  • Data: 2008-05-29 20:24:36
    Temat: Re: Działanie na szkodę spółki z o.o.
    Od: Kuba <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    dekazzze pisze:
    > Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ależ można i nie ma tu nic do rzeczy ilu % jest się udziałowcem. Dziwne
    > pytanie.

    Zainteresowało mnie to co napisał Piotr [trzykoty] oraz dekazzze.
    Wydaje mi się, że Piotr [trzykoty] ma rację. Jak jest się 100%
    udziałowcem w spółce i jednocześnie jedynym jej zarządcą to w jaki
    sposób można popełnić przestępstwo na szkodę spółki? Mam tu na myśli
    taką kwestię: Jestem właścicielem mienia, zarządzam nim zgodnie ze swoim
    uznaniem i tracę to mienie. Jedyną poszkodowaną osobą jestem ja sam.
    Więc gdzie tu przestępstwo? To jest klasyczna sytuacja z prawa
    cywilnego. Gdyby to wtłoczyć w ramy organizacyjne spółki z o.o. ww.
    układzie to konsekwencje się nie zmienią. Jedynym poszkodowanym będzie
    sam właściciel spółki a więc tak naprawdę nie ma osoby legitymowanej do
    wytoczenia powództwa. Jestem ciekaw jak Wy się zapatrujecie na tę sytuację.