    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dzialalnosc gospodarcza
    Date: Tue, 15 Oct 2002 11:10:31 +0200

    On Mon, 14 Oct 2002, Artur Golański wrote:
    [...]
    >+ Podstawa prawna: (do wiad. Gotfryda !!

    A dziękuję :)
    Przyznaję że było "pod twoim adresem", bo ostatnio tak
    jakoś wyszło... ;]
    [..do Tristana....]
    >+ No wlasnie 'nie mowisz' ;-/ Powstaje pytanie: jesli ZUS zakwestionuje
    >+ Twoje postepowania (zazada zaleglych skladek z odsetkami), a Ty sie
    >+ odwolasz do sadu, to JAKA bedzie interpretacja sedziego w kwestii
    >+ co znaczy moment rozpoczecia i zakonczenia ?

    Wniosek: czekamy na jakis wyrok. Bo pytanie jaka będzie
    interpretacja sędziego do zarzutu że miało miejsce prowadzenie
    DG bez zgłożenia w US daje równie niejasny wynik - IMHO
    *bardziej* prawdopodobne że negatywny (a mandat w okolicy
    2,5 czy 3 kzł max, o ile mi wiadomo wymierzany raczej bliżej
    max niż min).
    Wiem co powiem sędziemu: "owszem, ZAMIERZAŁEM rozpocząć 1.X
    ale ROZPOCZĄŁEM 8.X z przyczyn różnych (tu lista)."

    Jak dla mnie jest jedna wskazówka "wykładniowa":
    - fakt zamiaru rozpoczęcia DG w UM/UG zgłasza się "przed" czy "po" ?
    - fakt rozpoczęcia DG w US i ZUS zgłasza się "przed" czy "po" ?

    [...]
    >+ Sam rozsadz, nie czekaj na sad ;-D
    >+ Ja tylko powtorze: kazdy kto rozpoczyna dzialalnosc (i konczy !)
    >+ odnosne daty deklaruje w zgloszenie rozpoczecia/zakonczenia dzialnosci
    >+ w UG i to sa fakty.

    Owszem, i owa deklarowana data niekoniecznie pokrywa się z datą
    faktycznego rozpoczęcia DG zgłaszaną do US, to też fakt.
    A interpretacje mamy różne :) no i padło na to że na mój
    rozum akurat właściwsza jest ta "nie twoja".
    OK, jakbyś wiedział o jakimś wyroku "w tej kwestii" to stoję
    w kolejce o wiedzę !

    Pozdrowienia, Gotfryd