  • 31. Data: 2014-02-20 10:53:44
    Temat: Re: Działania komornika
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Feb 2014, Andrzej Lawa wrote:

    > Bo prawo nakazuje komornikowi zajmowanie nieruchomości będących we władaniu
    > dłużnika.

    Grupowicz nie był łaskaw tego napisać na początku wątku, ale z dalszego
    opisu wychodzi, że "nie były we władaniu".
    Bo to było pomieszczenie, do którego córka nie ma wstępu, jak rozumiem.
    No to oburzenie jest słuszne.

    pzdr, Gotfryd

  • 32. Data: 2014-02-20 11:09:10
    Od: m...@g...com

    > A teraz wyobraź sobie, że nie ma komornika tylko lokator sam do lombardu
    >
    > zaniósł.
    >

    > Co za różnica?

    Równie dobrze może złodziej wynieść, a lokator nie poinformuje.
    Złodziejowi rzecz jasna dynda czyją własność kradnie, podobnie jak lombard nie
    zastanawia się czyją własność przyniósł klient.

    Tylko, że to nie są osoby/instutucje opłacane z naszych podatków. Moim zdaniem
    wystarczyłoby, żeby komornik poinformował właściciela nieruchomości o planowanej
    egzekucji na jej terenie. Ustalenie właściciela nieruchomości chyba nie jest jakimś
    wielkim problemem.

  • 33. Data: 2014-02-20 11:51:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.02.2014 11:09, m...@g...com pisze:
    [ciach śmieci]

    Ograniczaj cytaty i zawijaj wiersze - bo tego bajzlu co produkujesz to
    nie chce mi się nawet czytać.

  • 34. Data: 2014-02-20 12:52:28
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2014-02-20 00:28, Chocobo pisze:

    > Ja mam problem z przepisem który pozwala niewinnym ludziom zabierać ich
    > własność, tylko dlatego, że nie mają kasy na prawnika i wiedzy by samemu
    > się ratować. A przy okazji zmusza ich do udowadniania swojej niewinności.

    Sorry - takie mamy "prawo".
    Cwana kurwa znająca kruczki może bezkarnie i jeszcze korzystając ze
    wsparcia i ochrony "organów" rabować przypadkowych ludzi. Co trzeci się
    odwoła, zdąży, wniesie sprzeciw, ale reszta - MA PRZESRANE!

    I dziwicie się, że młódź wali na prawo drzwiami i oknami?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 35. Data: 2014-02-20 13:18:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Feb 2014, m...@g...com wrote:

    > Moim zdaniem wystarczyłoby, żeby komornik poinformował właściciela nieruchomości o
    planowanej egzekucji na jej terenie.

    Na pewno masz na myśli *właściciela*?
    Że tak przewrotnie spytam: "a po co"? ;)

    > Ustalenie właściciela nieruchomości chyba nie jest jakimś wielkim problemem.

    Celem ustalenia uwagi: przyjmijmy, że mamy przypadek z wątku, ale matka
    jest najemcą, a jej córka tam mieszka (tak jak w wątku) "z zasiedzenia",
    uprzednio (kiedy była dzieckiem) wynikłego z KRiO.

    Co da powiadomienie WŁAŚCICIELA, obojętnie czy jest nim osoba prywatna
    czy miasto (w przypadku mieszkania komunalnego)?

    pzdr, Gotfryd

  • 36. Data: 2014-02-20 13:52:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Co da powiadomienie WŁAŚCICIELA, obojętnie czy jest nim osoba prywatna
    > czy miasto (w przypadku mieszkania komunalnego)?

    Lub też ewentualnie spółdzielnia.

  • 37. Data: 2014-02-20 13:53:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.02.2014 12:52, sqlwiel pisze:

> [...]
    > wsparcia i ochrony "organów" rabować przypadkowych ludzi. Co trzeci się
    > odwoła, zdąży, wniesie sprzeciw, ale reszta - MA PRZESRANE!

    Wszędzie prawo trzeba znać, żeby z jego ochrony w pełni korzystać.

    > I dziwicie się, że młódź wali na prawo drzwiami i oknami?

    Tylko taka gimbaza jak ty.

  • 38. Data: 2014-02-20 14:35:41
    Od: Chocobo <b...@p...fm>

> [...]
    > opisu wychodzi, że "nie były we władaniu".
    > Bo to było pomieszczenie, do którego córka nie ma wstępu, jak rozumiem.

    Łazienka, czy kuchnia siłą rzeczy są wykorzystywane również przez córkę,
    której nijak ie stać na zakup jej wyposażenia. Ale np na liście znalazły
    się też rzeczy z pomieszczenia zamykanego na klucz.

    marcin

  • 39. Data: 2014-02-20 14:38:42
    Od: Chocobo <b...@p...fm>

    W dniu 20.02.2014 09:10, Andrzej Lawa pisze:

    > Może poproś kogoś dorosłego żeby przeczytał ci jeden z moich
    > wcześniejszych postów, bo sam najwyraźniej miałeś z tym problem.

    Których? "Zaproponuj coś lepszego"? A niby z jakiej racji. Co mnie
    obchodzi jak komornik załatwi sprawę, bierze pieniądze, powinien
    kombinować. Wyobrażasz sobie sytuację, że policja tak działa? "Nie mamy
    dowodów, ale i tak pana aresztujemy. Jak pan ma jakieś ale, to proszę
    nam udowodnić, że jest niewinny".

    marcin

  • 40. Data: 2014-02-20 14:54:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.02.2014 14:38, Chocobo pisze:

    > Których? "Zaproponuj coś lepszego"? A niby z jakiej racji. Co mnie
    > obchodzi jak komornik załatwi sprawę, bierze pieniądze, powinien
    > kombinować.

    No i kombinuje. Jego zadaniem jest wyegzekwować w granicach prawa
    należność przyklepaną prawomocnym wyrokiem sądu. Czego w tym nie rozumiesz?

    > Wyobrażasz sobie sytuację, że policja tak działa? "Nie mamy
    > dowodów, ale i tak pana aresztujemy. Jak pan ma jakieś ale, to proszę
    > nam udowodnić, że jest niewinny".

    Ale komornik ma dowody - ma tytuł egzekucyjny na dany adres i egzekwuje.
    Jeśli zajął coś cudzego - jest rutynowa procedura odwoławcza.

    Podobnie jak policja zrobi nalot na jakąś paserską melinę, to wszystkie
    "fanty" idą do depozytu. I właściciele (jak już sąd uzna, że nie są
    potrzebne jako dowody) mogą je odzyskać - ale też nie każdy z ulicy kto
    powie "to było moje!".