    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Działalność gospodarcza i sprzęt
    Date: Thu, 31 Oct 2002 01:52:59 +0100

    On Wed, 30 Oct 2002, Samotnik wrote:

    >+ No właśnie, prowadzę sobie taką małą DG i cały sprzęt do komptuera kupuję z
    >+ fakturą i wrzucam w koszta. Natomiast sprzęt nie jest przechowywany w siedzibie
    >+ firmy (mieszkam gdzie indziej) - słyszałem, że można za to beknąć?

    Nie mam pod ręką namiarów na wyroki - zapytam, czy
    jesteś w stanie:
    - pokazać że twoje mieszkanie jest jednym z miejsc
    prowadzenia DG (to *wcale* nie musi być "siedziba" !)
    - wykazać że tam prowadzisz DG i ów PC ci do tego służy ?

    >+ I druga sprawa
    >+ - część z tego sprzętu po prostu sprzedałem, bo się zestarzał itd. - wtedy też
    >+ podobno jest problem z US? W sumie logiczne, bo wszyscy kupowaliby, odliczali
    >+ podatek i sprzedawali.

    Ty tak poważnie ???
    Nie wiesz że jak sprzedajesz majątek "DG" to to jest *przychód*
    do opodatkowania ??
    Wziął i "zniknął z papierów" ? -:O

    >+ Natomiast prosiłbym o namiar na jakieś przepisy,

    Powiem że powinienem wyglądać na lekko zaszokowanego :)
    http://www.infor.pl/dane/index.html?akt_prawny=ok&ak
    t_id=p2
    VAT rozliczasz ? Jeśli tak to leży obok:
    http://www.infor.pl/dane/index.html?akt_prawny=ok&ak
    t_id=p1
    [...]
    >+ kontrola z US rzeczywiście naliczy mi trzy miliony kary za odsprzedanie dwóch kart
    >+ graficznych i starego monitora wliczonych kiedyś w koszta ;).

    Trzy *stare* miliony to może być *zdecydowanie* za mało ;)
    Podatku os ŚT nie płacisz tylko jak leżą i rdzewieją albo
    je wyzłomujesz (po zamortyzowaniu): jak sprzedasz to
    niestety (- :>!) zarobiłeś !
    Złomowałeś coś ?

    Zajrzyj na *.podatki ! Najlepiej na archiwum googlem :)

    Pozdrowienia, Gotfryd