  • 1. Data: 2010-11-13 12:24:41
    Temat: Dzialalnosc gosp i zatrudnianie rodziny
    Od: KK <n...@i...com>

    czy osoba prowadzaca dzialalnosc gosp. moze zatrudnic na podstawie umowy
    o prace np syna ?

  • 2. Data: 2010-11-13 12:56:01
    Temat: Re: Dzialalnosc gosp i zatrudnianie rodziny
    Od: pamana <b...@a...pl>

    > czy osoba prowadzaca dzialalnosc gosp. moze zatrudnic na podstawie umowy
    > o prace np syna ?

    Tak.

  • 3. Data: 2010-11-13 16:30:41
    Od: max441 <m...@w...pl>

    Użytkownik pamana napisał:

    > Tak.
    Tylko składki ZUS wtedy trzeba odprowadzać w wysokości co najmniej jakby
    syn prowadził działalność. Bo to się nazywa osoba współpracująca.

  • 4. Data: 2010-11-13 17:10:12
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (11/13/2010 05:30 PM), max441 wrote:

    > Tylko składki ZUS wtedy trzeba odprowadzać w wysokości co najmniej jakby
    > syn prowadził działalność. Bo to się nazywa osoba współpracująca.

    I pensja tej osoby nie jest kosztem uzyskania przychodu.

    Ale można :).

    p. m.

  • 5. Data: 2010-11-13 17:41:55
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-11-13 18:10, mvoicem wrote:

    > I pensja tej osoby nie jest kosztem uzyskania przychodu.

    Jest tak tylko w sytuacji, jeśli syn jest małoletni.

    Co do ZUS to też jest dodatkowy warunek, ażeby syn był osobą
    współpracującą (pozostawanie we wspólnym gospodarstwie domowym).

    Piotrek

  • 6. Data: 2010-11-13 17:43:38
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    mvoicem wrote:

    > I pensja tej osoby nie jest kosztem uzyskania przychodu.
    >
    > Ale można :).

    Może jest pełnoletni syn.

  • 7. Data: 2010-11-13 17:56:15
    Od: max441 <m...@w...pl>

    Użytkownik Piotrek napisał:

    > Jest tak tylko w sytuacji, jeśli syn jest małoletni.
    >
    > Co do ZUS to też jest dodatkowy warunek, ażeby syn był osobą
    > współpracującą (pozostawanie we wspólnym gospodarstwie domowym).
    >
    > Piotrek

    Naprawdę? Moja mama pracuje u szwagra (brata mojego ojca) i ZUS od razu
    zrobił z niej osobę współpracującą jak zobaczył to samo nazwisko. O
    wspólnym gospodarstwie nie ma w tym przypadku żadnej mowy, nawet
    mieszkają w innych miastach. Chyba, że coś się zmieniło ostatnio.

  • 8. Data: 2010-11-13 18:08:49
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-11-13 18:56, max441 wrote:
> [...]
    > wspólnym gospodarstwie nie ma w tym przypadku żadnej mowy, nawet
    > mieszkają w innych miastach. Chyba, że coś się zmieniło ostatnio.

    Ustawa o ubezpieczeniach społecznych art. 8 ustęp 11

    Akurat ten przepis to chyba dość dawno się nie zmieniał.

    Piotrek

  • 9. Data: 2010-11-13 18:22:05
    Od: max441 <m...@w...pl>

    Użytkownik Piotrek napisał:

    > Ustawa o ubezpieczeniach społecznych art. 8 ustęp 11
    >
    > Akurat ten przepis to chyba dość dawno się nie zmieniał.

    Możliwe. Mama zatrudniała się u wujka jakieś 15 lat temu :-) , dopiero
    teraz to sobie uświadomiłem.
    W takim razie sorki za wypisywanie nieaktualnych głupot.

  • 10. Data: 2010-11-13 20:26:08
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-11-13 18:43, cef pisze:

    > Może jest pełnoletni syn.

    A jak jedna rodzia (ze 4 osoby) "założyła" warzywniak to chyba wszyscy
    mają taki sam udział?

    --
    animka