). W wypadku gdyby ojciec próbował to uniemożliwiać
    > wezwać policję informując o narażaniu na niebezpieczeństwo zdrowia lub

    No to jest już maksymalne uderzenie. Chodzi mi raczej o straszak na
    uaprtego-głupola. Niech może podpisze dokument, że "uważa, że objawy nie
    są warte leczenia szpitalnego i on na nie nie zezwala" a potem mu
    powiedzieć, że nie ma sprawy - jeżeli chce żeby dziecko cierpiało to
    niema problemu - jak się to skończy w jakiś cięższy sposób, to pójdzie z
    automatu do prokuratury jako narażanie zdrowia na szwank.

    ?

    GB

  • 7. Data: 2010-12-21 16:07:21
    Od: GB <g...@o...pl>

    W dniu 2010-12-21 17:00, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "Cubus" <c...@n...spam.pl> napisał w wiadomości

    > Chyba po to, by sprawców porwania od razu zatrzymali na gorącym uczynku :-)

    Swoją drogą też śmieszne, że mama nie może sama zdecydować o czymś takim
    jak to że zabiera dziecko do szpitala. Przecież tutaj nawet nie chodzi o
    sposób leczenia, a jedynie zapobieganie potencjalnym problemom. To jest
    jak utrudnianie diagnozowania....

    GB

  • 8. Data: 2010-12-21 16:09:05
    Od: GB <g...@o...pl>

    W dniu 2010-12-21 16:49, RadoslawF pisze:
    > Dnia 2010-12-21 16:21, Użytkownik GB napisał:
    >

    > Dalsze konsultacje radze prowadzić na grupie medycznej z dokładnym
    > opisem na co "dziecko jest chore".

    Takich rzeczy nie omawia się na grupie, chłopie... Tutaj trzeba działać,
    żeby człowieczek nie cierpiał.

    GB

  • 9. Data: 2010-12-21 16:09:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "GB" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > szpitala bez jego zgody, to będzie rozpatrywane jako "porwanie"....
    >
    > Chciałbym się dowiedzieć jak zgodnie z prawem: krótko, zgrabnie i

    Jakiekolwiek leczenie, w tym szpitalne, może być prowadzone tylko i
    wyłącznie za zgodą samego pacjenta. Wykonanie zabiegu czy badania bez
    takiej zgody stanowi samo w sobie przestępstwo. W wypadku dziecka
    (generalnie nieletniego) takiej zgodu udzielają rodzice czy inni
    opiekunowie prawni, a w razie problemów Sąd Rodzinny. Jak rozumiem w tym
    konkretnbym wypadku rodzice nie mogą się porozumieć co do tego, czy dziecko
    ma być leczone, czy nie, więc zostaje wniosek do sądu. Ten
    japrawdopodobniej zwróci się o opinię biegłego, bo nie wyobrażam sobie na
    jakiej podstawie miałby to ustalić.

    Gdyby istniało bezpośrednie zagrożenie dla życia, no to dodatkowo można
    złożyć zawiadomienie o przestępstwie, ale i tak tylko sąd może spowodować
    oddanie dziecka do leczenia.

  • 10. Data: 2010-12-21 16:11:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > jak to że zabiera dziecko do szpitala. Przecież tutaj nawet nie chodzi o
    > sposób leczenia, a jedynie zapobieganie potencjalnym problemom. To jest

    Może sama zdecydować. Natomiast tu odnoszę wrażenie, ze chodzi o to, ze
    dzieckiem opiekuje sie akurat ojciec, który dziecka nie chce fizycznie
    wydać. Co do zasady w wypadku nieletniego wystarcza zgoda jednego z
    rodziców.